Novec Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 cyberklad opprettet denne tråden 2001-10-17 00:48, under Nyheter: Ingen som har sett en test med dual amd xp i mot dual amd mp prosessorer ? maa da finnes i alle fall ei side som har benchmarker av dette ? har sett dual amd mp i mot en amd xp, men det blir jo ikke helt det samme. bluescreen svarte 2001-10-17 13:11: Athlon XP og MP er så og si den samme prosessoren. AMD blei forespurt om nettopp hva forskjellen var på de to. De svarte at det var kvaliteten på brikka som var forskjellen, og at MP-brikka blei testa grundigere for å være mer stabil (ettersom den er tiltenkt å sitte i servere). Akkurat hva denne testen innebar ville de ikke si... Derfor tror jeg nok at ytelsen på de to er ganske identisk. Pga dette er mulig MP-chipen er mer overklokkingsvennlig enn XP-chipen, men det er reine spekulasjoner fra min side Denne tråden ble flyttet fra Nyheter. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 17. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2001 Tror ikke det er store forskjellen, men alle MP så langt har hatt intakte L1-bruer, mens XP har vært "låst". I utgangspunktet kommer vi til å bruke XP i Overklokking.no-maskina, men det kommer litt an på hvordan sakene utvikler seg. MP er jo en del dyrere uten at det ser ut til å være noen god grunn til det. Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Det er blitt kjørt flere tester med Dual Xp vs MP, og det ser ikke ut til at det er noen som helst forskjell på de to. Det at MP koster 70$ mer enn Xp er vel bare fordi AMD trenger litt mer penger... eller no... Kilde: http://www.theinquirer.net/17100108.htm Lenke til kommentar
Colin Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Mener å ha lest at XP er for single cpu mens MP er for dual cpu, men kan huske feil. Sjekket akkurat på amd.com, og under specs på MP står det "smarter multiprocessing" og det står ikke nevnt på XP. Hvor vidt XP faktisk *kan* kjøre dual, vet jeg ikke. Pål Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Sjekk http://www.quad.no./ Der finner du det meste om 2 prosessorsystemer. Planlegger følgende... Tyan Thunder K7 MP ( nyversjonen...) med 2x1.53Ghz AthlonXP1800 MP Geforce3 Titanium 500, eller Quadro DCC - noe slikt.. Vannkjøling på hele møkka, CPU, chipset og GPU... 4 18 GB SCSI HDD ATA 160+ RAID 1+0 1x 20 GB SCSI 160+ Plextor 24X SCSI brenner Pioneer SCSI DVD ROM 2 GB Crucial PC2100 DDRRAM (eller 2700 hvis HK har støtte for det...) -Og ja.. Jeg har fått meg en brukbart betalt jobb... :smile: Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Finnes vel ikke 24x-scsi brennere fra Plextor, dessverre. Er vel 12 som er det kjappeste foreløpig. Rykter sier de skal slutte mere eller mindre med scsi.. Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 En oppdatering bare: Det blir vist hevdet fra hovedkort-prrodusentene at man ikke kan bruke Athlon XP med det nye MPX-brikkesettet fra AMD. Grunnen til dette har muligens noe med å gjøre at begge prosessorene vil være "Agent 0", og derfor booter MPX-brikkesettet kun i single-prosessor mode... Håper jeg tar feil.. :sad: [ Denne Melding var redigert av: bluescreen på 2001-12-18 22:10 ] Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 på Planet3dnow.de har de bekreftet at Athlon XP fungerer helt fint i dual-oppsett. Det til tross for at AMD markedsfører en egen og dyrere MP utgave av Athlon til dette formålet. sjekk hardware.no tror ikke det er særlig forskjell mellom xp og mp bortsett fra garantien fra amd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå