Frozone Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Har fått noen problemer med bredbåndet mitt, tror jeg. Spiller for det meste WoW. I de siste månedene har jeg slitt med latency og pakketap. Normalt sett i WoW ligger jeg på ca. 70-100 ms i latency, men i senere tid har dette økt til 150-170'ish ms og med usannsynlige topper på opp mot 3000 ms. På "dårlige dager" ligger latency konstant på 250+ ms. Samt at det ofte er store pakketap, særlig i raids og i soner med mye aktivitet. Har kjeftet en hel del på Blizzard fordi jeg trodde feilen lå hos de eller hos Telia som er Blizzard's ISP, men de avslår dette tvert. Fikk beskjed om å ta dette med Telenor og fikk også beskjed om å kjøre pathping og tracert for å bekrefte dette. Pathping og tracert mot server-gruppa jeg benytter meg av hos Blizzard; http://pastebin.com/aqeQMVgP - Pathping http://pastebin.com/0Fhx4MPv - Tracert (La de på pastebin ettersom posten blir så utrolig lang om jeg inkluderer de her.) Har også kontaktet Telenor kundeservice og de (Relacom) fant feil på linjen min, men problemene jeg opplever er fremdeles der. Har forsøkt å oppgradere firmware på routeren min, men dette hjalp ikke. Har også gjenopprettet fabrikkinnstillingene på router, men heller ikke dette var til hjelp. Venter på tilbakemelding fra Telenor/Relacom i løpet av dagen i dag eller i morgen. Må også nevne at jeg har nedgradert linja mi fra Telenor Bredbånd 25/5 til Telenor Bredbånd, men skal dette ha så vanvittig stor innvirkning? Med tanke på at jeg har 100% pakketap etter andre hop på pathpingen, så er problemet akkurat "utenfor husveggen" min? Er det noe jeg kan gjøre med dette problemet? Lenke til kommentar
Frozone Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Fikk en e-post fra Telenor om at feilen var blitt rettet i går i ettermiddag, den gang ei. Prøvde også å spille litt Diablo 3 i går, men har samme latency problemene der. Ut i fra den infoen jeg har lagt ved her, kan noen svare meg om det er nedgraderinga jeg gjorde som gjør at jeg opplever dette? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Nei, nedgradering av hastigheten på internet betyr ingenting. Du kan ha 1Mbps nedlastning uten at pingen skal bli noe særlig høyere. Har du ruteren også fra telenor? Prøvd og koble direkte i modemet fra telenor (Om du bruker en egen ruter), så testet? Får du riktig hastighet på ping og internet om du tester mot feks http://nettfart.no ? Ser ut som det er et problem Telenor må ordne opp i. Lenke til kommentar
hajsa Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Har akkurat det samme problemet, 40/10 linje fra telenor- begynte å få disse problemene i høst en gang, før spilte jeg fint med 50-60ms, når ligger ms på 120-150 til vanlig, men av og til så går den opp mot 200-250. Skal sende mail til telenor imorgen og se hva de sier. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Ser jo ut som dette handler om routing til og i utland og ikke lokal forsinkelse. 7 39 ms 38 ms 38 ms ti3002b400-ae1-0.ti.telenor.net [146.172.105.82] 8 69 ms 68 ms 73 ms s-b2-link.telia.net [213.248.93.137] 9 119 ms 70 ms 73 ms s-bb2-link.telia.net [213.155.133.104] 10 128 ms 123 ms 124 ms ffm-bb2-link.telia.net [80.239.147.178] Punkt 10 her er i Sveits og burde ikke ligge så høyt. Lenke til kommentar
MeepTheSheep Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Ser jo ut som det er rutinga til Telia som er herp da, i WoW. Skjer jo som regel 1 gang i året med Telia det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå