RelyingBug Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Einaste måte PC kan konkurera mot nettbrett er på spelytelse! PC- prisane må opp for og få betre spelytelse og raskare datamaskinar! Lenke til kommentar
RelyingBug Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Her har han formulert dette feil.. Det er ytelsen som må opp, ikke prisen. Går Ytelsen opp går prisen opp! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Går Ytelsen opp går prisen opp! det gir bedre mening. prisene kan man økte uten at ytelsen går opp hvis man ønsker en bedre fortjeneste. Bruker man lit raskere komponenter så koster de også lit mere Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Går Ytelsen opp går prisen opp! Nettopp. Men at "prisen må opp" virker uklart. Mener han at dårlige pc-deler skal bli dyrere? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Nettopp. Men at "prisen må opp" virker uklart. Mener han at dårlige pc-deler skal bli dyrere? Du mener at utsagnet (fra artikkelen) er uklart? Baker mener derfor at PC-produsentene må sette opp prisene dersom det er dette som skal til for å få maskinvare som gir en god nok PC-opplevelse Lenke til kommentar
blinc Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 PC- prisane må opp for og få betre spelytelse og raskare datamaskinar! Tullprat. Hadde ytelsen på i7 3770K vært bedre(dårligere) om prossessoren hadde vært dyrere(billigere)? Selvsagt ikke. Mer penger inn i eksempelvis en bærbar PC betyr som regel bedre byggekvalitet og skjerm. Ytelse til datamaskiner er først og fremst avhengig av hva teknologinivå produsentene sitter på. Intel kjører en ganske steady prispolitikk, der nye generasjoner overtar prisen til den gamle. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Du mener at utsagnet (fra artikkelen) er uklart? Overskriften i artikkelen og de første setningene er ganske uklare, ja. Dessuten fokuserer flere og flere produsenter å lage billige pcer med like god ytelse som en dyrere en. Med unntak av Alienware-serien og Apple da. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Istedenfor å kjøpe en ny laptop foretrekker jeg å bruke noen tusenlapper på å oppgradere/modifisere en 7 år gammel Thinkpad T60 med et T61 hovedkort, 2,5GHz T9300 CPU, 240GB SSD, 1600x1200 IPS LCD med LED baklys. Da får jeg en maskin som er rask nok for vanlig bruk med Win 8, og samtidig en brukeropplevelse og kvalitet man knapt kan kjøpe i butikken i dag. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 men er det lønnsomt over tid ? og har man egentlig muligheter til over på alle ( ikke for gamle) bærbare ? Samtidig så sies det jo at det ikke alltid er lønnsom å oppgradere en stasjonær da det krever flere oppgraderinger samtidig Da er det bedre å bygge en ny Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Hobbyer er ikke alltid lønnsomme, og flertallet av gamle og nye laptoper er ikke alltid verd å oppgradere. Etter jeg oppdaget Thinkpad-serien er jeg blitt kresen og bortskjemt, og har begynt å samle gamle maskiner. Nyprisene er urealistiske, men bruktprisene er levelige hvis man leter litt. I påvente av oppdatering til en ny UXGA skjerm med LED baklys sitter jeg og skriver dette på en T60/61 med 15" IPS skjerm 2048x1576 oppløsning. Nye maskiner har kanskje lengre batterilevetid og kraftigere CPU/GPU, men nye maskiner med tilsvarende skjerm og tastatur koster nok godt over kr 15 000. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 En annen ting med bedre byggkvalitet, gode komponenter og en større grad av mulighet til å oppgradere minne etc er langt bedre levetid. Akkurat nå skriver jeg faktisk på en T60 (14'' versjon) med Windows 8. For billige PC-er medfører ikke nødvendigvis for liten ytelse, men ofte for dårlig totalopplevlse og problemer med varme, støy etc. I og med at det for de fleste i dag er slik at omtrent alt som finnes er kraftig nok, vil nok forhold som kvalitetsopplevelse telle en god del i den totale opplevelsen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå