€uropa Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Hvilket kjønn er Kasper og Jesper og Jonathan? Det skal jeg si deg, de er alle sammen MENN. Det er ikke bare èn mannlig røver med i Kardemommeby, men hele tre stykker som ikke kan ta vare på seg selv engang. Det er uheldig, for signalene som små jenter får, er at menn er skitne, late røvere som bare er ute etter å kidnappe og voldta kvinner. Hvordan kan dette ikke være verre enn at Sofie frivillig rydder og lager mat? 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Dette er røvere; Det er klassisk at forbrytere blir framstilt som dårlige forbilder og så parodierte at man ikke kan sympatisere med dem. Bruk gjerne Bakeren, Slakteren, Bastian eller Tobias. ... For øvrig kan vi dra ett poeng til anti-feministene sin sak ut i fra en paralell til poenget ditt: Det ville vært helt utenkelig å framstille tre jenter som røverene, og få dem til å kidnappe en snekker for å gjøre mannfolkarbeid for seg. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Det ville nok være mer realistisk å kidnappe en mann som har jobb, slik at de kan gjøre hans penger til "sine felles penger" for å finansiere interiør og bokklubber, men kvinner kan også være kjeltringer. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Hvor egentlig overdramatisere dette? For feministfascister og deres spytteslikkere er dette normal "logikk", der menn er dyr som bør straks henrettes. Heia Solanas. 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) tom waits for alice skrev (På 12.1.2013 den 16.09): Jeg er i grunnen enig med damen jeg. Og derfor tror jeg at heller ikke Lego Friends kommer til å bli noen braksuksess over tid. Hvilket selvsagt ikke kommer til å stoppe de mannlige sjefene i Lego fra å prøve igjen. Og igjen... Geir Lego har vel enkelt og greit appellert mest til gutter helt fra starten av og dermed blir det også mest markedsført til gutter, men når de prøver å markedsføre det til jenter så er det visst galt det også Og her ligger jo motsigelsen til feministene. Hvis det markedsføres til den gruppen det appellerer mest til (gutter) med deres stereotypiske aspekter så er visst det galt fordi det ikke markedsføres til jenter også, og når de også markedfører det spesielt til jenter med da deres stereotypiske aspekter så er også det galt... Hva kan man gjøre for å ikke hisse på seg feministene? Finnes det noen mer hårsår gruppe? Skal man begynne å klage på at Barbie ikke markedsføres også til gutter? Å nei vent litt, det er vel diskriminerende for kvinner det også, for uansett hvilken vei det går så er det alltid de stakkars hjelpeløse kvinnene som er offerene. Og hva er det som hindrer jenter i å leke med lego? Er dette en mann eller kvinne? Jeg kan ikke se det... Det ser rimelig generisk ut for meg. Har det med hvilket hår du setter på å gjøre? Personlig så kan jeg aldri huske å ha satt på noe hår på noen lego figurer eller i det hele tatt være noe opptatt av hvordan figurene så ut. De var jo mer bare et tilbehør til selve legotingen/maskinen. Og det som appellerer mest med lego i forhold til andre leketøy er jo teknikken med gir, motorer, osv. Og det at man bygger det selv. Og lego tecnic serien er vel ikke noe spesielt kjønnet presentert i det hele tatt. Er dette en leke spesielt laget for ett kjønn? Endret 22. januar 2013 av flesvik 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Er dette en leke laget spesielt for ett kjønn? Det var det som var så velsignet med Lego. Alle brikker var firkantet, og de ble det fantasien ville at det skulle bli. RIktig nok etterhvert (på 60-tallet) med runde hjul og vinduer. Senere ble Lego spesialisert, fabrikken bestemte hva du skulle bygge, og skulle du bygge det måtte du i butikken og kjøpe et nytt sett. Gode penger for Lego. Men også et problem, plutselig måtte de klare å forutsi hva vi ville bygge. Technic Lego var et nokså trygt påfunn, det visste man fordi gutter spesielt alltid hadde bygget modeller. Sjørøverskipet likeså. Så hvorfor traff man ikke med "jente-produktene"? Fordi man ikke bygger. Helikopteret over tar timer å bygge. Det er ikke lenger kreativt, men det er fortsatt utfordrende. Jente-Lego som Friends hopper over den biten. Byggingen tar 5 minutter, etterpå skal jentefigurene (jeg tror ikke det er en eneste mann der, og nei, de gamle "kjønnsløse" Legomenneskene duger ikke her, siden de ikke er i samme skala) drikke kaffe latte sammen og sminke hverandre. Og da konkurrerer man plutselig med Barbie og en masse andre mer "naturtro" dukker med ekte klær og tilbehør. Hvem gidder å skifte plasthår på en miniatyrfigur når man kan bruke kam på en Barbie...? Om det er "feministisk" eller "antifeministisk" blåser jeg i. Lego driver butikk, og prøver å finne sin plass i et de facto kjønnsdelt leketøysmarked. Det lykkes de dårlig med. Geir 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Buuhuuu...blir litt som dataprogrammering, kvinner bruker. Menn lager. Diskriminerende. 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Nå studerte jeg data (eller EDB som det het den gangen) midt på 80-tallet. Allerede da var 50% av studentene jenter. En del falt riktignok fra etterpå. (Det var kvotering, og det fikk selvsagt noen til å søke som ikke egentlig var så interessert.) Om det er diskriminerende kan diskuteres. At det er en stereotyp er utvilsomt. Og Lego sliter altså med den. Geir Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Det er sterotypt fordi de imiterer naturen. Selv om feministfascister prøver så hardt de kan å omgjøre det. Valgene kvinner tar er forskjellig fra menn, eneste forskjellen er at det virker som du prøver å bestemme hva den store hop av kvinner skal ta av valg, slik feministfascistene også ønsker, siden man på en eller annen måte definerer hvordan den store hop av kvinner velger som mindreverdig. Eksakt som den svenske rasisten som fokuserer kun på en del av historien i Kardemomme by. Ikke at Tante svinger pisken etterpå. Endret 22. januar 2013 av norskgoy 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) norskgoy skrev (På 22.1.2013 den 9.21): Det er sterotypt fordi de imiterer naturen. Det kan godt hende. Men det er nå uansett en generalisering. Sitat Selv om feministfascister prøver så hardt de kan å omgjøre det. Vel, "feministfascistene" har like stor - eller liten - definisjonsmakt som de middeladrende mennen i Legos konsernledelse. Eller deg og meg, for den saks skyld. At du som enslig mann mener å vite beste hva som er kvinners og menns natur, kan jeg vanskelig se er mindre "fascistisk" enn feminismen. Sitat Valgene kvinner tar er forskjellig fra menn, eneste forskjellen er at det virker som du prøver å bestemme hva den store hop av kvinner skal ta av valg, slik feministfascistene også ønsker, siden man på en eller annen måte definerer hvordan den store hop av kvinner velger som mindreverdig. Nei, jeg vil at jenter skal få velge selv. Jeg registrerer at "den store hop av kvinner" så langt ikke har valgt Legos "jenteprodukter". Og det er helt greit. Det betyr at jenter har et valg, og velger det bort. Om Lego Friends lykkes bedre vil tiden vise. Om det ikke gjøre det, så tviler jeg på at det er feministfascistenes fortjeneste, men snarere at jenter velger selv hva de vil leke med. Geir Endret 22. januar 2013 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) tom waits for alice skrev (På 22.1.2013 den 9.50): Nei, jeg vil at jenter skal få velge selv. Jeg registrerer at "den store hop av kvinner" så langt ikke har valgt Legos "jenteprodukter". Og det er helt greit. Det betyr at jenter har et valg, og velger det bort. Så la de velge da uten at du skal bestemme over andres valg (det være seg onde selskapet lego, eller den enkelte forbruker). Det bør ikke være så veldig vanskelig. Ellers, hvor mye rett tror du at du hadde i ditt ignorante personangrep? Endret 22. januar 2013 av norskgoy 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Zarac skrev (På 17.1.2013 den 16.28): Det ville nok være mer realistisk å kidnappe en mann som har jobb, slik at de kan gjøre hans penger til "sine felles penger" for å finansiere interiør og bokklubber, men kvinner kan også være kjeltringer. Ett scenario som høres relativt kjent ut av en eller annen grunn Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) norskgoy skrev (På 22.1.2013 den 10.08): Så la de velge da uten at du skal bestemme over andres valg (det være seg onde selskapet lego, eller den enkelte forbruker). Det bør ikke være så veldig vanskelig. Hvis du ikke var så opptatt av å gjøre dette til nok en feminismesak, så ville du ha sett at jeg lar dem velge. Sitat Ellers, hvor mye rett tror du at du hadde i ditt ignorante personangrep? Hvilket personangrep? At du ikke er bedre egnet enn feministene til å definere kvinners og menns natur, eller at det ville være like "fascistisk" om du gjorde det som om de gjorde det? Men det er kanskje du som har trademark på "fascist"-prefikset og bestemmer når det er passende å bruke det...? Geir Endret 22. januar 2013 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 tom waits for alice skrev (På 22.1.2013 den 10.22): Hvis du ikke var så opptatt av å gjøre dette til nok en feminismesak, så ville du ha sett at jeg lar dem velge. Hvilket personangrep? At du ikke er bedre egnet enn feministene til å definere kvinners og menns natur, eller at det ville være like "fascistisk" om du gjorde det som om de gjorde det? Men det er kanskje du som har trademark på "fascist"-prefikset og bestemmer når det er passende å bruke det...? Geir Hvilket personangrep? Hvor ignorant er du egentlig? Der du på typisk fascistfeminist vis skulle ha noe kjennskap til min sivile status. 5 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Aha. Jeg aner ingenting om din sivile status. Ikke bryr jeg meg heller. Med "enslig mann" henviste jeg til størrelsen på gruppen du representerer meningene til. Og den lar seg - i likhet med gruppen "Geir" - telle på en finger, og gir hver av oss like mye definisjonsmakt når det gjelder den menneskelige natur og kjønnsforskjeller. Geir 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 tom waits for alice skrev (På 22.1.2013 den 10.40): Aha. Jeg aner ingenting om din sivile status. Ikke bryr jeg meg heller. Med "enslig mann" henviste jeg til størrelsen på gruppen du representerer meningene til. Og den lar seg - i likhet med gruppen "Geir" - telle på en finger, og gir hver av oss like mye definisjonsmakt når det gjelder den menneskelige natur og kjønnsforskjeller. Geir Så, du liker å være ignorant. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Om din sivilstatus? Ja. Geir Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Hmm, ser ut som dette begynner å bli morsomt 5 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Når det kommer til dette med Lego stiller jeg meg relativt likegyldig, som nevnt har Lego et marked å forholde seg til. - Dersom jenter viser interesse for Lego, ville det vært lite økonomisk smart av dem å ikke produsere dette. På en annen side, dersom det er et fåtall feminister som igjennom loven tvinger Lego til å rette sine produkter mot en uinteressert kundebase; da er det et problem. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Notelitten skrev (På 22.1.2013 den 13.07): Når det kommer til dette med Lego stiller jeg meg relativt likegyldig, som nevnt har Lego et marked å forholde seg til. - Dersom jenter viser interesse for Lego, ville det vært lite økonomisk smart av dem å ikke produsere dette. Helt enig. Men hittil har resultatet vært motsatt: Lego har laget "jente-Lego" og jenter har ikke vært interessert. Sitat På en annen side, dersom det er et fåtall feminister som igjennom loven tvinger Lego til å rette sine produkter mot en uinteressert kundebase; da er det et problem. Selvsagt, men her var det ikke snakk om noe lovforslag eller -krav. Dette har Lego funnet på helt frivillig, riktignok med dollartegn i øynene. Det var en jente som sa på YouTube hva hun mente om "Lego Friends". Hun uttrykte sin personlige mening, akkurat som du og jeg og norskgoy gjør her. Det fikk en annen av forumets antifeminister til å reagere. Jeg var ignorant og fascistfeministisk nok til å kommentere det. Geir 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå