smurfine Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Har skrevet en tekst og valgt blending options -> stroke og fått den første svarte outlinen på teksten. Men vil ha en gul outline utfor den sorte (skal lage noe tilsvarende Lego-fonten), men velger jeg stroke en gang til legger den seg bare oppå den sorte, og ikke utenfor. Hvordan får jeg en ny gul outline utafor den sorte? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Hvis du skal ha to solide outlines kan du vel lage en ordinær outline, samt en litt bredere skygge med 0% opacity (eller 100%, lenge siden jeg har rørt photoshop nå). Da vil skyggen legge seg utenpå outline, som en outline nr 2. edit: , men så lenge du ikke trenger utsideskygge uansett er nok det en bedre metode, så du slipper å ha dobbelt opp av layers. Endret 10. januar 2013 av srbz Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Hvis du skal ha to solide outlines kan du vel lage en ordinær outline, samt en litt bredere skygge med 0% opacity (eller 100%, lenge siden jeg har rørt photoshop nå). Da vil skyggen legge seg utenpå outline, som en outline nr 2. edit: , men så lenge du ikke trenger utsideskygge uansett er nok det en bedre metode, så du slipper å ha dobbelt opp av layers. Jeg er litt grønn her og er ikke helt sikker på hvordan man gjør det i photoshop. Kan du forklare? Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Driver og prøver meg litt, og velger edit -> stroke på første layer, men selvom jeg setter outline til "outside" kommer halvparten av outlinen på innsiden. Hvorfor? Jeg vil ha alt utafor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå