dostojevski Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Skål for The Man in black. "San Quentin, may you rot and burn in hell" Rest in peace, cowboy. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Jeg er imponert over JOhnny Cash jeg, han vant jo til og med en pris på MTV Music Movie awars - Ikke galt for en mann på 71 år... En av hans gode sanger, Hurt, den er virkelig god... Skjønner godt at den vant jeg RIP Johnny Cash, du er en av de store Til han som ikke ahdde hørt Johnny Cash, prøv å laste ned JOhnny Cash - Hurt! Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 ...En tysker var og ble (er?) en dritt uansett :-) Uansett, en blomst til Johnny Cash, en amerikaner! Må si at tyskerne har noe av det samme problemet som folka i USA. Jeg valgte tysk på skolen, og søstra mi nekter meg å øve hjemme, ettersom det er etter hennes mening "nazi-språk"... lol.. De tyskerne som lever nå har jo ingenting med 2. verdenskrig å gjøre.. (untatt noen få kanskje?). Så søssen er litt drøy der... Bestefaren min var forresten også på vei til en konsentrasjons leir, men så fikk han tuberkulose mens han satt i fengsel, og ble kasta ut... lol.. Men! Igjen sporer jeg av! Johnny Cash er et stort tap, amerikaner eller ikke... Lenke til kommentar
ærlige_roffen Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Jeg er imponert over JOhnny Cash jeg, han vant jo til og med en pris på MTV Music Movie awars - Ikke galt for en mann på 71 år... En av hans gode sanger, Hurt, den er virkelig god... Skjønner godt at den vant jeg "Hurt" er vel opprinnelig en Nine Inch Nails-sang, men jeg må si meg enig i at Cash sin versjon er *veldig* bra Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Johnny Cash, eller "The man in black" som han gjerne ble kalt, har vært en av de største artistene fra Usa. Han har holdt på helt siden før Elvis og til det helt siste. Videon til "Hurt" er ganske spesiell, og fortjente prisen den fikk. Der er det tydelig at den godeste Cash ikke er frisk og rask lenger. Jeg har vel egnetlig ikke hørt så veldig mye på Johnny Cash opp gjennom tidene. Men han var jo med i "Highwaymen" også. Sanger jeg liker veldig godt av han er "the man in black", og Nick Cave's "the Mercy seat" som han har gjort en helt glimrende tolking av. Så får vi håpe han nå har funnet freden og rettferdigheten han alltid har kjempet og stått på for gjennom alt han har gjort. Må han hvile i fred og hans minne leve lenge! Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 4.) Hiroshima hadde sitt å si for at den 2. verdenskrig tok slutt (såklart trist at så mange menneskeliv gikk tapt under hiroshima, men det er det styret som var i japan som er skyld i) Veldig OT dette, men: Japanerene ønsket å kapitulere en god stund FØR hiroshima, men de ønsket garantier for keiseren. Det ville ikke Amerikanerne gi dem. Atombombene ble sluppet for å sikre en rask og betingelsesløs kapitulasjon. Grunnen til at det hastet var at Sovjet nesten var klare for en massiv invasjon av de japanske øyer. Noe som hverken japanerne eller Amerikanerne ønsket. Atombombene var en god unnskyldning til å kapitulere uten å miste æren. Normalt sett ville vel ikke japanerne kapitulert før det sto fiendtlige styrker på de japanske øyer. Hadde situasjonen vært den at Sovjet hadde sluppet atombomber og amerikanerne nesten var klare til invasjon, så hadde neppe japanerne kapitulert. Da hadde de ventet på den amerikanske invasjonen. Lenke til kommentar
Moosehead Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Edit: Den ovennevte 'Ring of Fire' er egentlig en gammel Hank Williams låt, Nei, den sangen skrev June Carter (senere June Carter Cash) til Johnny sammen med Merle Kilgore. En av hans gode sanger, Hurt, den er virkelig god... Skjønner godt at den vant jeg Denne er skrevet av Trent Reznor som sammen med Nine Inch Nails har en syk versjon av den. Men Johnny Cash sin versjon er fabelaktig og videoen bare understreker og fremhever stemningen i sangen. En konge er død! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Angående sangene hans, jeg har hørt en 5,6 stykker av de, bl.a Hurt, Ring of fire, The man who comes around ++ Kan dere si noen andre bra sanger i fra Legenden? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 vi kommer alle til å dø noen andre tanker: 1. jeg tenker på 11.september feiringen i går. hvem sørger over alle menneske amerikanerne har drept på utenlandsreisene sine, og det er kvalmt at mediefokuset er likevel på usa's sorg, ikke for den saks skyld japan som nylig minnet atombombe angrepet. Denne seremonien fikk ca 10 sekunder i norske tvmedia, new york har fått 100 ganger så mye oppmerksomhet. latterlig. Har med at: 1.) Ettervirkningene p.g.a. 11.september angår oss fortsatt 2.) Det er bare 2 år siden. 3.) Hvor fordømte vanlig er det at passasjerfly blir kapret og styrta i midten av NY & Pentagon? 4.) Hiroshima hadde sitt å si for at den 2. verdenskrig tok slutt (såklart trist at så mange menneskeliv gikk tapt under hiroshima, men det er det styret som var i japan som er skyld i) Uenig i punkt 4, for visst USA hadde prøvd å gått med på noen av de kravene som Japan stilte overfor USA om at de avskulle slutte sin handelsboikott mot landet, så ville bombene vært unødvendige. Kamikazebombingen var fryktelig, men var USAs terrorbombing av Tokyo og andre Japanske storbyer så mye bedre. Folk ble jo regelrett drept i hopetall på grunn av at byene som var bygd av tre ble store flammehav av bombene. Til tross for dette finnes det mange eksempler på at USA ikke bombet av strategiske grunne, men for å spre frykt, død og fordervelse blant befolkningen. Bare en meningsytring altså- kan diskuteres i fleng! Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Mange som spør om anbefalinger her og jeg må bare si sjekk ut American serien! Den fikk "The man in black" tilbake i rampelyset igjen og gjorde at mange andre fikk øynene opp for Cash (meg inkludert). Serien er produsert av Rick Rubin som vanligvis driver med rap og hip hop(!). Den siste som kom i år (American IV: The man comes around) er et av de beste albumen i år spør du meg. Den inneholder den allerede nevnte Hurt som rett og slett er fantastisk bedre enn orginalen synes jeg - og jeg er NIN fan. (Bare for å kverulere: Trent Reznor er ikke en del av NIN han ER NIN - sett bort fra live da) Kjøper du Limited Edition får du også med videoen til Hurt på DVD, anbefaler at dere kjøper den hos Play.com, der koster den akkurat det samme som standardutgaven (lite mao - Play.com=kongesjappe). Johnny Cash - American IV: Man comes around Lt ed hos Play.com Det var da som f... Sannelig er den utsolgt nå!!! Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Nå har jeg satt på hele Johnny Cash - Live At San Quentin og kommer ikke til å flytte meg før den er ferdig. R.I.P Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Uenig i punkt 4, for visst USA hadde prøvd å gått med på noen av de kravene som Japan stilte overfor USA om at de avskulle slutte sin handelsboikott mot landet, så ville bombene vært unødvendige. Kamikazebombingen var fryktelig, men var USAs terrorbombing av Tokyo og andre Japanske storbyer så mye bedre. Folk ble jo regelrett drept i hopetall på grunn av at byene som var bygd av tre ble store flammehav av bombene. Til tross for dette finnes det mange eksempler på at USA ikke bombet av strategiske grunne, men for å spre frykt, død og fordervelse blant befolkningen. Bare en meningsytring altså- kan diskuteres i fleng! Såklart det er en uting at mange sivile dør, men det skjedde gjennom hele krigen, mange tyske byer ble jo bombet sønder og sammen, mye værre enn nagasaki og hiroshima, bare fordi de brukte atombomber gjør ikke handlingen mye verre enn med vanlige bomber. AtW Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Edit: Den ovennevte 'Ring of Fire' er egentlig en gammel Hank Williams låt, Nei, den sangen skrev June Carter (senere June Carter Cash) til Johnny sammen med Merle Kilgore.Denne er skrevet av Trent Reznor som sammen med Nine Inch Nails har en syk versjon av den. Men Johnny Cash sin versjon er fabelaktig og videoen bare understreker og fremhever stemningen i sangen. En konge er død! Var nok jeg og ikke Heraldo som gjorde den blemmen... Uansett... En konge er død... Lenge leve kongen... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Uenig i punkt 4, for visst USA hadde prøvd å gått med på noen av de kravene som Japan stilte overfor USA om at de avskulle slutte sin handelsboikott mot landet, så ville bombene vært unødvendige. Kamikazebombingen var fryktelig, men var USAs terrorbombing av Tokyo og andre Japanske storbyer så mye bedre. Folk ble jo regelrett drept i hopetall på grunn av at byene som var bygd av tre ble store flammehav av bombene. Til tross for dette finnes det mange eksempler på at USA ikke bombet av strategiske grunne, men for å spre frykt, død og fordervelse blant befolkningen. Bare en meningsytring altså- kan diskuteres i fleng! Såklart det er en uting at mange sivile dør, men det skjedde gjennom hele krigen, mange tyske byer ble jo bombet sønder og sammen, mye værre enn nagasaki og hiroshima, bare fordi de brukte atombomber gjør ikke handlingen mye verre enn med vanlige bomber. AtW OT igjen, men et paradox i denne sammeheng kunne kanskje være at det faktisk var tyske forskere som gjorde det mulig for amerikanerene å lage bomben som ødela store deler av Japan? Werner Von Braun var en av dem om jeg ikke husker feil....? Med ondt skal ondt fordrives...? Heia Svarstad-Haugland ;-) Cocain Blues btw :-) Lenke til kommentar
Junta Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Snakk om atombomber etc. hører vel ikke hjemme i denne tråden. Det er en passende plass her. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Hei Junta, Det har du rett i, men om du gidder å løfte øyelokket vil du kanskje se at det ikke var jeg som startet den biten... Med OT mente jeg forøvrig "Off Topic..." Skal jeg tippe, hørte jeg på Johnny Cash før du fikk din første 'up and go'... Forsøker å unngå slikt som dette, og jeg beklager, men ikke snakk om ting du ikke har den minste peiling på... Det provoserer... Pisspreik... ? Høres mer ut som Eminem igjen spør du meg... Jeg har all verdens respekt for Johnny Cash, og om du mot formodning ikke tror meg på det tar jeg gjerne en utfordring... Jeg er rimelig overbevist om at jeg har de fleste av hans utgivelser.... Vis meg dine? Ha en fin helg. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Som nevnt, låta "Hurt" er en brilliant låt, men I NIN sin originalutgave er den nærmest genial. Er ikke sikker på om Cash har tilført låta noe særlig, men hans versjon er hvertfall mindre "mørk". Ellers har faktisk en av mine U2-favoritter Johnny Cash på vokal. "The Wanderer" fra Zooropa. Bør kunne likes av alle Cash fans Men den virkelig kooooole låta er selvsagt "Wanted Man" Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 For meg kunne det liksogodt vært Olga fra Os.. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 For meg kunne det liksogodt vært Olga fra Os.. Takk for det innspillet. Den kommentaren var sånn ca. like verdifull som en verkebyll på scrotum. ..uansett.. Selv hadde jeg et emosjonelt øyeblikk på jobben i dag, vi spilte oss gjennom noen Cash-skiver. Hurt treffer ekstra godt i disse tider.. jeg kunne se at hårene på armen reiste seg. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Ja, Hurt er en rørende sang! The Man Who comes around er en litt "gladere" sang... Johnny cash er bare så konge! Willie Nelson and Johnnie Cash- Ghost Riders In the Sky er heller ikke så værst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg