danielrealized Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Jeg holder på å lage et script som henter ut innhold fra json-data. Scriptet ser slikt ut: $(pathStatus).ajaxComplete(function(event) { $(pathStatus+' li').live('click',function() { var attrName = $(this).attr('class'); $.each(data, function(i, note) { if(attrName == note.status) { content += "\t<li index='"+note.nid+"' class='blue item_"+i+"'>\n"; content += "\t\t<ul>\n"; content += "\t\t\t<li class='done'><button class='move dark'>Done</button></li>\n"; content += "\t\t\t<li class='note'>"+note.note+"</li>\n"; content += "\t\t\t<li class='total'><p>"+note.total+"</p></li>\n"; content += "\t\t\t<li class='delete'><button class='delete'>Delete</button></li>\n"; content += "\t\t</ul>\n"; content += "\t<li>\n"; } }); // Publish data $('ul.notes').html(content); }); Jeg ønsker å kategorisere resultatet etter det man klikker på i menyen. Altså man henter kategorinavnet i et attributt i html'en og tar en test ut i fra json-innholdet. Hvordan oppnå dette? If-testen fungerer ikke i scriptet. Endret 10. januar 2013 av danielrealized Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Ut ifra eksemplet du viser kan jeg ikke se hvor du får "data"-variabelen fra... Hvis du skal ha tak i den som hører til ajaxComplete-metoden må du implementere xhr-resultatet i funksjonshodet. $(pathStatus).ajaxComplete( function(ev, xhr, options) { var data = xhr.response; // .response er JSON hvis du har spesifisert det i setup } Endret 10. januar 2013 av ChristianW Lenke til kommentar
danielrealized Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå