ggree Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Noen som kan forklare meg hvordan man løser denne oppgaven? Har litt problemer med å forstå hva som skal være i uttrykket Endret 15. januar 2013 av ggree Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) **Off topic** OMFG, får lyst til å skye meg selv når jeg ser slike kompliserte matteoppgaver... Endret 10. januar 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Dette er egentlig ikke komplisert, det er fordi du ikke har noen kjennskap til symbolene og meningen bak. Sier du det samme når du ser kinesiske skrifttegn, fordi du ikke kan kinesisk? 2 Lenke til kommentar
ggree Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Gitt en rekke hvor leddene øker med og annenhver gang: Er det en måte å finne summen av denne, enten ved et bestemt ledd, , eller når den er uendelig, ? EDIT: Blir tilfellet her at man skal lage to rekker på denne måten: Rekke 1: Rekke 2: Også finner man summen for hver av rekkene og legger sammen? Så, for å finne for eksempel i den opprinnelige rekken, så finner man først av rekke 1 og av rekke 2, så legger man de sammen? Skyter bare ut tankene mine. Ser ut til at jeg fant ut av det. Si ifra hvis det er noe feil. Endret 10. januar 2013 av ggree Lenke til kommentar
ggree Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Gitt rekken: Hva kaller man en slik rekke? Kan man kalle den aritmetisk, eller er det først når man splitter den at den kan kalles det? Endret 11. januar 2013 av ggree Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Gitt rekken: Hva kaller man en slik rekke? Kan man kalle den aritmetisk, eller er det først når man splitter den at den kan kalles det? dobbelt aritmetisk rekke...? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Er nok greiest å tenke på det som en sum av to aritmetiske rekker som du skriver over. Da er det ikke spesielt vanskelig å finne summen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå