Gå til innhold

Veiprosjekt Norge


Anbefalte innlegg

Så en Q&A mot Stoltenberg på stortinget at mange av de veiene som ble planlagt med vei delt av midtstripebetong tilslutt fikk romleballer(??) i stedet. Disse er ok for trøtte sjåfører når det ikke er snø på veien, men forhindrer ellers svært få ulykker.

 

I en undersøkelse hadde de funnet ut at der det finnes midtripebetong redures ulykker med 80%.

 

I følge Folksam, skydels 72% av bil dødsulykker i Sverige av dårlige veier, mens Norges er 28%. I Sverige får førere eller andre årsaker 28% av skylden, men i Norge får vi 72%? Har Sverige dårligere veier enn Norge, eller er svenskene mye bedre sjåfører enn nordmenn? Kan dette stemme?

 

Når man ser antallet ulykker på norske veier, så hører man stort sett om dødsulykker. I 2010 utgjorde dødsulykker 208 av tilfellene, 9338 ulykker totalt.

 

Vei er dyrt. Men hva er de sosiale kostnadene, og kostnadene på helsevesenet, både akutt og i år eller tiår? kan man trekke disse fra av hva det koster i Norske-2013-kroner å bygge ordentlig vei?

 

Og videre, lærere for trafikkopplæring eskalerer osv osv. Alt er førerens feil, og det gjøres vedtak for omlegging av regler. Der det er regler finnes det byråkrati og og avgifter.

 

I tillegg drives bomringer med underskudd...

 

Er det ikke på tide at vi krever en modernisering av veinettet en gang for alle?

 

Verdens rikeste land... Enda som det er...

 

"...Knock knock"

"Who's there?"

"...NeoLiberalism"

"What do you want?"

"Neoliberalism: ...eat you.."

 

Statistikk tatt fra Statistisk årbok, Tryggrafikk.no og Folksam.se

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...