arsenalfan Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Vet ikke om jeg poster i rett kategori, men prøver..... Var inne på en blogg byadinajb.blogg.no (ganske populær blogger) , og der leste jeg noe som jeg ikke kunne tenke meg noen mennesker hadde som mening. Nemlig at hun heller hadde reddet en mus eller en hund framfor et menneske om begge var i nød. Jeg var helt uviten om at slike meninger fantes i et land som Norge. Jeg ønsker å ta dette opp i dette innlegget da jeg ønsker å høre om det er jeg som er på bærtur her eller om flere andre også har slike meninger. Jeg synes i hvert fall det er en mening som ikke hører hjemme noen sted. Anbefaler å lese hele innlegget, og i kommentarfeltet. Det er jeg som er alex i kommentarfeltet på blogginnlegget, for dere som lurte...... Endret 9. januar 2013 av arsenalfan Lenke til kommentar
N* Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Sikkert bare laget for å provosere frem noe, og få mange svar på innlegget. Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Hun virker meget bastant på sitt standpunkt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Vill reddet begge hvis mulig jeg, men selvfølgelig reddet mennesket hvis ikke mulig. Og det ville hun også så klart, for det ville vært det samme som å drepe et annet mennesker om hun ikke gjorde det, med alle de aspektene det ville medført, så dette er såklart en overdrivelse for å provosere litt... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Så lite annet enn en relativt ung person som brenner for noen verdier hun har - sånn er nå livet engang, og heller at hun brenner for dyra, enn at hun går amok å brenner ned hus og hytter ... eller kanskje en kirke, i ny og ned Lenke til kommentar
Meg0007 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Der var du jaggu med IGJEN! wow, at du ikke kan gi deg og forstå folk tenker ulikt? Ett liv er ett liv spør du meg og flere andre.. dette var ikke for å provosere men jeg viste det kom til å provosere noen. ikke noe pr stunt. du har rett i det at jeg står for dette.. -Adina Så lite annet enn en relativt ung person som brenner for noen verdier hun har - sånn er nå livet engang, og heller at hun brenner for dyra, enn at hun går amok å brenner ned hus og hytter ... eller kanskje en kirke, i ny og ned hehe, godt du ser noe positivt i det. er ingen ond person, har bare andre syn på "livet" og jeg brenner for dyr. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Dette er et merkelig livssyn, som er mulig siden folk i Norge har begynt å tro på andre religioner og andre ideologier enn de gjorde før. Jesus sa: Et menneske er mye mer verdt enn en sau. Din nabo eller neste er (selvfølgelig) et menneske. Mens heksene og darwinistene sier: Et menneske er bare ett av dyrene. Tror man at mennesket bare er ett av alle dyrene, kan man jo selv velge hvem man setter høyest. Synet på mennesket har også blitt mer destruktivt, i og med at overbefolkning kan se ut til å presse vekk den ville naturen. I lys av dette dukker det opp ungdommer som tilber den ville naturen og moder Jord. Når noen ser et menneske, ser de ikke toppen av skaperverket, men de ser en grådig og sløsende miljø-ødelegger. En slik miljø-ødelegger er dermed ikke noe å verne. Man må heller verne de stakkars små dyrene som kanskje er truet av utryddelse. Man tror at Moder Jord på et punkt vil kvitte seg med de overflødige menneskene, og at dette vil være en renselse for jorda. (Dette tror ikke jeg). Vegetarianisme og reinkarnasjon er kanskje også en del av dette. Man vil ikke spise dyrene, og man tror det er mulig å bli omskapt til et dyr i det neste livet. Kanskje var man et dyr i et av de tidligere livene. Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Der var du jaggu med IGJEN! wow, at du ikke kan gi deg og forstå folk tenker ulikt? Ett liv er ett liv spør du meg og flere andre.. Jeg vill bare høre hva andre enn dine fjortisbloggerlesere(med noen unntak) mener om denne saken... Jeg forstår jo at folk tenker ulikt, og var nysgjerrig på å høre andre sin mening om akkurat denne saken. Skjønner ikke hva som er så galt med det. Ser jo at jeg får mer vettuge og reflekterte svar her.... Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Dette er et merkelig livssyn, som er mulig siden folk i Norge har begynt å tro på andre religioner og andre ideologier enn de gjorde før. Jesus sa: Et menneske er mye mer verdt enn en sau. Det kan han ikke ha sagt, fordi sau er et billedlig og symbolsk ord som betyr Kristen(ne). Jesus... Gjeter. Saueflokken.. Dette er bilder. Jesus er gjeteren, altså den som leder flokken, mens sauene er hans tilhengere... Når så noen sier "dum som en sau", så er vel dette like basfemisk som det er personangrep, osv. Kristne er like mye verd som det vi er.... Din nabo eller neste er (selvfølgelig) et menneske. Nei, hun er en sau... Jeg så gjeteren hang på et kors ute i stuen, til denne fruen. Mens heksene og darwinistene sier: Et menneske er bare ett av dyrene. Det står det i det gamle testamentet også. At mennesker ikke er mer enn dyr... Tror man at mennesket bare er ett av alle dyrene, kan man jo selv velge hvem man setter høyest. Det kan man gjøre uansett det... Synet på mennesket har også blitt mer destruktivt, i og med at overbefolkning kan se ut til å presse vekk den ville naturen. Overbefolkning vil ikke skje,.. Før den tid vil vi kunne flytte til andre planeter. I lys av dette dukker det opp ungdommer som tilber den ville naturen og moder Jord. Bedre det, enn å tilbe en tvers igjennom ond ørkengud fra midtøsten... Menneskeverdet forsvant allerede i første mosebok.. Når noen ser et menneske, ser de ikke toppen av skaperverket, men de ser en grådig og sløsende miljø-ødelegger. En slik miljø-ødelegger er dermed ikke noe å verne. Man må heller verne de stakkars små dyrene som kanskje er truet av utryddelse. Man tror at Moder Jord på et punkt vil kvitte seg med de overflødige menneskene, og at dette vil være en renselse for jorda. (Dette tror ikke jeg). Vegetarianisme og reinkarnasjon er kanskje også en del av dette. Man vil ikke spise dyrene, og man tror det er mulig å bli omskapt til et dyr i det neste livet. Kanskje var man et dyr i et av de tidligere livene. Jeg spiser kjøtt og har god samvittighet. Jeg tror på gjenfødsel eller peach black... Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Der var du jaggu med IGJEN! wow, at du ikke kan gi deg og forstå folk tenker ulikt? Ett liv er ett liv spør du meg og flere andre.. dette var ikke for å provosere men jeg viste det kom til å provosere noen. ikke noe pr stunt. du har rett i det at jeg står for dette.. -Adina hehe, godt du ser noe positivt i det. er ingen ond person, har bare andre syn på "livet" og jeg brenner for dyr. Er det bloggeren i egen person? Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Du er vel ikke troende? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Å få litt fokus over på dyr, er ikke en utelukkende negativ ting... Kanskje vedkommende syntes det er litt for lite fokus på dyrevelferd eller liknende, og så sier hun dette for å skape en debatt rundt det, der hun setter hovedfokuset på dyrene... Er man virkelig GLAD i dyr, så skal man stemme Venstre! Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Hun skriver ikke dette for å skape debatt. Hun avfeier alle motargumenter, og er langt i fra interessert i å diskutere noe som helst. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hun skriver ikke dette for å skape debatt. Hun avfeier alle motargumenter, og er langt i fra interessert i å diskutere noe som helst. Okei. Da er hun bare mentalt forstyrret. Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Mulig det ja... Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Ellers så søker hun negativ oppmerksomhet.. Noen som liker det også. Men da er man vel også, ved nærmere ettertanke, en smule forstyrret Lenke til kommentar
N* Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Man kan jo si at menneske er et ganske ondt vesen mtp krigene våre, og det at vi ikke hjelper de som sulter med alle våre midler. Men dyra er jo ikke noe bedre. De spiser hverandre f.eks. Endret 12. januar 2013 av N* Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Øøøøh en MUUUUS!?!?!?!?!?!??!! Endret 12. januar 2013 av Epic Score Lenke til kommentar
Loner Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Dyr er mer uskyldig enn det mennesker er. Hvis jeg for eksempel måtte bestemme meg for å redde en hund eller et menneske, så hadde det hjulpet mye om jeg visste hvem de var. En hund kan bringe mer glede enn det et menneske kan, og vice versa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå