watchahout Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hei. Jeg skal kjøpe en SSD også lurer jeg på hvilken? Jeg vil ha en som er veldig rask, men samtidig veldig holdbar. Jeg har kikket litt på Intel 520 sin og Samsung 840 sin. Har en 840 i Macen min. Det skal være imellom 200 - 300gb. Har også kikket litt på den Corsair Neutron ett eller annet... Lurer også på når jeg skal innstallere W7, om hvordan jeg liksom skal gjøre det da. Vet at det ligger noen filmer på YouTube, men har ikke funnet noen brae. Jeg bruker en minnepenn til å innstallere det. Det jeg lurer på innen innstalleringen er å gå inn på Biosen osv.. Hovedsaken er hvem SSD burde jeg kjøpe, og hvordan innstallerer jeg W7 inne Biosen. Takk på forhånd, Philip. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 840 er knall den. Serial advanced technology attachment-porten i basic input-output system burde stå som advance host controller interface og ikke som integrated drive electronics. Så må du sette kabelen i serial advanced technology attachment -6GB/s-porten på hovedkortet. ( Se hvilke i manualen) om du har ett slikt portpar. Uten dette så får du ca halve ytelsen. I basic input-output system er det bare til å sette boot til Universal Serial Bus og restarte så skal den bruke minnepennen. Du må først gjøre minnepennen bootbar? - Med win 7 på da du lager den. Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg har en Intel 335 240 GB og er fornøyd- Den får svært god kritikk i tester : http://www.hardware.no/artikler/intel-335-series-ssd-240-gb/114362/4 Lenke til kommentar
War Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Det er viktigere at du har en 6bg/s-port og setter ting rett før install , enn det er er å velge SSD. Har 6 typer og er fornøyd med alle. Lenke til kommentar
watchahout Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Dette blir i en bærbar pc, så hovedsaked er bare forbredningsgreiene og alle tingene i Bios. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Da er det iallefall ikke nøye på SSD Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Som andre skriver så er Crucial og Samsung ofte anbefalt av brukerne her på forumet. Intel sin 330/335 serie er vel også grei. Selv har jeg Kingston HyperX som har vært stabil og rask i over ett år nå. OCZ har fått et frynsete rykte etter alle problemene siste år. Deres nye Vector-modell får skryt, så gjenstår det å se hvor stabil den er over tid. Når det gjelder installering av Windows 7er dette veldig rett frem. Hvis du allerede har klargjort en minnepenn, så starter du fra denne og setup gjør resten. For å starte fra USB må man ofte trykke en tast under oppstart for å få opp boot-menyen. Sjekk om det ikke står noe info på skjermen om det. F2, F10, F12, ESC e.l. Hvis ikke kan du endre boot rekkefølgen i BIOS som foreslått tidligere. Trenger du flere detaljer så sjekk denne guiden. Lykke til! Lenke til kommentar
watchahout Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Da lurer jeg på om jeg kan koble SSDen jeg kjøper til pcen via usb og innstallere det sånn?? Eller må jeg innstallere SSDen i pcen osv? Lenke til kommentar
watchahout Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Kommer til å gå for Corsair Neutron GTX, hva tenker dere om det? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Corsair Neutron GTX er en entusiast-modell. Med mindre resten av din PC har heftige komponenter, er jeg redd du ikke får utnyttet den fullt ut. Den krever en høyytelses SATA 6Gbps port fra Intel eller AMD, samt en kraftig prosessor. Hva slags PC har du? Kan hende du bør gå for en rimeligere modell. Når det er sagt, er det ikke store prisforskjellen mellom "vanlig" og GTX (avhengig av hvor du handler). SSD-en må installeres i PC-en før du kan installere Windows 7. Er det her snakk om en bærbar, så pass på høyden! I de slankeste maskinene er høyden 7mm for SSD. Lenke til kommentar
watchahout Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Har en I7 3610qn tror jeg, og 8gb ram. Geforce Gtx 640m. Lenke til kommentar
watchahout Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 QM* Men Neutron GTX er 7mm.. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Ville ikke gått for noe annet enn 840 pro serien. har hatt Kingston Hyperx(døde nylig etter et år), Intel 520(treg på visse oppgaver men ellers ok), Corsair Force 3(skrap som var treg og ustabil), Samsung 830(fungerer helt knall og stabil som ett fjell) og til sist har jeg skaffet meg en 840 pro som er raskere enn alle de andre og like rask på alt den gjør, hvis den i tillegg er like stabil som 830(noe den virker å være) så kan jeg ikke anbefale noe annet. prismessig er den grei også. 1 Lenke til kommentar
watchahout Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Har en 830 i en Mac Mini og det fungerer veldig bra, rask hastighet og stabil som ett fjell. Har vurdert samsung sin. Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg eier en Vertex4 256. Har ingenting å klage på. Som War og Pey'J er inne på, du må gjøre minnepennen 'bootable' først. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Har man iso av windows så kan man bruke http://unetbootin.sourceforge.net/ Unebootin er det eneste jeg bruker til den slags. Funker fjell Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Bruker nå Samsung 840 Pro og får 8,1 i score i Windows 8 når det gjelder "primær harddisk - diskhastighet". Alt går unna i en fei Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Bruker nå Samsung 840 Pro og får 8,1 i score i Windows 8 når det gjelder "primær harddisk - diskhastighet". Alt går unna i en fei Samme her! Har en Kingston HyperX som er over ett år gammel. Strålende fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå