Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor kan jeg kjøpe DAD suber?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør minst ha noe slikt til de subene: http://www.xtremecar...pl#.UO-zbayRmSo samt nytt batteri og ny dynamo :)

Eller du kan oppnå bedre resultat med 2 slike: http://www.autodesign.no/subwoofere/digital-designs/digital-designs-dd2515c-15-dual-20-ohm-standar og denne forsterkeren: http://www.autodesign.no/forsterkere/mosconi/as-serien/mosconi-gladen-as-3002 ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Nå prater du bare tull igjen cossiemk1.

Det er ikke nødvendig med en så stor forsterker til de subbene. Langtifra.

Hvilken forsterker som bør benyttes avgjøres gjerne utifra kassetype og størrelse, størrelse på bil. Og hva anlegget skal brukes til.

At man bør oppgradere strøm gjelder egentlig uavhengig av hva man velger.

Han kan bruke f.eks samme forsterker som du har foreslått, eller en annen forsterker på rundt 2000w rms ved 2 ohm.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig KAN han det, men hva er da vistsen?? Han får jo ikke utnyttet subene skikkelig med 2000w fordelt på 2 sånne suber, han kunne kjørt på med biltemaforsterker og fått plenty trøkk ut av de subene også, men jeg regner med at han vil ha max ut av dem og da må han opp i MINST den forsterkeren jeg linket til, så da må det vel være bedre å kjøpe andre suber som ikke krever så mye effekt?? DD suben er både billigere og låter bedre, så jeg ser ikke helt vitsen med suber som vil ha masse effekt da.

Men noen tror jo at jo mere watt det står, jo bedre er det, og det er ikke alltid like lett å få dem til å forstå at det ikke nødvendigvis er sånn :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig KAN han det, men hva er da vistsen?? Han får jo ikke utnyttet subene skikkelig med 2000w fordelt på 2 sånne suber, han kunne kjørt på med biltemaforsterker og fått plenty trøkk ut av de subene også, men jeg regner med at han vil ha max ut av dem og da må han opp i MINST den forsterkeren jeg linket til, så da må det vel være bedre å kjøpe andre suber som ikke krever så mye effekt?? DD suben er både billigere og låter bedre, så jeg ser ikke helt vitsen med suber som vil ha masse effekt da.

Men noen tror jo at jo mere watt det står, jo bedre er det, og det er ikke alltid like lett å få dem til å forstå at det ikke nødvendigvis er sånn :)

takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Du får ihvertfall ikke noe mindre bass, pluss at du vil få bedre bass rent lydmessig hvis du bruker forsterkeren jeg linket til også ;)

ok men kor stor kabel bør eg ha til dei subene ? har du noe og anbefale ?

Endret av dassloket
Lenke til kommentar

Hva du skal kjøpe avhenger litt av deg, hva du er ute etter av lyd. Du spiller nok høyere med GZ subbene, og du kan nok også bruke større forsterker på de etterhvert hvis du ønsker å oppgradere etterhvert.

Det andre forslaget med DD subbene spiller nok lavere, men er også billigere. Og kan ikke håndtere like stor forsterker.

I forhold til å bygge en custom kasse får du også alle nødvendige data på Ground Zero subbene, mens du må prøve deg frem med DD subbene.

Lenke til kommentar

Hva du skal kjøpe avhenger litt av deg, hva du er ute etter av lyd. Du spiller nok høyere med GZ subbene, og du kan nok også bruke større forsterker på de etterhvert hvis du ønsker å oppgradere etterhvert.

Det andre forslaget med DD subbene spiller nok lavere, men er også billigere. Og kan ikke håndtere like stor forsterker.

I forhold til å bygge en custom kasse får du også alle nødvendige data på Ground Zero subbene, mens du må prøve deg frem med DD subbene.

eg ville ha godt for Digital Designs DD2515c 15"

Endret av palemort
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Han får da alle data på DD subene også?? Kasseforslag følger med og alt av T/S parametre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...