ltevensen Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hei. Har oppdatert maskina mi fra Win7 til Win8 Pro. Installerte i etterkant Office 2010 Home and Student. Dette fungerte veldig greit en stund, men etter en oppdatering for operativsystemet vil ikke Office virke lengre. Får beskjed om at "Operativsystemet er ikke konfigurert for å kjøre dette programmet". Har prøvd å reinstallere programvaren, endret kompatibiliteten til programmene (alt fra Win XP til Win 7) uten hell. Har også prøvd å feilsøking for programkompatibilitet som kunne konkludere med at "Program som ikke er kompatibelt - Oppdaget. Lukk feilsøkingsprogrammet". Før jeg installerte Office 2010 hadde jeg Office 2007 på maskina, noe som fungerte knirkefritt. Er det noe jeg kan gjøre for å få Office 2010 til å fungere på Win8? I følge Microsofts hjemmesider er programvaren kompatibelt og man trenger ikke gjøre noe for å få det til å virke. Slik er det dessverre ikke i mitt tilfelle. Tips og råd mottas med takk! Lars-Thomas. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Har selv office 2010 på begge Win 8 PCene mine, og det funker knirkefritt, så er nok noe "rart" som skjer Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg har også Win 8 og Office 2010(pro utgaven)og det funker som det skal. Jeg installerte Win 8 på en blank disk i stedet for å oppgradere. Hvis du oppgraderte kan det jo være mulig at det er blitt noe tull med intallasjonen av Windows. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Du sier du reinstallerte programvaren, betyr det at du først avinstallerte Office 2010 helt først, restartet pcen, og så installerte Office 2010 på nytt? Om ikke, så prøv det. Som andre nevner her så fungerer Office 2010 (og Office 2007) helt fint med Windows 8. Har selv kjørt den løsningen på to av mine bærbare siden 16.august. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg kjører også Office 2010 Professional Pro på Windows 8 Pro 64-bit uten problemer (clean install). Har engelsk Windows og norsk Office. Hvis du sliter med å avinstallere Office 2010 på vanlig måte, så sjekk dette dokumentet fra Microsoft: Slik avinstallerer eller fjerner du Microsoft Office 2010-pakker Lenke til kommentar
Frustrert9 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Heisann, har Microsoft Office-filene liggende på dropboxen min. Når jeg prøver å kjøre setup.exe kommer meldingen: Språket i denne installasjonspakken er ikke støttet av systemet. Vet noen hvordan jeg kan få fixa det? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Har du fått en digital kopi når du kjøpte Office fra Microsoft? Du kan jo prøve å kopiere filene til en vanlig mappe og så starte installasjonen. Da starter du setup.exe Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Du kan evt. prøve å laste ned setup på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå