Gå til innhold

Kjøpe nytt nettbrett


Magnus111

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nettbrett, har ingen erfaringer med nettbrett fra før av.

 

den skal brukes til surfing på nett, spilling og skole arbeid. Så lurer på hvilken jeg bør kjøpe?:) 3g er ikke nødvendig.

 

 

har sett meg ut 3 på nettet, men har egentlig ikke peiling.

 

asus TF700T

galaxy note

og ipad 4gen

 

Hva bør jeg kjøpe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten tvil iPad. Den har en utrolig skjerm, bra batteri tid og et ekstremt utvalg av apps. Det er iOS som utviklere først og fremst prioriterer så du slipper å vente på Android utgaver som oftest kommer senere om i det hele tatt.

 

Android baserte enheter er for spesielt interesserte og er noe en etter min mening burde styre unna om en ikke er en erfaren bruker som har spesielle grunner for å måtte ha et Android basert operativsystem.

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt Samsung galaxy note 10.1 selv om den ikke har så høy oppløsning på skjermen. Den er veldig rask (1.4 GHz quadcore), en av de raskeste Android tabletene. Den har veldig klar lyd akkurat som ipad men siden den har to høyttalere - foran - så har den litt høyere. Det fungerer veldig bra å se på film fra feks. Netflix. Det følger også med en penn som er helt fantastisk å bruke. Det er ikke en vanlig penn og den fungerer ikke bare bra til tegning og sånt, men det gjorde alt mye lettere. Og hvis du ikke liker å bruke pen så er det bare å la være. Den har 2gb ram og 16 gb lagring hvor du selvfølgelig kan kjøpe et minnekort opp til 64 gb. Den finnes med og uten 3g,hvor wifi selvfølgelig er billigere. Ipad er også et supert valg, er ikke i mot noen som helst men det avhenger da av om du liker Android eller ios.

Lykke til med hvilket nettbrett du velger :)

 

Skriver forresten dette fra min Samsung galaxy note 10.1 3g :p

Lenke til kommentar

takk for respons, men hvordan er det med flash og java på ipad?

 

Det finnes ikke, men jeg har aldri hatt behov for det. De aller, aller fleste nettsider viser video i formater som støttes av iOS (operativsystemet på iPad), selv om de viser flash-videoer til ordentlige nettlesere. Java brukes vel nesten kun til nettbanker, og der får du enten apper eller mobilkompatible nettsider.

 

Ikke la mangel på flash og java stoppe deg fra å kjøpe en iPad. :)

Lenke til kommentar

vanskelig valg:p

 

Besøk en butikk som selger alle tre nettbrettene du nevnte (Elkjøp, Expert, osv.) og prøv de. Føl hvordan de er å bruke, hvordan skjermen og appene reagerer, om OSet «henger» eller på andre måter går tregt. Egen erfaring er verdt mye mer enn både tester og anmeldelser på nettet, og hva tilfeldige forumbrukere har å si.

Lenke til kommentar

 

 

Det finnes ikke, men jeg har aldri hatt behov for det. De aller, aller fleste nettsider viser video i formater som støttes av iOS (operativsystemet på iPad), selv om de viser flash-videoer til ordentlige nettlesere. Java brukes vel nesten kun til nettbanker, og der får du enten apper eller mobilkompatible nettsider.

 

Ikke la mangel på flash og java stoppe deg fra å kjøpe en iPad. :)

 

Flash på Ipad får man så enkelt som å bruke Puffin nettleser http://www.puffinbrowser.com/index.php

Den koster rundt 20kr og er fantastisk, jeg hadde kjøpt Ipad 4 hvis jeg bare skulle hatt et nettbrett du får ikke noe bedre ferdig snakka.

TF700 hakker og fryser hele tiden styr unna, Galaxy har elendig oppløsning på skjerm og er kun aktuel hvis du skal bruke pennen daglig og dens funksjoner.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for en iPad, angrer ihvertfall på at jeg kjøpte en Asus TF200 for en stund siden, aldri om jeg kjøper nettbrett fra Asus igjen. Søppel oppdateringer og bare rot, elendig hardware løsninger som desverre knekker brettet. Følelsen av å sitte med kraft mellom hendene knuses av elendig internminne som er tregt som pokker.

 

Dama sin iPad 2 er en helt annen verden enn mitt brett, og til surfing er de tingen tvil om at Apple leverer varene. Hvilke bruksområder ser du egentlig for deg med ditt nye brett?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...