1onlife Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hey! Jeg elsker intense fester og uteliv, vors, nach, folkene, daningen og alt med nattklubber! Jeg flytter til San Fransico snart og er keen på jobbe innenfor utelivet! Er det noen her som har erfaring med utelivet i USA. Hva skal til for å jobbe der, hvilke egenskaper kan bør jeg tilegne meg go hvor mye korrupsjon må jeg regne med å deale med? Og mest av alt, noen som vil gjette hvor sinsykt fett det kommer til å være?? Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Var en del på byen i San Francisco når jeg hadde et semester på universitet der. -Det første du trenger er å få arbeidstillatelse, noe som garantert kommer til å bli mer vanskelig enn å få en jobb i en bar. - Amerikanere stiller større krav til at man er profesjonell på jobb. Vil du ha jobb på skikkelige steder og unngå "korrupsjon" som du sier, burde du ha endel erfaring bak en bar. De stedene jeg var innom bar det veldig preg at bartenderen virkelig kunne sakene sine. De jobbet også utrolig mye raskere og mer effektivt enn man stort sett ser her i Norge. -Usa er fett med tanke på kulturen. En helg på byen er en helg på byen uansett hvor man er, men unntak at det oftere er konserter og events. - Nå nevnte du ikke hvor gammel du var, men husk at aldersgrensene er litt annerledes i statene. Når du er 18 har du kun lov til å servere på et sted som selger alkohol, men du må være 21 for å skjenke, altså være bartender. Og ikke drikke selv før du er 21 selvfølgelig. Nå gikk jeg utifra at det var bartender du tenkte på. Ser du aldri nevnte det, men tok det som en selvfølge :-P Endret 9. januar 2013 av RunRookieRun Lenke til kommentar
1onlife Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Heyhey! Jeg er keen på å jobbe med eventplanlegging eller som VIP-manager! Har gjort begge to på nattklubb her i Oslo! Hvordan få til det? Vet du hvordan man kan skaffe seg en arbeidstilatelse effektivt? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg har også sett Magic Mike. 2 Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Heyhey! Jeg er keen på å jobbe med eventplanlegging eller som VIP-manager! Har gjort begge to på nattklubb her i Oslo! Hvordan få til det? Vet du hvordan man kan skaffe seg en arbeidstilatelse effektivt? Nettverk nettverk nettverk nettverk.... Fungerer ikke slik som her i Oslo hvor hvem som helst kan kalle seg partyfikser bare de reklamerer litt på facebook. Arbeidstillatelse må du søke om. Du må legge frem en sak på hva du kan gi det amerikanske samfunnet. I 95% av tilfellene får man ikke arbeidstillatelse uten å ha en arbeidsgiver klar. Et slikt visum koster også en god sum, og i normale tilfeller er dette noe arbeidsgiver betaler for å få en arbeider fra utlandet som han kan begrunne er bedre i jobben enn en amerikaner. Lenke til kommentar
1onlife Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg jobber MYE med nettverksbygging nå skjønner du så tror det kan passe meg perf. Jeg drar ned og kan bo der gratis i to måneder, så alt jeg skal gjøre er å feste, kose meg og bygge nettverk. Forhåpentligvis kan jeg bli og fortsette å blogge og ha det fett som eventmanager for en fet klubb! Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) *post* lykke til... Husk å ha alle papirer i orden. Grensekontrollen kommer til å se at du enten ikke har retur-billett, eller veldig langt frem i tid, så om du skal prøve å jobbe gjelder det å være ærlig på det. Mistenker de at du ikke forteller alt, eller skal bryte reglene for turistvisumet ved å jobbe, så kommer du ikke lenger enn flyplassen og blir sendt rett hjem i Norge og får karantene eller permanent innreiseforbud. Det er virkelig ikke verdt risken. Jeg hadde skoleplass, men måtte fortsatt gjennom et rot av papirer og intervjuer. Endret 10. januar 2013 av RunRookieRun Lenke til kommentar
1onlife Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 lykke til... Husk å ha alle papirer i orden. Grensekontrollen kommer til å se at du enten ikke har retur-billett, eller veldig langt frem i tid, så om du skal prøve å jobbe gjelder det å være ærlig på det. Mistenker de at du ikke forteller alt, eller skal bryte reglene for turistvisumet ved å jobbe, så kommer du ikke lenger enn flyplassen og blir sendt rett hjem i Norge og får karantene eller permanent innreiseforbud. Det er virkelig ikke verdt risken. Jeg hadde skoleplass, men måtte fortsatt gjennom et rot av papirer og intervjuer. Fett at du klarte det! Hva er det viktig å huske på? Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Fett at du klarte det! Hva er det viktig å huske på? Hva tenker du på? Har ingenting med at "jeg klarte det" å gjøre. Det var helt opp til ambasaden om jeg skulle få visum eller ikke. Hadde jeg ikke hatt skoleplass, men sagt at "jeg ville søke på skole når jeg kommer til usa" hadde jeg aldri i verden fått visum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå