Gå til innhold

Nylig installert SSD, trenger litt hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

Visste ikke hvor jeg skulle legge denne tråden, men det er ihvertfall en stasjonær maskin. Har nylig fått installert en SSD i den, men nå er begge harddiskene mine i en partisjon. Så vidt jeg har forstått så gir ikke SSDen noen ekstra effekt ut av dette, bare ekstra lagringsplass. Så jeg lurte på hva jeg må gjøre for å få separert harddiskene?

Jeg planlegger uansett å ta en full factory recovery, men vet ikke om dette er nødvendig?

Kan hvertfall noen gi meg en step by step på hvordan jeg gjør dette eller hvertfall litt hjelp så hadde jeg vært veldig takknemlig.

 

Hovedkort: MSI 770-C45, Socket-AM3

Prossesor: AMD Athlon II X4 630 AM3

Ram: Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB

misc 650 w modulær strømforsyning

Skjermkort: Evga GTX 260

Kabinett: CM Storm Scout Midi Tower Sort

SSD: OCZ Agility 3

 

Kjører Windows 7 :p

 

Takk på forhånd folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har da en 500 GB HDD og en 120GB SSD. Men du har ikke tatt i bruk den SSD'en, den vises som 'Utildelt'.

Det normale er at man installerer Windows på SSD. For å gjøre det på standard måte må man ha en Microsoft Windows DVD å installere fra. Noe du antagelig ikke har.

HP har en bruksanvisning som forteller hvordan man lager en 'Recovery disk'. Du må lage en slik. Så kobler du fra HDD, og bruker Recovery disk til å installere på SSD.

Når det er gjort kan du koble inn HDD igjen.

Lenke til kommentar

Husk bare på å velge at du installerer windows på SSD disken når du reinstallerer. Hvis ikke mister du mye av poenget med å ha en SSD disk, nemlig at maskinen skal bli raskere i bruk.

 

Derfor kan det være lurt å kun ha SSD tilkoblet under installasjonen av Windows 7. Da hindrer du også setup i å legge oppstartsfilene på harddisken.

 

Hvis du mangler installasjonsfilene, finner du offisiell ISO du kan laste ned her. Du kan så brenne ut på DVD eller bruke en minnepenn til å installere Windows 7. Se Trainmans innlegg for flere detaljer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...