Gå til innhold

Siviløkonom på NHH eller Juss på UiB?

Ra92

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart søke videre utdanning, men er i tvil om hva jeg skal velge.

Jeg kan legge til at jeg er en svært sosial og utadvendt person, jeg er en idealist, men jeg liker litt sære ting, spiller gitar og liker sær jazz. (ikke akkurat en person du forventer å møte på et økonomi eller juss-studium kanskje). Jeg er generelt flink til å komme i kontakt med folk, men jeg har lett for å kjede meg hvis de menneskene jeg møter ikke har noen interesser som matcher meg selv.

Tingen er at jeg aner ikke hva jeg skal velge, eller hva jeg har mest lyst til å jobbe med. Jeg vet heller ikke hvor jeg kommer til å trives best. Jeg kommer ikke fra en rik familie (har hørt at det er mange blærete pappagutter/jenter på økonomi, stemmer dette?). Har også hørt at de som går på NHH har en tendens til å isolere seg i en egen NHH-boble, stemmer dette?)

hilsen en som ikke vet hva hun skal velge :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Har du ikke LITT peiling på hva du vil velge? Hva gjør deg så sikker på akkurat disse to da, blant alt annet?

Begge er solide utdanninger. Jeg vet ikke så mye om JUSS, men siviløkonomutdanningen er en veldig bred utdanning og det er svært mye forskjellig du kan jobbe med. Jeg ville ikke valgt studium på bakgrunn av stereotyper eller oppfatninger om studentmiljøet som kanskje ikke en gang er sanne. Det viktigste er jo hva slags utdanning det gir deg.

Forøvrig tror jeg studentmiljøet er veldig bra på begge de institusjonene med stort mangfold blant studentene.

Om du har god tid og er ung, så kan du jo bare begynne på det du tror føles best og bytte etter et år om du skulle føle at det var total bom. Les litt på de ulike skolesidene og les intervjuer med tidligere studenter for å få et inntrykk av hva de gjør i hverdagen.

Personlig har jeg et inntrykk av at JUSS er mer tørt og teoretisk, men det er mulig jeg tar feil. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...