lauritzm Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hei! Jeg har et oppsett med en PC, 2 skjermer og et lite PC-lydanlegg. Skjermene mine har et ganske plagsomt blått standby-lys, så de slår jeg av hver gang jeg slår av PC-en, anlegget også. Jeg lurte på om noen kunne anbefale en billig strømfordeler som har et kontroll-uttak som styrer strøm til de andre uttakene, slik at strømmen til skjermer og anlegg kuttes når PC-en slår seg av. Og eventuelt butikk/nettbutikk som selger de. Takk! Lenke til kommentar
tingo Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Alternativt så fungerer sort tape fint for å dempe ubehagelige lys av alle slag. :-) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Sort tape dekker lyset. På noen skjermer kan du gå inn i menysystemet og deaktivere lyset. Prøvd å google skjermen din? Lenke til kommentar
lauritzm Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 Absolutt, fins muligheter for å dempe lys. Men jeg tenkte på en løsning der anlegget osv. slår seg også, vært det aller beste. Men takk for tips Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 På Clas Ohlson (og sikkert på andre duppdedings-butikker) så selger de forgreningskontakter med master/slave funksjon. Dvs at en kontakt styrer alle de andre. Lenke til kommentar
lauritzm Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 På Clas Ohlson (og sikkert på andre duppdedings-butikker) så selger de forgreningskontakter med master/slave funksjon. Dvs at en kontakt styrer alle de andre. Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
lauritzm Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 Vil bare si at jeg har handlet en sånn strømfordeler fra Clas Ohlson med master/slave funksjon. Denne funket utrolig bra, og kostet bare 169,- eller noe. Kan stille inn selv hvor mye strøm som "skal til" for at den reagerer og slår av eller på slave-uttakene. Den hadde en master-utgang og fem slave-utgang. Anbefales for de som er interessert i noe lignende, ser for meg denne er perfekt for hjemmekino-anlegg også, f.eks med prosjekter/TV som master. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå