Gå til innhold

Sette opp 2 nettverk i huset?

Anbefalte innlegg

Har en bror som driver å laster ned noe jævlig og det gjør at jeg ikke kan spille osv...

Så jeg har tenkt på hvis jeg kjøper router,modem osv (aner ikke hva jeg trenger) om det er mulig at jeg setter opp mitt eget nett.

Går dette i det hele tatt ann eller kommer de til å crashe med hverandre og blir signalene dårlige hvis de evt står rett ved siden av hverandre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en bror som driver å laster ned noe jævlig og det gjør at jeg ikke kan spille osv...

Så jeg har tenkt på hvis jeg kjøper router,modem osv (aner ikke hva jeg trenger) om det er mulig at jeg setter opp mitt eget nett.

Går dette i det hele tatt ann eller kommer de til å crashe med hverandre og blir signalene dårlige hvis de evt står rett ved siden av hverandre?

Du kan jo kjøpe en router som har gjestenett og gi din bror tilgang via den. Du kan også via QOS gi nedlasting lav prioritet.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å sette opp flere lokale nett bak samme IP, altså subnet.

Hva du trenger av utstyr kommer litt an på hvordan nettverket er lagt opp, altså om begge maskinene deres er kablet eller om begge er på Wi-Fi etc.

Som Troari sier, så kan ny ruter med mulighet for gjestenett være noe f.eks.

Lenke til kommentar

Du må nok få deg eget abonnement hos CD hvis det skal hjelpe noe.

Det er det siste man gjør.

(Alt nevnt tidligere)

1. Sjekk om routern dere har nå har QoS eller gjestenett som gir begrenset hastighet.

2. Be broren din sette begrensning på nedlastningshastghet.

3. Skaff ny router hvor du styrer QoS selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...