Gå til innhold

Budsjett surround anlegg m/ receiver

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver å ser etter surround anlegg. Jeg har aldri tidligere hatt noe mer enn 2.1 høytaler system og er nok ikke veldig kresen når det kommer til lyd.

Jeg vurderer sterkt å gå for Yamaha YHT-196:

http://www.komplett....aspx?sku=750544

Da det virker som om jeg får mye for en veldig billig penge.

Det jeg helst ønsker meg er en reciever som har 4 hdmi inn (get boks, ps3, htpc og projektor) og 5.1 høytaler system. Vet den jeg har linket til kun har 3 hdmi inn, så blir vel til at jeg må kjøre 2 hdmi opp til tv'en. Tenker da at ps3'en får gå utenom recieveren.

Er det noen som har noen erfaringer/innsigelser med htib'en jeg linket til ovenfor.

Som sagt så har jeg ikke akkurat mye erfaring når det kommer til lyd. Har klart meg med tv høytalerene i en del år nå, men driver å snuser på å kjøpe meg projektor etterhvert så ønsker å få et surround anlegg for å gi film opplevelsen det lille ekstra.

Takker så mye for svar og tips på forhånd :)

Endret av matta1985
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv 5.1 med komponenter fra NS-serien til Yamaha, Yamaha sub (aktiv), Onkyo forsterker og 6mm kabler. Meget fornøyd.

Alt dette kostet meg rundt 8k. Kanskje en noe høyere pris enn du hadde i tankene, men jeg anbefaler deg å vente med å kjøpe til du har spart deg opp litt mer penger. Du får så ufattelig mye bedre lyd.

Lenke til kommentar

Først, takker for svar Pinng :)

Hehe forstår det veldig godt at man får bedre lyd og oppsett ved å sette sammen noe til 8k. Det som er problemet er at jeg bor i leilighet, så det er litt begrenset på hvor mye bass og hvor høyt jeg kan spille.

Hvordan vil en passiv sub være i forhold til en aktiv sub egentlig?

Jeg har i dag et bose companion 3 series II 2.1, men jeg tror nok at subben har blitt ødelagt under transport/flytting og det begynner generelt å synge litt på siste vers. Tror du for meg som aldri har eid en receiver, yet alone noe mer enn 2.1 (og derfor ikke kjenner bedre) vil føle Yamaha YHT196 5.1 vil være et godt steg opp med tanke på film og musikk opplevelse?

Til en pris på 2000 hvor jeg også får med en reciever er det vanskelig å ikke slå til :p

Det eneste som kan få meg til å droppe å kjøpe det, er hvis det mangler noe helt essensielt som jeg/alle må/bør ha.

Lenke til kommentar

Projektor kobler du ikke til inngang på receiver. Det du trenger til den er en ekstra HDMI utgang på receiver. Eventuellt kan du ha en splitter av typen 1 inn 2 ut (Eksempel)

Men ikke la deg lure av den høye førprisen. De siste tre kvartal har de vekslet mellom kr4000 og kr2000 for å kunne skyte av en mye høyere førpris.

http://www.prisjakt.no/product.php?pu=1066695

Dersom du finner noen billige høyttalere, så er denne receiveren på tilbud nå (1699). Men den har ikke to HDMI utganger.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1151196

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...