Emil T. H. Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hei! Vet ikke helt hvilken del av HW forumet dette bør ligge på... Vurderte først å kjøpe en Zotac ZBOX men så fikk jeg øynene opp for muligheten til å lage en HTPC som kan også benyttes til gaming (ikke BF3 kanskje men det meste annet..). Pluss at det er et veldig spennende prosjekt å få så mye krefter ut fra en boks som er 20x20x8 cm. stor.! Her er oppsettet: Kabinett: Streacom F1C Evo Chassis - kr 650 Vannkjøler: Cooler Master Seidon 120mm - kr 500 PSU og adapter: PICO 160w + 190w AC - kr 700 Prosessor (APU): AMD A10 5800K - kr 900 Ram: DDR3 Kingston HyperX blu Red Series 1600 1x8 GB - kr 255 Hovedkort: MSI FM2-A75IA-E53 - kr 750 SSD: Crucial m4 128 GB - kr 730 Det er en gjeng svensker som har mekket med det kabinettet så tror det skal være mulig selvom de benytter "svakere" hardware. Jeg må nok lage et hull i toppen av kabinettet slik at radiatoren delvis er utenfor. Men tror ikke den blir fæl av den grunn. Eller vet andre om små kabinett alternativ? 20x20x15 kanskje? Det jeg lurer mest på er om dere tror kjølinga blir god nok! Blir det for varmt inne i en slik liten boks eller går det greit? Den eneste vifta her er jo Cooler Master Seidon vannkjølingen. -Emil Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hvorfor ikke heller gå for denne prosessoren?: http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/prosessor/amd-socket-fm2/amd-a10570034ghz/180755.7077/ Den har en TDP på 65W mens den du har tenkt å kjøpe har en TDP på 100W. Burde være mere enn nok kraftig som HTPC, da burde du klare å bruke en kjøleløsning som ikke blir større enn plassen inne i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå