eysteinnl88 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Hei! Jeg bestilte en skjorte fra ebay med pris 19.99 GBP og frakt 6.5 GBP. DHL leverte pakken, og i dag, noen dager senere får jeg ett brev hvor det står at de har fortollet pakken min for hele beløpet inkl. frakt. De har tatt godt i med tilleggsgebyrene slik at fakturaen for fortollingen endte på kr 220. Kan jeg klage? Endret 9. januar 2013 av eysteinnl88 Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hei! Jeg bestilte en skjorte fra ebay med pris 19.99 GBP og frakt 6.5 GBP. DHL leverte pakken, og i dag, noen dager senere får jeg ett brev hvor det står at de har fortollet pakken min for hele beløpet inkl. frakt. De har tatt godt i med tilleggsgebyrene slik at fakturaen for fortollingen endte på kr 220. Kan jeg klage? ja du kan klage på det. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Så lenge varens verdi er under 200 kroner (som i ditt tilfelle) så skal ikke frakt tas med i beregningen. Så her skulle ikke DHL ha fortollet pakken for deg overhodet, og du kan kreve at de stikker fakturaen på 220 kroner opp en viss plass Det forutsetter at avsender har spesifisert vareverdi 19.99 pund, og ikke slått sammen vareverdi med fraktkostnad på utsiden av pakken. Har det skjedd, må du vel sende de kopi av kvittering eller noe sånt som bevis. Lenke til kommentar
eysteinnl88 Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Flott, jeg skal følge rådene her. Takk! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hva var varen merket med, da? Var frakt spesifisert på toll-slippen? Hvis ikke kan du selvfølgelig klage så mye du vil, men tror ikke du kommer noen vei med det. Lenke til kommentar
eysteinnl88 Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Hva var varen merket med, da? Var frakt spesifisert på toll-slippen? Hvis ikke kan du selvfølgelig klage så mye du vil, men tror ikke du kommer noen vei med det. Det husker jeg ikke. Men nå ble pakken sendt gjennom DHL fra england og hit, og fraktprisen var det de som stod for, så det er litt snodig om de ikke har kontroll på det. Har kontaktet DHL og venter på svar. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Har du ikke pakken så du kan sjekke, da? Dette er det ikke DHL som har ansvar for, men avsender. Lenke til kommentar
eysteinnl88 Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Har du ikke pakken så du kan sjekke, da? Dette er det ikke DHL som har ansvar for, men avsender. Fikk brevet med fortolling en uke etter pakken. Jeg åpnet pakken og sparte ikke på kvitteringer eller emballasje. Lenke til kommentar
eysteinnl88 Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Hva var varen merket med, da? Var frakt spesifisert på toll-slippen? Hvis ikke kan du selvfølgelig klage så mye du vil, men tror ikke du kommer noen vei med det. Da har jeg snakket og ordnet opp med DHL. Frakt var ikke spesifisert, men jeg sendte dem kvittering fra ebay, og jeg ble bedt om å se bort fra fakturaen. Alt ordnet seg med litt klaging. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Så bra! God kundeservice av DHL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå