Gå til innhold

Store forandringer for Play.com

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan bestille tre stk varer til en pris av £21 og få gratis frakt fra Amazon.co.uk, samtidig fjerner de VAT slik at prisen lander på totalt £17.49

Mulig den informasjonen som står på Amazon sine sider om £25 ikke helt stemmer.

post-137074-0-77757700-1357769601_thumb.png

De gangene jeg tenkte jeg skulle bestille noe fra Play.com endte Amazon.co.uk alltid opp som de billigste for min del, selv om det var snakk om å spare £0.10 osv :p

Synd de slutter å selge selv, da blir det bare enda verre å få ting sendt til Norge. Opplevd den siste tiden (litt over et halvt år) at det er mange PS3/360/PC spill de ikke vil sende til Norge, alt (jeg har sett på) er levert av tredje-parts leverandører..

Lenke til kommentar

Trist å se hvilken vei det har gått med play, har handlet masse fram dem de siste årene. Samtidig er det ikke så veldig overraskende, og ikke ser jeg på det som et stort tap heller, siden jeg har handlet mindre og mindre der etter at vi ikke fikk bruke pund lenger. Samtidig som at amazon mer eller mindre er like billig, så har jeg det siste året konvertert helt dit.

Men det var en flott butikk, som nå forsvinner. Synd å se at så mange mister jobbene sine på grunn av idiotiske regler.

Lenke til kommentar

Uten tvil den nettbutikken jeg har brukt mest.

Under storhetstiden hadde de 2-3 måneder gamle PS3/X360-spill til £17.99 og fri frakt. Det var akkurat under 200-kroners-grensen og rett hjem i posten. De samme spillene kostet 400-600 kroner i norske butikker.

Grunnen til at veldig mye kostet £17.99 var at alt under £18 var momsfritt å selge fra Jersey.

De siste årene har tilbudene bare blitt dårligere og dårligere, så nå føles det ikke som et veldig stort tap. Nå er det Zavvi og Amazon som gjelder.

Endret av kilik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde det ikke skulle gå så ille med dem når jeg sluttet å bruke dem!!!

Sluttet å bruke Play i 2012 når de begynte å samle pakker av miljø hensyn uten å varsle. Ikke noe i mot å spare miljøet, de har gjort det tidligere også.

Grunnen var at når jeg la inn bestillinger så før så sendte jo hver for seg, noen ganger samlet hvis det var under 200,- grensen. Men så startet de å samle alt som ble sendt samme dag, og da fikk jeg momsing på en pakke jeg ikke hadde beregnet. Fikk igjen pengene her av Play, så det var bra gjort av dem.

Men sluttet tvert å bruke dem. Bruker mye heller Amazon. De er som regel billigere. Man må bare ikke se på prisen på sidene, men i kassen, da de trekker i fra momsen, og frakten er av og til en del billigere enn momsen.

Hadde ALDRI gratis frakt, den var bare bakt inn i varene. De var ca like som Amazon, eller i cent (eller hva de kaller det i England) billigere. Men siden jeg kunne legge inn hauger og betale samtidig så var de enklere å bruke enn Amazons en ordre pr sending.

Og nå som de går over til å være marked, så ser jeg ingen grunn til å prøve der en gang. Alle de gangene jeg har prøvd å kjøpe noe som ikke Play solgte direkte så fikk jeg ikke kjøpt. Har MANGE ordre, men ALDRI fått kjøpt via markedet der.

Lenke til kommentar

Trist. Men jeg har da kjøpte mange hundre spill, filmer og CDer der. Amazon.co.uk har fri frakt når de er over £25, men da er du jo også over tollgrensen slik at vinningen så absolutt går opp i spinningen der...

Jeg ser at det står det i retningslinjene, men hos meg kommer tilbudet om gratis frakt så fort jeg runder 20£

Lenke til kommentar

Konkret, hvem i Norge har mistet jobben pga Play.com ???

Det er vel ikke så lett å knytte det direkte til konkrete arbeidsplasser, men er det noen tvil om at norske butikker taper penger på at vi kan handle billigere fra utlandet? Og når butikker taper penger må de spare, ergo mister folk jobben. Sier ikke at det nødvendigvis er galt med konkurranse, men når konkurransen består av en idiotisk skatteregel slik som her, så er det kanskje til det beste at det gikk som det gikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...