Malways Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Nå for tiden har jeg faktisk fått nok søvn i det siste. Har også gått på skolen. Problemet er st jeg blir så utrolig trøtt i 7-8 tiden så ender med at jeg legger meg da. Så jeg lurer på om man blir ekstra trøtt av angst? Kan det ha noen sammenheng? Er det eventuelt noe jeg kan gjøre med det? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Du kan bli trøtt av angst selv om det heller er det motsatte som er vanlig; at du blir anspent og urolig. Depresjon blir du som regel trøtt av. Er du somatisk frisk for tida? Lenke til kommentar
Malways Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Du kan bli trøtt av angst selv om det heller er det motsatte som er vanlig; at du blir anspent og urolig. Depresjon blir du som regel trøtt av. Er du somatisk frisk for tida? Ok, takk. Er i grunn deprimert også, så er sikkert det. Men føler jeg blir mye mer trøtt og sliten om jeg var vært i sosiale situasjoner der angsten oppstår. Hva betyr somatisk? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Somatisk betyr 'kroppslig'. Hvis du har sosial angst eller Generalisert Angstlidelse er det vanlig å bli sliten. Angst og depresjon henger nært sammen og er ofte to sider av samme sak. Du bør starte med en undersøkelse hos legen sin, slik at dere kan finne ut at du ikke har en kroppslig tilstand som forårsaker trøttheten din. Hvis dere ikke finner noe somatisk, vil jeg anta at årsaken er psykisk og at du vil kunne ha nytte av psykologbehandling. Lenke til kommentar
Malways Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Somatisk betyr 'kroppslig'. Hvis du har sosial angst eller Generalisert Angstlidelse er det vanlig å bli sliten. Angst og depresjon henger nært sammen og er ofte to sider av samme sak. Du bør starte med en undersøkelse hos legen sin, slik at dere kan finne ut at du ikke har en kroppslig tilstand som forårsaker trøttheten din. Hvis dere ikke finner noe somatisk, vil jeg anta at årsaken er psykisk og at du vil kunne ha nytte av psykologbehandling. Åjaa, ja bør kanskje sjekke hos legen, men er bare så redd for blodprøver. Det er sosial angst jeg mest sannsynlig har(i følge psykologen) så tenkte det kunne være en faktor. Går egentlig til psykolog, men har ikke vært der på en evighet så har vel på en måte sluttet. Snikker: jeg er 16 år Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Det er ikke alle som liker å ta blodprøve, men det er noen ganger nøvendig. Du får sette deg godt til rette og se en annen vei. Det gjør jeg. 1 Lenke til kommentar
Malways Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Det er ikke alle som liker å ta blodprøve, men det er noen ganger nøvendig. Du får sette deg godt til rette og se en annen vei. Det gjør jeg. Sant, men det er ikke så lett når man får panikk og enten besvimer eller løper i panikk. Men jeg skal prøve, takk! Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Det er ikke farlig å besvime, så lenge du sitter eller ligger kan du ikke skade deg. Lenke til kommentar
Malways Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Det er ikke farlig å besvime, så lenge du sitter eller ligger kan du ikke skade deg. Ja det er jo sant i grunnen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå