StigFlemmingJensen Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg har fått ny lap top med windows, men liker ikke det i det hele tatt, jeg savner windows 7. Jeg har prøvd å installere windows 7, men dette fungerer ikke. Setter i w.7 plata og begynner å installere, men den av brytes og jeg får opp en feil melding om kompatibiliteten. Har også prøvd å boot rett fra disc, slik at jeg kan formatere hele C og legge inn w.7 ,men den vil ikke boot fra disc. Noen som vet hvordan jeg kan få dette til? Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Endre boot sekvens i bios 1 Lenke til kommentar
StigFlemmingJensen Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Har prøvd det og, men fungerer fortsatt ikke:/ Kommer ikke inn på "cd menyen"... Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg anbefaler deg å fortsatt benytte Win 8, les denne : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1420748 Her står det hvordan du kan gjøre Win 8 slik du er vant til i Win 7 slik at du kun benytter desktop hele tiden og blir kvitt tiles. Litt bedre løsning enn å reinstallere. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Hvilken modell er dette? Det er mulig du må deaktivere funksjonen "Secure Boot" i BIOS/UEFI. Dette er en funksjon som hindrer "tukling" med PC-en/harddisken. Endret 9. januar 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Alle nye pcer med Windows 8 ferdig installert kommer mede UEFI og Secure Boot. Dette må slås av før du i det hele tatt får lov til å installere et annet OS på disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå