PelsJakob Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hei. Har fått problemer med at nettet faller ut etter at jeg flyttet. Når jeg resetter ruteren, fungerer det, men neste gang jeg slår på maskinene, er nettet borte. Noen ganger fungerer det også kun på den første maskinen som kobler seg på nettet etter reset, mens andre ganger kan jeg bruke to maskiner, mobiltelefonen og PlayStation samtidig. Jeg skjønner ingenting. Noen tips? Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 en eg kjenner sliter med d samme! kjøpte seg jensen router med lyntog på pakken skulle hjelpe han med noe heilt anna, og merka d når eg skulle laste ned java.... kvar einaste gang eg prøver å laste ned, stopper nedlasting og tid gjennstår stig konstant. den klarer rett å slett ikkje å koble til nedlastingen igjen etter att den mister nettet. nettsider stopper ofte også å laste. trykke F5 så kjem det igjen, så virker som om nettet mister internett i et lite sekund også er d tilbake. samme skjer med ein fancy radio dei har som OGSÅ er kobla til dette trådløse lyntoget! altfor ofte detter du ut av kanalen noen sekunder. også får den plutselig nett igjen. ka nett leverandør har du? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Har dere oppgradert til siste firmware http://www.jensenscandinavia.com/downloads Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg har internett fra Broadnet! Firmware er oppdatert uten at det har hjulpet. En annen merkelig sak jeg har oppdaget, er at jeg ikke får tilgang på ruterens meny (192.168.0.1) når jeg har internettilgang, men når jeg er tilkoblet nettet uten internettilgang, kommer jeg inn på menyen. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 En annen merkelig sak jeg har oppdaget, er at jeg ikke får tilgang på ruterens meny (192.168.0.1) når jeg har internettilgang, men når jeg er tilkoblet nettet uten internettilgang, kommer jeg inn på menyen. Kan høres ut som en IP-konflikt. Prøv å skifte routerens IP til eksempelvis 192.68.0.1. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Er ruteren tilkoblet en annen ruter? Ellers så virker det som om Jensen rutere ikke er det mest stabile hvis man søker litt her på forumet.... Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Kan høres ut som en IP-konflikt. Prøv å skifte routerens IP til eksempelvis 192.68.0.1. Jeg endret IP til 192.168.0.7, og fikk da umiddelbart forbindelse. Når jeg startet maskinen på nytt, var imidlertid problemet tilbake. Nå endret jeg tilbake til 192.168.0.1, og det samme skjedde da. Er ruteren tilkoblet en annen ruter? Ellers så virker det som om Jensen rutere ikke er det mest stabile hvis man søker litt her på forumet.... Den er koblet til en Zhone 1512 ruter. Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg tror du må sette Jensen ruteren til Bridge-Mode. Linken er for Cisco, men samme prinsipp gjelder. http://homekb.cisco.com/Cisco2/GetArticle.aspx?docid=28cee6a2fb0d4176a2210942d1d5836c_Setting_up_the_Linksys_E4200_in_bridge_mode.xml Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg endret IP til 192.168.0.7, og fikk da umiddelbart forbindelse. Når jeg startet maskinen på nytt, var imidlertid problemet tilbake. Nå endret jeg tilbake til 192.168.0.1, og det samme skjedde da. Prøv en annen "serie", eksempelvis 192.68.0.1. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Er det riktig koblet? Høres ut som du har koblet kabelen fra Zhone 1512 i en av lanportene på Jensen. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Er det riktig koblet? Høres ut som du har koblet kabelen fra Zhone 1512 i en av lanportene på Jensen. Jaggu! Litt pinlig at det skulle være så enkelt, men det falt meg ikke inn at det kunne være feilkobling når det fungerte delvis. Takk for alle innspill! 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Snip Jeg har også Jensen Airlink AL29150, men koblet kun som AP. Er plaget med den faller ut ved bruk av PlayStation 3. Ellers kan jeg ha mange brukere. Går det bra med PlayStation 3 hos deg? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg har også Jensen Airlink AL29150, men koblet kun som AP. Er plaget med den faller ut ved bruk av PlayStation 3. Ellers kan jeg ha mange brukere. Går det bra med PlayStation 3 hos deg? Jeg har ingen problemer med PlayStation 3, men jeg bruker vanlig rutermodus. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg har ingen problemer med PlayStation 3, men jeg bruker vanlig rutermodus. Tenkte at kansje første maskin (i førstepost) iblant var Playstation. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå