Golgatha Kredittvurdering Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Har ikke denne mannen alltid vært gal? Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Har ikke denne mannen alltid vært gal? Alex Jones har nok bare funnet ut at det er mye penger å tjene på gærninger som Baltis. Lenke til kommentar
Golgatha Kredittvurdering Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Godt mulig det, det er helt sikkert en del av dem blant konspirasjon-teoretikerne. Men av det jeg har sett av ham på video før så virket han som han var splitter pine gal, men selvfølgelig med en del innarbeidede ansikts bevegelser og fakter. Det kan nok være vanskelig å finne ut av hvem som genuint tror på disse tingene og hvem som bare er gode til å late som. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Det som er dumt med folk som Alex Jones er jo at folk faktisk tror på det han sier, de tror på at myndighetene forgifter sin befolkning. De mener bl.a at vaksinene man får har et virus som dreper en etter tid, og at de har en plan om å utslette 50% av befolkningen. Tenk om det er noen som tror på det han sier, og går hen å begår et terror angrep grunnet det han sier? Han kan faktisk oppmuntre folk til vold. Men til litt mer humoristiske tanker: Endret 30. juni 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Quote Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Det er ikke trygt, spesielt med tanke på vaksiner. Det er essensielt at mange tar en vaksine for at en sykdom skal kunne bekjempes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Selv er jeg skeptisk til å ta en vaksine, som svine influensaen da jeg hørte at det inneholdt f.eks kviksølv. Det som skjedde var jo at flere av dem som tok den vaksinen nå har varige problemer, som narkolepsi. http://www.dagbladet...uensa/20280707/ Funny time: http://www.youtube.com/watch?v=l9RBXlE86Ng Endret 30. juni 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Golgatha Kredittvurdering Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Ikke alle vaksiner har alltid vært like trygge opp igjennom tiden men for samfunnet har de vært et utrolig stort gode. Influensa vaksiner er av seriøse folk regnet som noe av det tryggeste man kan ta. Den dagen det bryter ut en virkelig alvorlig epidemi, vil folk som sprer anti-vaksine propaganda få mange liv på samvittigheten. Det er dessuten ikke bare en selv en potensielt kan skade med å ikke ta vaksine. Jo flere som velger å ikke vaksinere seg jo dårligere er samfunnet utrustet mot smitte. Vaksinering har reddet utrolig mange menneskeliv, og jeg skulle ønske de som driver med anti vaksinasjons propaganda kunne ha fått seg en tidsreise tilbake (og frem igjen) for å se hvordan folk levde og døde før vaksinasjon ble oppfunnet. Desverre så tror jeg at selv det ikke vil fått endel av dem til å endret syn på saken. 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Ikke alle vaksiner har alltid vært like trygge opp igjennom tiden men for samfunnet har de vært et utrolig stort gode. Influensa vaksiner er av seriøse folk regnet som noe av det tryggeste man kan ta. Den dagen det bryter ut en virkelig alvorlig epidemi, vil folk som sprer anti-vaksine propaganda få mange liv på samvittigheten. Det er dessuten ikke bare en selv en potensielt kan skade med å ikke ta vaksine. Jo flere som velger å ikke vaksinere seg jo dårligere er samfunnet utrustet mot smitte. Vaksinering har reddet utrolig mange menneskeliv, og jeg skulle ønske de som driver med anti vaksinasjons propaganda kunne ha fått seg en tidsreise tilbake (og frem igjen) for å se hvordan folk levde og døde før vaksinasjon ble oppfunnet. Desverre så tror jeg at selv det ikke vil fått endel av dem til å endret syn på saken. The Lead Vaccine Developer Comes Clean So She Can “Sleep At Night” Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Selv er jeg skeptisk til å ta en vaksine, som svine influensaen da jeg hørte at det inneholdt f.eks kviksølv. Det er ikke funnet i studier at thiomersal, dette etylkvikksølvbaserte konserveringsmiddelet, har noen skadelig virkning. Du får i deg mer kvikksølv av å spise en munnfull tunfisk. Når det gjelder narkolepsi, er dataene tvetydige. Noen land mener å kunne se en sammenheng, mens andre land ikke har noen klar sammenheng mellom vaksinen og narkolepsi. Andre studier igjen viser en sammenheng mellom narkolepsi og en generell immunrespons mot luftveisinfeksjoner, på samme måte som at Guillain-Barré-syndrom også kan utløses av vaksiner, men som i bunn og grunn er noe som forårsakes av immunsystemet i seg selv (og som også kan utløses av "naturlige" infeksjoner). 1 Lenke til kommentar
Golgatha Kredittvurdering Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) The Lead Vaccine Developer Comes Clean So She Can "Sleep At Night" Takk for linken. Jeg vil ikke gjøre meg meg om noen mening om saken før jeg har lest noe om det fra mer nøytrale kilder, men det som står der høres definitivt ikke bra ut. Jeg kan ikke så mye om the Human Papilloma Virus, men mitt inntrykk fra hva jeg tidligere har lest er at det er et relativt uskyldig virus som de aller fleste som er seksuelt aktive har vært innom en eller annen gang. Det kan være påvist en sammenheng mellom viruset og utbrudd av brystkreft senere i livet, men såvidt jeg husker var dette langt fra sikkert og ikke noe som rammet mange heller. Grunnen til at jeg tror dette viruset har fått mye fokus i USA er fordi høyrekristne bruker det for alt det er verdt for å prøve å begrense ungdommer og voksnes seksualliv mest mulig. (Dette er uansett en kamp de aldri kommer til å vinne =) Men jeg burde kanskje lese meg meg opp på saken før jeg uttaler meg. Dette virker uansett som noe som det skulle være helt unødvendig å vaksinere mot. Vaksiner har først og fremst blitt brukt til å beskytte mot alvorlige sykdommer og jeg syns ikke dette virker som en slik. Men siden dette Papilloma viruset har fått mye oppmerksomhet i USA (indoktrinering på skoler feks) så prøver vel noen å tjene en del penger på å selge vaksine mot dette. Merk at det er stor forskjell på en vaksine som tilbys av et eller annet firma mot en potensiell sykdom med liten fare og de som man er anbefalt av myndighetene sine å ta. For gode og relativt nøytrale forskningsnyheter omkring blant annet vaksine vil jeg anbefale: www.forskning.no http://www.newscientist.com/section/science-news Selvfølgelig er hverken forskning.no eller New Scientist helt nøytrale og man kan ane hvilket land skribentene kommer fra på presentasjonen, men forskningsnyhets sider som disse er mye mer objektive enn foreksempel en side som tilhører farmasøytindustrien, eller en side som promotorer en alternativ livsstil uten medisiner (og kanskje ser etter alle mulige argumenter som kan forsvare dette). Kul avatar forresten. Den ser ganske så paradoksal ut og minner meg om noe Japansk avant-garde musikk jeg har hørt på. Endret 1. juli 2013 av Golgatha Kredittvurdering Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Veldig enig med deg at man skal sjekke flere kilder, jeg er kritisk til vaksinebruk aldri tatt noen flere en de man ble satt til å ta på skolen eller ved reise.. Jeg er ikke noe veldig anti vaksiner av den grunn, jeg er generelt bare skeptisk til ting som virker unødvendig.. Takk usikker på hvor jeg fant avataren synes den passet godt til både nick og min interesse for Japan sine mer bisarre sider.. Lenke til kommentar
Golgatha Kredittvurdering Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Veldig enig med deg at man skal sjekke flere kilder, jeg er kritisk til vaksinebruk aldri tatt noen flere en de man ble satt til å ta på skolen eller ved reise.. Jeg er ikke noe veldig anti vaksiner av den grunn, jeg er generelt bare skeptisk til ting som virker unødvendig.. Takk usikker på hvor jeg fant avataren synes den passet godt til både nick og min interesse for Japan sine mer bisarre sider.. Jeg vil uansett anbefale New Scientist som er en britisk nettside der man kan lese forskningnyheter presentert på en stort sett enkel og forståelig måte. De har blitt litt mer tabloide i overskriftene sine i det siste men de er gode på å skrive korte artikler som både er underholdene og lærerike. Av spesiell interesse for deg kanskje, så kan det virke som om skribentene har et mer liberalt syn på narkotika enn det som vanlig. For noen år siden da det var endel skriverier om potensialet i marihuana som legemiddel, hadde de en overskrift som het "Exiting Science" og kategoriene under var Nano-teknologi, marihuana og et par, tre til. De har uansett my spennende man kan lese om: Three habitable worlds found around the same star http://www.newscient...-same-star.html Brazil uprising points to rise of leaderless networks http://www.newscient...works.html First evidence that birds tweet using grammar http://www.newscient...ng-grammar.html Endret 1. juli 2013 av Golgatha Kredittvurdering Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg vil uansett anbefale New Scientist som er en britisk nettside der man kan lese forskningnyheter presentert på en stort sett enkel og forståelig måte. De har blitt litt mer tabloide i overskriftene sine i det siste men de er gode på å skrive korte artikler som både er underholdene og lærerike. Av spesiell interesse for deg kanskje, så kan det virke som om skribentene har et mer liberalt syn på narkotika enn det som vanlig. For noen år siden da det var endel skriverier om potensialet i marihuana som legemiddel, hadde de en overskrift som het "Exiting Science" og kategoriene under var Nano-teknologi, marihuana og et par, tre til. De har uansett my spennende man kan lese om: Three habitable worlds found around the same star http://www.newscient...-same-star.html Brazil uprising points to rise of leaderless networks http://www.newscient...works.html First evidence that birds tweet using grammar http://www.newscient...ng-grammar.html Ja leste sist denne artikkelen på ns, http://www.newscientist.com/article/dn21185-fetus-donates-stem-cells-to-heal-mothers-heart.html#.UdD5uOs1jFQ Mye spennende lesestoff. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 . Influensa vaksiner er av seriøse folk regnet som noe av det tryggeste man kan ta. Såkalt "seriøse folk" Er de som blindt tror på statlig propaganda. For staten vil at alle skal ta vaksiner, disse er nemlig en del av programmet for befolkningsreduksjon som Gro Harlem Bruntland var med på å utvikle da hun jobbet i FN. Dette er en del av den rapporten for en bærekraftig utvikling som det så fint heter i Norge, og som Gro var så stolt av. Bill Gates hold på våren/sommeren 2011 en rekke konferander hvor han snakket om å redusere verdens befolkning med 10 % ved hjelp av vaksiner. Og hvem tror du det er Jens Stoltenberg samarbeider med når han har betalt milliarder for å vaksinere verdens barn ? Jo det er nettopp Bill Gates. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Du skal være ganske enkel om du tror Bill Gates snakket om befolkningsreduksjon med vaksiner, og mente at man skulle bruke vaksiner til å drepe folk. Jeg tror de fleste mennesker med ti fingre og tær forstår såpass Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Bill Gates hold på våren/sommeren 2011 en rekke konferander hvor han snakket om å redusere verdens befolkning med 10 % ved hjelp av vaksiner. Finnes det noe konspirasjonsvrøvl du ikke tror på? Bill Gates snakket om overbefolkning som et verdensproblem, noe det jo er - og hvordan dette kan motvirkes ved å redusere fattige menneskers oppfattede behov for å få store barnekull ved å redusere barnedødelighet gjennom vaksinering. Der har du de ekte fakta, fritt for schizo-paranoide konspirasjonsfantasier. Endret 2. juli 2013 av Distressor Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Klarte å nå nye høyder her nå! https://www.youtube.com/watch?v=eHCcMY4rI8Y&t=91s 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Det er vel akkurat dette hans følgere liker og vil se.. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 (endret) Ja, litt i overkant teatralsk. Synd han ikke ser farene med å hyle ut sånn med tanke på den store men kanskje ikke alltid like skarpe følgerskare. Og stygt er det ihvertfall om Kulinski der har rett i at det er anti-semittisk propaganda han driver å ranter rundt med der. Endret 28. januar 2018 av Thoto79 Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Har vel holdt på sånn lenge? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå