Thunderpeel Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Ser ut til at det har tørna helt for Alex Jones nå. Stakkars fyr. Det her må vel være det mest absurde intervjuet jeg har sett: Er nok siste gang noen mainstream nyhetsfolk prater med denne fyren ja, annet enn hvis de skal bruke han som underholdning eller latterliggjøringsobjekt. Egentlig litt trist at de som kritiserer autoritetene, og får mye publisitet, skal bli så klin gærne som Alex Jones. De som stiller spørsmål ved makta blir lettere latterliggjort hvis de assosieres med gærninger. Selv om noe av kritikken deres skulle ha noe for seg så blir de ikke tatt seriøst hvis de assosieres med "gærne konspirasjons freaks". Tror egentlig at Alex Jones opprinnelig ville utfordre makta for å hjelpe folk, men han har kanskje bare hjernevaska seg sjøl litt for langt inn i paranoia. Blir kanskje sånn når man ser på seg sjøl som motstander av alle maktpersoner i verden. Og hvis man tror at det hele tiden er masse maktpersoner som lager hemmelige mordplots i det skjulte. Hvis man bruker all tida si på å kjempe mot usynlige fiender er det kanskje ikke så rart man går fra vettet? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 For å diskutere personen Alex jones, må jeg si at mitt syn er at han er en konspirasjonsteoretiker som fører sin egen radiokanal og nettside, gjerne en som godtar "alle" konspirasjonsteorier. - For å se hele bildet, ønsker jeg å påpeke at han er et flott eksempel på ytringsfrihet og pressefrihet. Om han er hjernevasket eller ei kan være et spennende spørsmål, det finnes bevis som stemmer med konspirasjonsteoriene, og det finnes bevis på det motsatte, man er fri til å tro på det eller ei. - ingen deler er nødvendigvis "korrekt" Nå er jeg uenig i konspirasjonsteoriene han snakker om, men mener at enkelte ting han sier er meget korrekt, som f.eks debatten om lovlige våpen (2nd. amendment). - Piers morgan har også et ekstremt syn på dette, bare i motsatt fløy. Dette sagt, intervjuet fremstiller Alex Jones dårlig, og han egnes kanskje best til monologer. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Ja. Han er åpenbart gal... 4 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Dette sagt, intervjuet fremstiller Alex Jones dårlig, og han egnes kanskje best til monologer. Så han fremstiller ikke seg selv dårlig? Det jeg ser er en forskrudd person med personlighetsforstyrrelser. Det kan ikke være noe annet. Virkelighetsfjern, og helt borte i sitt eget tankeunivers. 1 Lenke til kommentar
Trusselvurdering Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Skal godt gjøres å gjeste talkshowet til kjeltringen Piers Morgan, og ende opp med å fremstå som den minst vettuge og beherskede etter intervjuet. Jones har noen gode poeng, men de forsvinner fort når han velger å pakke det inn i konspirasjonsteorier og raseriutbrudd. 3 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Så han fremstiller ikke seg selv dårlig? Det jeg ser er en forskrudd person med personlighetsforstyrrelser. Det kan ikke være noe annet. Virkelighetsfjern, og helt borte i sitt eget tankeunivers. Jo for all del, som Kebab sier, han kunne nok holdt seg foruten raseriutbrudd med konspirasjonsteorier. Å diskutere personens mentale helse ønsker jeg ikke, da han for min del virker som en veldig energisk konspirasjonsteoretiker, han er som sagt et prakteksempel på ytrings- og pressefriheten. Lenke til kommentar
crimethink Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Piers opplever hvordan det er å bli snakket i munnen på. Veldig strategisk og sleipt gjort av Piers Morgan å innvitere Alex Jones for å snakke om våpendebatten. Syns det også var snakk i at Jones ble litt lurt av Piers, de lovte han at han skulle få debatere en annen person i programmet, men dette ble forandret i siste liten. Noe som kan forklare at Jones oppfører seg slik som han gjør. Tidligere har Piers innvitert velltalende og høflige personer til våpendebatt på programmet sitt, hvor han rett og slett ble satt på plass av disse personene. Det kan virke som om Piers gjør dette med vilje for å få våpenmotstandere til å demonisere de som eier våpen. Btw: Den deportasjonsgreia ble starta på 4chan. Endret 9. januar 2013 av PanzerElitist 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg herzeleid Skrevet 9. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 9. januar 2013 Og denne mannen er en av konspirasjonsfolkets virkelig store helter? Trist 11 Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Alex Jones er en tulling men der var tulling brukt på rett vis Piers Morgan er en tulling også. Det Alex prøver å unngå er spørsmål fordi Piers har noen innøvde ledende spørsmål. Slik er det Piers gjør det, og det er vel kun Alex Jones og til dels Jesse Ventura som motstår kaklingen Alex skal bokse. Lol! Endret 9. januar 2013 av olsen_1 Lenke til kommentar
crimethink Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Etter Jones var på programmet, spøkte folk om å drepe han. Ganske smakløst.. http://youtu.be/IbV2eYla_b8 Endret 10. januar 2013 av crimethink 2 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Alex Jones er nok ikke gal. Han er en forretningsmann som har funnet seg en nisje innenfor underholdningsbransjen, akkurat som Rush Limbaugh, Glenn Beck et al. De tjener alle penger på å selge frykt til mindre oppegående mennesker. 5 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Alex Jones er nok ikke gal. Han er en forretningsmann som har funnet seg en nisje innenfor underholdningsbransjen, akkurat som Rush Limbaugh, Glenn Beck et al. De tjener alle penger på å selge frykt til mindre oppegående mennesker. Finnes det noe lignende politiske underholdning I Norge med noen som truer status quo? Hvis ikke hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hvor er Rosario og Baltazar94 ????? 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hvor er Rosario og Baltazar94 ????? Rosario er på planeten Niburu, mens Baltazar er i sin egen lille verden. 6 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Finnes det noe lignende politiske underholdning I Norge med noen som truer status quo? Hvis ikke hvorfor ikke? Er dette et seriøst spørsmål, eller er du bare (som vanlig) såret fordi noen har våget å kritisere en amerikaner? Det seriøse svaret er i alle fall: Nei, det finnes ikke noe slikt i Norge. Vi er et knøttlite land, og hvis du skal tjene penger på underholdning i Norge må du ha en stor del av befolkningen som publikum. Et vellykket TV-program i Norge har gjerne 1/5 av befolkningen i seertall. USA derimot er så stort at du kan bli styrtrik av å ha et seertall som utgjør 1% av befolkningen. Husk på at store og populære underholdningsprogrammer i USA, som The Colbert Report, bare har litt høyere seertall enn et populært program på NRK. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Mannen er jo relativt morsom, det skal han ha. 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Er dette et seriøst spørsmål, eller er du bare (som vanlig) såret fordi noen har våget å kritisere en amerikaner? Det seriøse svaret er i alle fall: Nei, det finnes ikke noe slikt i Norge. Vi er et knøttlite land, og hvis du skal tjene penger på underholdning i Norge må du ha en stor del av befolkningen som publikum. Et vellykket TV-program i Norge har gjerne 1/5 av befolkningen i seertall. USA derimot er så stort at du kan bli styrtrik av å ha et seertall som utgjør 1% av befolkningen. Husk på at store og populære underholdningsprogrammer i USA, som The Colbert Report, bare har litt høyere seertall enn et populært program på NRK. Tror du det forsterker demokrati når folk får høre på mange forskjellige ekstreme synspunkter ? Hadde politikk vært annerledes i Norge hvis det fantes mer populære ideologer med ekstreme synspunkter? Når jeg bodde i Norge fikk jeg bare se på NRK 1, et begrenset utvalg. Det er helt annerledes idag, men det ser ut som det er bare utenlandsk media som viser dere ekstreme synspunkter Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Tror du det forsterker demokrati når folk får høre på mange forskjellige ekstreme synspunkter ? Hadde politikk vært annerledes i Norge hvis det fantes mer populære ideologer med ekstreme synspunkter? Når jeg bodde i Norge fikk jeg bare se på NRK 1, et begrenset utvalg. Det er helt annerledes idag, men det ser ut som det er bare utenlandsk media som viser dere ekstreme synspunkter Mener du at man får et bedre demokrati av at shock jocks som Alex Jones, Glenn Beck og Rush Limbaugh skor seg på dumme menneskers frykt? Argumentet ditt hadde i beste fall vært gyldig dersom disse personlighetene faktisk mente det de sa; at de fungerte som et slags korrektiv eller en opposisjon mot det etablerte, men de mener ikke det de sier. De sier ekstreme ting fordi det gir god rating og gode reklameinntekter. I tillegg får slike entertainere i talk radio og Fox News direkte betaling fra diverse organisasjoner for å si bestemte ting på luften. For eksempel avslørte nettopp "the honorable" Dick Armey at hans tidligere arbeidsgiver, FreedomWorks, hadde en egen budsjettpost for Glenn Beck og Rush Limbaugh: Former FreedomWorks chairman Dick Armey revealed that the Tea Party group paid Glenn Beck about $1 million to say "nice things" about the group on his radio show http://www.theatlant...enn-beck/60624/ Det er egentlig hårreisende at du antyder at Alex Jones viser den positive siden ved ytringsfrihet og meningsmangfold. Han er en farlig demagog som forgifter sinnene til dine medborgere med psykotiske konspirasjonsteorier og halvveis oppfordringer til vold. Det han driver med grenser til hate speech, og det er bare nummeret før noen av hans gale lyttere tar til våpen og dreper noen av "the globalists". Det er ikke helt uvanlig at folk i ditt hjemland blir ruset på Fox News og talk radio. F.eks. ble abortlegen George Tiller drept av en Bill O'Reilly-fan som var betalende medlem på billoreilly.com og hadde hørt O'Reillys gjentatte hate speech om Tiller The Baby killer. Et annet eksempel er Randall Linn, som nettopp ble dømt til 20 års fengsel for å ha tent på en moské. Han fortalte retten at han ble "riled up after watching Fox News": http://www.rawstory....ar-on-fox-news/ Enda et eksempel er kafeeieren Patricia Gatti i Florida som før jul truet med å si opp alle sine svarte ansatte dersom de stemte på Obama. Hun forklarte seg i etterkant på følgende måte: "I think I got crazy with FOX News, watching too much FOX News." http://www.tampabay.com/blogs/bizarre/content/fox-made-me-crazy-cafe-owner-says Endret 11. januar 2013 av Spenol 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Mener du at man får et bedre demokrati av at shock jocks som Alex Jones, Glenn Beck og Rush Limbaugh skor seg på dumme menneskers frykt? Nei, jeg mener bare at det viser større meningmangfoldighet og mer stemmer som uttrykker seg. Debatten som de ofte skaper gir et bedre demokrati enn en som er mye mer begrenset. Jeg liker dem ikke noe særlig og det finnes en meget negativ side til det de gjør, men også en positiv side som utfordre folk til å se på andre synspunkter enn de blir vant til. Jeg mener det er bra at en som ikke er en akademiker eller journalist får si hva de vill. Slik har det alltid vært i USA og din reaksjon er ingenting nytt fra Europeisk kritikk. Dumme amerikaner som blir styret av dumme demagoger.... 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Det er dessverre mange mentalt syke mennesker i konspirasjonsmiljøene. Jeg synes det er trist at de får så mye oppmerksomhet som de gjør. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå