erl Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Jeg har ei pumpe til vannavkjølingen min på 220 volt... Jeg har tenkt å koble den på 220 volts inntaket i PSUen, men hvordan kan jeg få den til å starte opp samtidig som maskinen ? :?: Lenke til kommentar
alos Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Legg inn en bryter i fronten på kabinettet og så skrur du på bryteren først og så starter maskina Lenke til kommentar
EC Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Eller du kan gjøre den litt vanskeligere måten. Koble av ledningene fra strøminntaket på PSU og koble disse til en bryter. Så kobler du pumpa til bryteren. Når du skal skru på PC'n, skrur du først på bryteren, så trykker du på den vanlige bryteren. La oss prøve på et ASCII koblingsskjema: X PSU |--' | / | +230V | Strømkontakt bak på PSU (X er pumpa, / er bryter. resten er strømledninger) _________________ Vidar Fagerjord http://hinux.hin.no/~vidarf/ Skribent for overklokking.no [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-02-12 21:54 ] Lenke til kommentar
Gtyrte Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 ta et lite rele ut av et eller annet gammelt elektrisk apparat bare pass på at spenningene blir riktige Lenke til kommentar
erl Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Har tenkt på relee ja...men så bor jeg på en liten plass og får neppe tak i noe sånt. Noen som vet en nettbutikk som selger sånt ? Dessuten, er et relee lett å montere ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå