Gå til innhold

Slik var Half-Life ett år før det ble lansert (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

<<Ta en titt på Black Mesa>>. "Det er et forsøk på å gjenskape Half-Life med dagens spillteknologi."Synes det blir feil å kalle det et forsøk. I min mening har de klart det veldig godt.

 

Helt enig, det er på mange måter ikke en mod, men et fult fungerende spill!

Lenke til kommentar

<<Ta en titt på Black Mesa>>. "Det er et forsøk på å gjenskape Half-Life med dagens spillteknologi."Synes det blir feil å kalle det et forsøk. I min mening har de klart det veldig godt.

 

Problemet er vel at Source-motoren ikke er dagens spillteknologi. Definer dagens spillteknologi, en tidsspan på 9 år?

 

Source Engine 2 ble vel halvveis annonsert som i utvikling i fjor.

Lenke til kommentar

Har man litt erfaring med utvikling på lavt budsjett er det lett å tenke seg mulige grunner til flere ting i Half-Life.

 

1. Gordon snakker ikke: Veldig greit å slippe å koordinere hva spilleren gjør med hva Gordon dynamisk skal si underveis i spillet, også utenom "mellomscenene". Skip it.

 

2. Mellom-sekvensene foregår mens spillet fortsatt fungerer normalt: Slipper eget modus for sekvens, slipper egen kamerastyring. Sekvensene måtte lages uansett. Billigere å gjøre det rett i spillmotoren istedenfor å produsere egne FMV-er. Samtidig får man inn flere muligheter for interaktivitet i spillmotoren som uansett måtte vært der.

Eks: Om du går inn i et område og aktiverer en mellomsekvens (noen snakker) eller om du aktiverer en hendelse (taket raser) er det stort en animasjon teknisk sett. Like greit å bare gjøre dette i det samme verktøyet.

 

3. Nærkontaktvåpen som reserver gir gratis "variasjon" i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...