Joachim_F Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Her er et spennende stykke spillhistorie. Les hele saken Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 <<Ta en titt på Black Mesa>>. "Det er et forsøk på å gjenskape Half-Life med dagens spillteknologi." Synes det blir feil å kalle det et forsøk. I min mening har de klart det veldig godt. 7 Lenke til kommentar
Judicator_Aldaris Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 <<Ta en titt på Black Mesa>>. "Det er et forsøk på å gjenskape Half-Life med dagens spillteknologi."Synes det blir feil å kalle det et forsøk. I min mening har de klart det veldig godt. uten tvil, black mesa var en drøm å spille, synd at xen delen av spillet ikke var med :/ 1 Lenke til kommentar
lardvader Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Helt utrolig... har glemt å laste ned BM..... gjøres nå så er det bare å pelle seg hjem etter jobb og gjøre "hjemmelekser" i kveld Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Greit med uendelig ammo på den granatkasteren. Pistolen og MP5'en så ganske håpløse ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 <<Ta en titt på Black Mesa>>. "Det er et forsøk på å gjenskape Half-Life med dagens spillteknologi."Synes det blir feil å kalle det et forsøk. I min mening har de klart det veldig godt. Helt enig, det er på mange måter ikke en mod, men et fult fungerende spill! Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 <<Ta en titt på Black Mesa>>. "Det er et forsøk på å gjenskape Half-Life med dagens spillteknologi."Synes det blir feil å kalle det et forsøk. I min mening har de klart det veldig godt. Problemet er vel at Source-motoren ikke er dagens spillteknologi. Definer dagens spillteknologi, en tidsspan på 9 år? Source Engine 2 ble vel halvveis annonsert som i utvikling i fjor. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Valve, eneste utvikleren jeg faktisk stoler på. Lenke til kommentar
JimmyVolatile Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Har man litt erfaring med utvikling på lavt budsjett er det lett å tenke seg mulige grunner til flere ting i Half-Life. 1. Gordon snakker ikke: Veldig greit å slippe å koordinere hva spilleren gjør med hva Gordon dynamisk skal si underveis i spillet, også utenom "mellomscenene". Skip it. 2. Mellom-sekvensene foregår mens spillet fortsatt fungerer normalt: Slipper eget modus for sekvens, slipper egen kamerastyring. Sekvensene måtte lages uansett. Billigere å gjøre det rett i spillmotoren istedenfor å produsere egne FMV-er. Samtidig får man inn flere muligheter for interaktivitet i spillmotoren som uansett måtte vært der. Eks: Om du går inn i et område og aktiverer en mellomsekvens (noen snakker) eller om du aktiverer en hendelse (taket raser) er det stort en animasjon teknisk sett. Like greit å bare gjøre dette i det samme verktøyet. 3. Nærkontaktvåpen som reserver gir gratis "variasjon" i spillet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå