Stianbl Skrevet 9. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2013 Hei hei, Har satt opp ett møterom her, og trenger litt hjelp til valg av GPU for dette. Har montert 4 TV'er (2x2) til en TV, og har en projektor koblet på også. Jeg trenger altså en måte å kjøre disse 4 skjermene som en stor skjerm (så jeg kan ha fullscreen film over alle 4), og her er vel Eyefinity ett alternativ.. Går det ann å kjøpe ett kort som støtter 4 skjermer i eyefinity, og så ett annet som skal gi bilde til prosjektoren som skal fungere som skjerm nr.2 ? Har ikke helt oversikt over hvordan det fungerer. Om det er best å kjøpe en GPU som støtter 5 utganger, eller 2 GPU'er med 4 og 1 utgang.. Denna står at skal støtte 4 skjermer, så anntar at hvertfall denna fungerer til 2x2 oppsettet mitt? Evt andre annbefalinger? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=741889#extra Og så trenger jeg jo muligheten for å koble til en prosjektor også.. Bruksområdet er: -Presentasjoner i word, excel, powerpoint, osv... -Vising av film i FullHD -Kjøre div programmer som krever litt, men trenger ikke ytelse til en spillmaskin. Maskinen er operativ i dag, men har ikke muligheten for å koble til så mange skjermer, og heller ikke muligheten til å kjøre eyefinity (eller koble sammen 4 til en stor skjerm). Takker for alle tips! =D Mvh, Stian Berg Larsen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2013 Billigste kort som støtter 4 skjermer: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750407 Om størrelse/plass/PCIe-spor er en begrensning kan du bruke en slik adapter: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657823 Hvis plass og PCIe-spor ikke er et problem kan du legge ved et slikt kort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580620 Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Heisan Takk for svar. Vil det kortet der klare å spille av full HD film og alt slikt? Eller er det bedre å gå for det jeg linket til? Hvis det ikke har så mye å si (så lenge jeg ikke skal spille på det), så kan jeg jo likegreit gå for det billige du linka til Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Full HD film vil det takle lett. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Da har jeg motert de kortene, men som vanlig så har jeg bare masse problemer med Eyefinity. Står at den skal støtte 4 skjermer (HD 7770), men når jeg kobler til 4, så får jeg bare opp 3. den fjerde er disabled, og går ikke ann å aktivere... Hvorfor? Vil sette de omm 2x2 som nevnt over, men det går ikke helt som jeg skal her... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Bruker du aktive displayport-adaptere? Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Hmm, ok. Fikk byttet en av adapterene, og nå funker det med 4 skjermer. men prøvde å lage Eyefinity group av de, og da hang maskina seg helt. Restarta, og funker fint til den logger inn, men så henger alt seg igjen... Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Når jeg starter opp med 3 skjermer koblet til så fungerer det fint (også i 2x2 oppsett, selvom en mangler). Så fort jeg setter i skjerm nr.4 så fryser bildet, men får opp den 4. skjermen, så det SER riktig ut. Men som sagt, alt fryser. Tar jeg ut en av skjermene, så fungerer alt igjen.. Og sånn er det hver gang jeg kobler i den 4. skjermen.. Noen ide? Maskinen virker også veldig træg nå. Firefox fryser veldig ofte, og tar laang tid før den jobber igjen.. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Har satt inn 2 kort nå. HD 7770 og HD 5450 (som du linket til). Må disse settes opp i crossfire? (har ikke gjort det. Trodde de måtte være like da) Eller er det noe annet jeg må gjøre? Plugger foreløpig bare inn skjermer i HD 7770 kortet, og det er da problemene skjer når jeg kommer over 3 skjermer.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Har du reinstallert windows siden du installerte kortet? Har du installert oppdaterte drivere? Sjekk om alle portene på skjermkortet fungerer som det skal. Endret 14. januar 2013 av arni90 Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2013 Har ikke reinstallert windows nei. Har for mye satt opp på maskinen til det. Installerte driverene som fulgte med på CD'n, og prøver å avinstallere de for å installere de nyeste jeg har lastet ned, men det går så trægt at jeg får ikke gjort det. Alle portene fungerer, mener jeg på. Får jo opp alle 4 skjermene riktig når jeg kobler i alle, problemet er bare at da fryser mus/tastatur, og jeg må koble ut en av de før jeg kan bruke maskinen igjen.. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2013 Da fikk jeg avinstallert drivere, installert nyeste drivere, disabled det andre skjermkortet, og satt opp eyefinity 2x2. Med 3 skjermer så fungerer det flott, men så fort jeg kobler i den fjerde så vises alle 4 skjermene perfekt, men mus og tastatur slutter å fungere, og bildet henger. Helt til jeg plugger ut en av skjermene igjen. Noen ide? Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2013 Garh, føler meg litt dum nå.. Tenkte å prøve det jeg ikke hadde tid til i går. Jeg lot den bare stå i "fryst" tilstand i 5 minutter, og så funka det Tusen hjertelig takk for hjelpen arni90! =D Setter stor pris på at du tar deg tid til det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå