Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Og hvorfor hjelper det ikke uansett hvor mye man ber? Hvor sa jeg det? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Det er sultne barn i afrika, fordi det er sånn ... Og det er mange årsaker til at det bare er sånn, men vi har to kilder for at det har blitt sånn og forblir sånn, og det ene er naturen selv, og det andre er det feilbarlige mennesket. Fordi det er sånn... Her UNNSKYLDER du faktisk at bønn ikke hjelper, for de ALLER fleste kristne har bedt om nettopp dette i sine bønner, at barna i afrika skal få noe å spise og ikke sulte i hjel.... Merkelig den evnen religiøse har til å hoppe over slike kjedelige faktum og ALLTID se på det som de TROR virker uten slike kjedelige paradokser.... 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Sorry cockyfuck, men here i am! En kristen som er spørrende på det med bønn. Men fortsatt fulgt av Gud, fortsatt likt, og fortsatt Kristen. Du behøver ikke prøve deg! Jeg som kristen har opplevd religiøse hendelser som gjør at jeg ikke benekter Gud er der, men fortsatt så er jeg spørrende på bønn. Det kan være at jeg er dum, men dette beviser at det GÅR an. Du kan godt snakke slik om de andre kristne (jeg kanke snakke for dem), men MEG er en HEEELT annen sak! Jasså, så du tørr å utfordre guden din og la være å be for å se om tilfeldigheter har samme "bønnesvar" rate som bønn? Be my guest, do it and come back and tell!! Og hva er religiøse hendelser? Er det alle ting som ikke har filla av bevis for seg, såkalte "vitnesbyrd", der fri fantasi blir brukt som "bevis" av den enkelte religiøse for å stadfeste hvor sann troen deres er? Innrøm det om jeg er snål eller ikke, denne gangen falt du! DENNE gangen var det du som tapte. Og om du ALDRI i HELE livet ditt kan innse slikt noen ganger, så kan du bare glemme at du er bedre, at du er en helt, at du er sterk og du kan hvertfall glemme at du er tiltrekkende for jentene om du ikke er ydmyk og ærlig(bortsett fra de jentene som er blendet av hormoner og ikke vet hvordan verdsette indre styrke) Skjønner ikke helt relevansen her jeg, for hva har dette med om bønn virker eller ikke? Bare ved å si at du er religiøs har gjort deg til en langt mindre ærlig, åpen og oppriktig enn meg, så vet du det. For du TROR du er åpen og ærlig ved å tro på påstandene i bibelen om jesus mens jeg VET at du ikke er åpen og ærlig når du tror på dem. Du har også låst deg totalt til disse påstandene og er derfor ikke åpen for annet enn de påstandene, noe jeg er. Ser du, jeg er både sterkere og mer helt enn deg og jeg har ihvertfall bedre drag på damene! skulle ønske det ikke var slik, for jeg finner det plagsomt, men min kjekkhet og deilighet får jeg ikke gjort noe med 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Fordi det er sånn... Her UNNSKYLDER du faktisk at bønn ikke hjelper, for de ALLER fleste kristne har bedt om nettopp dette i sine bønner, at barna i afrika skal få noe å spise og ikke sulte i hjel.... Merkelig den evnen religiøse har til å hoppe over slike kjedelige faktum og ALLTID se på det som de TROR virker uten slike kjedelige paradokser.... Jeg tar ikke ansvaret for hele verden med all sulamitten det innebærer - jeg gjør mine enkle oppgaver, og er måteholden, og utfører de ritualer som jeg kjenner å virke best, så får andre gjøre det de synes er greit. Dessuten er det vel ingen som ber for de sultne barna i afrika, hvis de ikke har direkte personlige tilknytninger, men de fleste ber vel om at alle som sulter, uannsett hvor de nå bor, skal få det litt bedre. Så kombinasjonen av eget måtehold, og formuleringer av motivene bak, kan skape så kalte "ringer i vannet", og få andre til å gjøre det samme - og klarer man nå å endre noe hos bare èn eneste èn av sine medmennesker, så er det et aldri så lite mirakel ... ikke sant? Man skal ikke ha så store ambisjoner, selv om man nå er sikker i sin sak - det er hva man selv gjør, som til slutt teller - ikke hvor mange diskusjoner man vant på nettet Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Jasså, så du tørr å utfordre guden din og la være å be for å se om tilfeldigheter har samme "bønnesvar" rate som bønn? Be my guest, do it and come back and tell!! Og hva er religiøse hendelser? Er det alle ting som ikke har filla av bevis for seg, såkalte "vitnesbyrd", der fri fantasi blir brukt som "bevis" av den enkelte religiøse for å stadfeste hvor sann troen deres er? Skjønner ikke helt relevansen her jeg, for hva har dette med om bønn virker eller ikke? Bare ved å si at du er religiøs har gjort deg til en langt mindre ærlig, åpen og oppriktig enn meg, så vet du det. For du TROR du er åpen og ærlig ved å tro på påstandene i bibelen om jesus mens jeg VET at du ikke er åpen og ærlig når du tror på dem. Du har også låst deg totalt til disse påstandene og er derfor ikke åpen for annet enn de påstandene, noe jeg er. Ser du, jeg er både sterkere og mer helt enn deg og jeg har ihvertfall bedre drag på damene! skulle ønske det ikke var slik, for jeg finner det plagsomt, men min kjekkhet og deilighet får jeg ikke gjort noe med :nei2: nå er du hvertfall ikke bedre Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 :nei2: nå er du hvertfall ikke bedre Ei heller verre... Har du noengang prøvd å utfordre guden din og la være å be for å se om det hadde samme "bønnesvar" rate som tilfeldigheter? Tipper at du aldri har det, for de fleste tør nemlig ikke å forsøke det, da de tror det tirrer guden deres.... Men det er bare å prøve. Og vær ærlig med tilbake meldingen er du snill.... 2 Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Epic score oppretten en tråd her http://www.diskusjon...owtopic=1483500 hvor han oppfordret dere til å skrive ned deres bønn. Da jeg selvfølgelig er interessert i eget velvære lurer jeg på hvem ord som ser ut til å gi størst treffprosent. Så jeg oppfordrer alle som har gitt sin anbefaling til bønn her i denne tråden forteller om suksesshistoriene til nevnt bønn. Faktisk så har jeg bedt en gang til Allah og det funket. Har en veninne fra Kuwait som jeg skypet fast med i en periode for en del år siden, så plutselig ble hun borte. Helt hærlig jente og begynte å savne henne, og siden hun hadde fortalt meg mye om hvordan de ser på Islam og Muhammed, så tenkte jeg hvorfor ikke. Dagen etter jeg ba, dukket hun opp Om det var Allah eller omstendighet får folk dømme selv hehe Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Har du noengang prøvd å utfordre guden din og la være å be for å se om det hadde samme "bønnesvar" rate som tilfeldigheter? Tipper at du aldri har det, for de fleste tør nemlig ikke å forsøke det, da de tror det tirrer guden deres.... Men det er bare å prøve. Og vær ærlig med tilbake meldingen er du snill.... Du utfordrer ikke Gud ved å LA VÆR å be, det er motsatt Du utfordrer Gud om du krever/kjefter på ham til å bevise noe Det er ikke en synd å ikke be Å be er ikke et krav i Kristendommen, kravet er å tro ham og prøve å unngå synd Jeg tror og føler at Gud er der, men jeg tror ikke 100% på bønnesvar. Jeg ber når jeg er redd/desperat/har det vondt men da gjør jo folk hva som helst. Teit og ulogisk men slik er jeg. Det hjelper ogsa at intensjonen min av å be ikke er for å terge eller utfordre herren men heller søke komfort. Men når gode ting/resultat skjer, wheter it was naturlig eller bønnesvar, så takker jeg Gud. Gud vet hvordan jeg tenker, det gjør ikke dere Endret 16. januar 2013 av Epic Score Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Gud vet hvordan jeg tenker ... og vitsen med å be blir da.....? Du tror og føler og det er sålangt alt gudetro er, tro og føleri som understøttes av fri fantasi. Så du tror ikke gud vil straffe deg for aldri å be når du ikke er desperat altså? 2 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Så du tror ikke gud vil straffe deg for aldri å be når du ikke er desperat altså? før jeg svarer, fortell meg hvorfor han skulle det? gi meg en leksjon, ateist Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 før jeg svarer, fortell meg hvorfor han skulle det? gi meg en leksjon, ateist Fordi du er en som kun følger de spiselige bitene i bibelen hans, de som i dag er sosialt og straffe rettslig forsvarlige. Alle de andre påbudene, forbudene lover og regler styrer du godt klar av... Skulle denne fantasi historien være sann så er jeg redd guden din setter mye mer pris på en ærlig ateist enn en cherry picking liksom kristen som kun er villig til å la seg forføre av de "gode2 bitene i boka hans... For du har vel ikke drept noen kvinner fordi de har flere enn et stoff i klærne de går i, har du vel? Hvorfor har du ikke det? Du vet da at guden din ønsker slike kvinner døde, ikke sant? Så hva venter du på? Du kan jo be om at de dør så klart, men da vil du jo finne ut at bønn ikke virker, så det er vel best å be om noe som kanskje kan gå i oppfyllelse ikke sant? Religion fremstår for meg mer og mer som hykleri... 1 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Du vet da at guden din ønsker slike kvinner døde, ikke sant? Så hva venter du på? Åja sier du det du, nevn noen av de reglene jeg "dropper ut" så skal jeg svare. Og det jeg siterte over, er du seriøs? Tror du virkelig det? Jeg vil ikke drepe uskyldige heller, og det er ikke religionen min som stopper meg men min moral og vett Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Åja sier du det du, nevn noen av de reglene jeg "dropper ut" så skal jeg svare. Og det jeg siterte over, er du seriøs? Tror du virkelig det? Jeg vil ikke drepe uskyldige heller, og det er ikke religionen min som stopper meg men min moral og vett DIN moral og vett? Bibelen har klare rettningslinjer for hva som er god moral. Det er jo guds ord, så spørsmålet er om din moral, trumfer guds moral? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 og det er ikke religionen min som stopper meg men min moral og vett Så hva hindrer deg i å bruke din moral og ditt vett over hele linja? Å la være å tro på denne fantasien i det store og det hele? Bønn virker ihvertfall ikke, for enten må det da være flere guder, da også muslimer, hinduer etc får det samme antallet bønnesvar som kristne gjør, eller så må det rett og slett være det jeg hevder at det er, nemlig helt tilfeldig hvem "bønnesvar" som "oppfylles".... enten man er kristen, muslim etc....' Men samtelige av de religiøse jeg har utfordret på dette har bakket ut fordi de ikke tør å utfordre guden sin. Be en uke med foldede hender, ræva i været eller tenne røkelse eller what ever guden skal ha deg til å gjøre og la det være den neste uka og se hvor mange "bønnesvar" man får oppfylt da... Er antallet det samme så er jo saken grei da... Da er det tilfeldigheter og ikke noen gud som spiller inn.... Tør du? Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 DIN moral og vett? Bibelen har klare rettningslinjer for hva som er god moral. Det er jo guds ord, så spørsmålet er om din moral, trumfer guds moral? Bare fordi jeg er kristen betyr ikke at jeg er helt perfekt, syndfri og at jeg aldri troller og fornærmer folk på internett som mest sansynelig er det du hinter til. Jeg gjør dumme ting, tilbakestående ting men det viktigste da er å innse at man har gjort noe gale, angre og lære fra det. Det å lære fra sitt fall er noe som tilhører min personlighet, men jeg kanke bevise dere at jeg er slik. Jeg kan ikke bevise at jeg er i stand til å innse mine egne feil, det beste jeg kan gjøre er å si det Mange kristne synder mer eller mindre, mange kristne er dumme og mange er sikkert onde forvridde kristne også. Det er mange versjoner. RWS: Jeg har bedd om en smart ting fra Gud. Og det er å ikke la ham få modifisere eller forandre min indre styrke/svakhet og kvaliteter. Om jeg er en svak person, så vil jeg være en svak person, jeg vil ikke at Gud skal forandre meg, og dette forstår Gud. Gud vet våres behov. Jeg trenger Gud for å be om tilgivelse, be om vanskelige ting som sagt (når jeg er redd), kombiner dette med at jeg tror på ham og liker religionen. Det er ingenting som hindrer meg i å være meg selv. Jeg kan synde så mye jeg vil, men jeg føler at jeg har ansvaret for å be om tilgivelse. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) RWS: Jeg har bedd om en smart ting fra Gud. Og det er å ikke la ham få modifisere eller forandre min indre styrke/svakhet og kvaliteter. Smart og smart.... Siden du ikke eier annet bevis enn fantasien din så vil jeg vel heller si at du innbiller deg at du har bedt om dette fra gud.... For det er alt dette er, en litt syk fantasi der du tror du ber om ting fra en fantasi venn... Om jeg er en svak person, så vil jeg være en svak person, jeg vil ikke at Gud skal forandre meg, og dette forstår Gud. Gud vet våres behov. Jeg trenger Gud for å be om tilgivelse, be om vanskelige ting som sagt (når jeg er redd), kombiner dette med at jeg tror på ham og liker religionen. Det er ingenting som hindrer meg i å være meg selv. Jeg kan synde så mye jeg vil, men jeg føler at jeg har ansvaret for å be om tilgivelse. Gud hverken vet eller forstår noen ting han før vi har påvist om det finnes en slik gud. Så alt du har er egentlig en innbildning.... Og nøyaktig hva med religionen er det du liker? At du kan folde hendene for å oppnå telepatisk samband med fantasi vennen din og be om tilgivelse som ikke endrer en dritt om du hadde latt det være? Eller er det plukk og kast tingene du liker i religionen din, slik at du med din versjon av suppa kan peke nese av de andre som ikke har et så greit forhold til denne fantasi vennen din? Beklager at jeg sier det så rett ut, men siden det ikke er noe som skiller gudetro fra fantasi er jeg tilhenger av å kalle det for det rette navnet på det og det er fantasi så lenge vi ikke har så mye som en fjør og vise til fra denne jødiske krigsguden som religionen din hviler påstandene sine på. For kan du dokumentere at det er gud som står bak og ikke tilfeldigheter? Nei, du kan ikke det, isteden trygler du om å bli trodd på ditt ord, noe hverken jeg eller noen annen ikke-religiøs klarer å gjøre nettopp fordi det er håpløst å skille fra fantasi... Har du ikke bevis for at bønn hjelper så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du fremhever det som sant engang. For da er det kun fantasien din som spiller det et puss, nettopp fordi du VIL tro på dette, ikke fordi det er sant.... Leser man bibelen og ser litt nærmere på denne stupide guden du tilber så går det fort opp for enhver at den guden rett og slett er for dum til å være noen skapende gud som har leget noen moral i det hele tatt. Du sier det jo selv, du bruker din moral og ditt vett til å styre klar av bibelens umoral, noe som igjen vil si at du har en moral som overstiger denne gudens moral. Så hvorfor tilbe og be til noe slikt egentlig? Endret 16. januar 2013 av RWS 2 Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 That's some new-age-christianity-shit right there. Bare fordi jeg er kristen betyr ikke at jeg er helt perfekt, syndfri og at jeg aldri troller og fornærmer folk på internett som mest sansynelig er det du hinter til. Jeg gjør dumme ting, tilbakestående ting men det viktigste da er å innse at man har gjort noe gale, angre og lære fra det. Det å lære fra sitt fall er noe som tilhører min personlighet, men jeg kanke bevise dere at jeg er slik. Jeg kan ikke bevise at jeg er i stand til å innse mine egne feil, det beste jeg kan gjøre er å si det Mange kristne synder mer eller mindre, mange kristne er dumme og mange er sikkert onde forvridde kristne også. Det er mange versjoner. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Faktisk veldig 'old school' Hylende Ulf, som kristene burde vite er alle mennesker født i synd og vil leve hele livet sitt i synd. Men selvfølgelig blir du tilgitt all synden da. Og RWS hør hva Epic Score sier da, han trenger gud for å lære om tilgivelse, jeg vet du har lest litt historier fra bibelen og vet hvor god gud er på tilgivelse, for eksempel når han sendte seg selv ned til jorden for å bli torturert og drept for å tilgi alle mennesker. Ikke engang prøv å si at du kan komme opp med en bedre måte å tilgi på. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) .........jeg tror jeg så vel som alle andre mennesker kan lære seg konseptet med tilgivelse uten å tro på en gud, seriøst Endret 17. januar 2013 av Epic Score Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Og RWS hør hva Epic Score sier da, han trenger gud for å lære om tilgivelse, jeg vet du har lest litt historier fra bibelen og vet hvor god gud er på tilgivelse, for eksempel når han sendte seg selv ned til jorden for å bli torturert og drept for å tilgi alle mennesker. Ikke engang prøv å si at du kan komme opp med en bedre måte å tilgi på. Nei, jeg måtte nok jobbet litt med å slå den ja... i retardness.... .........jeg tror jeg så vel som alle andre mennesker kan lære seg konseptet med tilgivelse uten å tro på en gud, seriøst My point too.... Selvfølgelig kan man tilgi uten å tro på en, så langt, imaginær gud. Ganske enkelt fordi det er opp til deg og ikke noen gud å tilgi... Real simple really.... Bare husk at det er ti ganger verre å tilgi en venn enn en fiende... Nettopp fordi man blir mer skuffet og sint hvis en vann gjør deg noe galt enn hvis en fiende gjør det samme... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå