Gå til innhold

Dokumenter svar på din bønn

Anbefalte innlegg

Ja, jeg tror ikke på gud... ergo ateist, ingen gudstro.

Jeg er derimot ikke en antitesit, altså jeg benekter ikke guds eksistens.

Å tro at gud ikke eksisterer, og å ikke tro at gud eksisterer er to vidt forskjellige ting.

Øøøh jeg tror det kalles en Agnostiker, men du liker vel kanskje Agnostisk Mystiker eller noe sånt customized bedre :)

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øøøh jeg tror det kalles en Agnostiker, men du liker vel kanskje Agnostisk Mystiker eller noe sånt customized bedre :)

En "agnostiker" er også ateist, siden en "agnostiker" ikke tror eksplisit på gud. Det er et høyst vitenskapelig faktum at man aldri kan motbevise noes eksistens, så da er begrepet "agnostisk" ganske ubrukelig, fordi jeg er agnostisk til samtlige fantasidyr, fra gud, til enhjørnigner og troll...

Uansett er ebgrepet "agnostiker" slik det brukes i dagligtalen en feilbruk av ordet, som de kristne tok i bruk for å kunne sette et eget navn på de som "ikke vet" og dermed isolere ateistene som aktivt sier at de ikke tror.

Lenke til kommentar

Nå er det vell dokumentert vitenskapelig at det ikke er noen effekt ved å be...

http://web.med.harva...l/3_31STEP.html

The Study of the Therapeutic Effects of Intercessory Prayer (STEP) found two major results:

1) “Intercessory prayer had no effect on recovery from surgery without complications.”

2) “Patients who knew they were receiving intercessory prayer fared worse.”

Det er dessverre nødvendig å utheve disse linjene. Det burde vært en selvfølge at alle skjønte at bønn er tull, men slik er det dessverre ikke. Det finnes fortsatt en del som ser på én oppfyllt bønn som en guddommelig handling, mens de 1 million gangene bønnene deres ikke ble oppfylt, ignoreres totalt. Eller dem som gir gud æren for helt hverdagslige hendelser som ville hendt uansett. Det rett og slett for dumt.

Lenke til kommentar

Hvorfor begynte egentlig ateister å snakke om bønn som om de var kristne? Hvordan endte vi opp her?

Det var ikke slik jeg så for meg denne tråden

De fleste ateister har vært kristne i barndom og ungdom...

Mens det er motsatt med religiøse, ser det ut til. =P

Å miste troen er en litt hard prosess, i begynnelsen, men når man er blitt vandt til det, så er det ekstremt frigjørende! Man får nesten følelsen av å ha blitt frelst! Befridd fra religionens klør! Dette er helt sant, jeg kan selv bekrefte det. Alt blir så mye enklere. Man føler seg kanskje ikke overvåket av en farsfigur i himmelen lenger. Man kan tenke kritisk og åpent, og så videre. Det å gå fra kristen til ateist, er en helt vannvittig fantastisk følelse!!! Utrolig deilig! :D

Lenke til kommentar

Å miste troen er en litt hard prosess, i begynnelsen, men når man er blitt vandt til det, så er det ekstremt frigjørende! Man får nesten følelsen av å ha blitt frelst! Befridd fra religionens klør! Dette er helt sant, jeg kan selv bekrefte det. Alt blir så mye enklere. Man føler seg kanskje ikke overvåket av en farsfigur i himmelen lenger. Man kan tenke kritisk og åpent, og så videre. Det å gå fra kristen til ateist, er en helt vannvittig fantastisk følelse!!! Utrolig deilig! :D

Takk nå jeg var faktisk overhodet ikke interessert i å høre om livet ditt. Jeg vil bare at dette emnet skal bli det det var ment for: Å dokumentere/rapportere om bønnesvara sine

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

bah

Okey da får jeg vel være først da

Det var en kveld jeg ble plaget av forferdelig syner i mørket. Du vet i mørket ser man ofte flekker og slikt right? Men dette var alt for detaljert og virkelig til å være det. Når synene nådde sitt klimaks ropte jeg bare ut på Jesus og siden det milisekundet har synene aldri vendt tilbake.

Lenke til kommentar

Fint trådevne epic, det du sier minner om en erfaring jeg har hatt selv, bare at det var en mørk sky og vi var to som så den så kunne ikke bare vært meg.. Denne videoen som jeg kommer med nå er ikke akkurat min bønn, men å vise til andres bønn er vell likesågreit... Er forresten mange som driver med helbredelser i gaten i Bergen, så bare å sjekke ut p youtube helbredelse Bergen så kommer det en del videoer...

http://www.youtube.com/watch?v=I3D74Qv4L54&feature=endscreen&NR=1

Lenke til kommentar

Jeg hadde trodd på det om de hadde gjennomført en vitenskapelig test av denne "helbredelsen", f.eks. under oppsyn av leger, med røntgenbilder og målinger før og etter.

En amatørvideo med en som strekker ut beinet sitt en centimeter på gata er har like stor vitenskapelig verdi som ingenting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fint trådevne epic, det du sier minner om en erfaring jeg har hatt selv, bare at det var en mørk sky og vi var to som så den så kunne ikke bare vært meg.. Denne videoen som jeg kommer med nå er ikke akkurat min bønn, men å vise til andres bønn er vell likesågreit... Er forresten mange som driver med helbredelser i gaten i Bergen, så bare å sjekke ut p youtube helbredelse Bergen så kommer det en del videoer...

http://www.youtube.c...=endscreen&NR=1

Jeg tror på det, så får du gjøre som du vil...

5045903_700b.jpg

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg hadde trodd på det om de hadde gjennomført en vitenskapelig test av denne "helbredelsen", f.eks. under oppsyn av leger, med røntgenbilder og målinger før og etter.

En amatørvideo med en som strekker ut beinet sitt en centimeter på gata er har like stor vitenskapelig verdi som ingenting.

Vitenskap ass, du er klar over at fibonacci numrene ofte blir brukt i sammenheng med "beviset av en skaper" da ville ikke et bønnesvar fra denne skaperen være mer utrolig? Ellers hva med det psykologiske? Hadde vært veldig bra skuespill dersom det bare var tull...

Lenke til kommentar

Eventuelt er de et like fascinerende bevis på hvor fantastisk naturen kan være, Gud eller ikke. Hvorfor skal Gud få æren for alt?

Jeg personlig tenker at tilfeldigheter har sin grense, men hvis du vil tro at fibonacci er et rent estetisk sammentreff er det din sak selvfølgelig...

Lenke til kommentar

http://www.youtube.c...=endscreen&NR=1

Ikke vær så jævlig ondskapsfull a... Er ren tortur dette her
Lenke til kommentar

Jeg personlig tenker at tilfeldigheter har sin grense,

Merkelig hvordan du grensesetter noe men ikke annet (aka det du selv har stor tro på, for det har ingen grense liksom... Alt annet derimot, MÅ jo ha en grense...) Her ser vi nok et bevis på den religiøse uærligheten som florerer blandt religiøse, der gud kan alt og ingenting annet får engang lov til å inneha de samme grensene... Gud er evig liksom og det er han alene om, ingenting annet kan da være evig...

Merkelig at de religiøse SELV ikke ser denne uærligheten de selv er med på å skape, men det har vel noe med at den eneste som ikke ser hykleren er hykleren selv.... :no:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg personlig tenker at tilfeldigheter har sin grense, men hvis du vil tro at fibonacci er et rent estetisk sammentreff er det din sak selvfølgelig...

Det finnes ingen tilfeldigheter, eller kan du nevne bare en eneste èn?

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...