Gå til innhold

Hilsen fra ATI - Half Life

WD1200BB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det jeg ikke fatter er hvordan Nvidia har laget DX9 kortene sine...jeg mener, Valve sa jo selv at de hadde brukt utrolig lang tid på å lage nvidia spesifikke "codepaths" for å få nvidia kort til å kjøre noenlunde bra...mens ATi sine ikke trengde dette...da spør jeg meg, fulgte Nvidia DX9.0 standarden da de lagde kortene, eller er den en sånn intern "nvidia utgave" av dx9 de lagde dem for, og så gav dem offisiell dx9.0 kappasitet gjennom en eller annen form for emulering eller no?

Jeg for min del tror du er inne på noe. Men jeg venter og ser til det kommer benchmarks med NVidias nyeste drivere (som de sier vil gjøre endel forskjell). Jeg er ikke ute etter å flame NVidia hensynsløst - selv om jeg er forelsket i Radeon :D

Benchmark har lite å si, du er dum hvis du sammenlikner med det... Benchmark tester langt ifra alt og det er mer enn bare kortet som kommer inn(omtrendt all hardware, drivere, tweaking av windows, etc., etc., etc....

Lenke til kommentar

fxkortene er mye dyrere

Mye dyrere er vel å ta i litt?

Gainward FX5900

Sapphire Radeon 9800pro

ehh du kan ikke sammeligne to forskjellige kort

9800 pro vs 5900 ultra er en bedre sammenligning

eller 9800 nonpro vs 5900

ca 1000 kr prisforskjell mellom dem

Det blir langt ifra en bedre sammenligning å bruke fx5900ultra mot 9800pro 128mb!

FX5900ultra ligger i klasse med 9800pro 256mb, mens 5900 ligger i klasse med 9800pro 128mb.

9800np er ytelses messig litt dårligere enn 9700pro, og 9700pro blir sammenlignet med FX5800ultra.

Lenke til kommentar
nvidias 50.x drivere rendrer ikke fog(tåke) i HL2. hahaha

Dette toppes bare i dumhet av selve innlegget som startet tråden. 50.x driverene er ikke ferdige, de er ikke ment å komme ut ennå, akkurat som selve spillet ikke er ferdig. Da blir det helt tydelig at dette utsagnet ditt er ment for å villede folk, det er jo ren fantasi, i beste fall en bevisst løgn. Hva med å bidra konstruktivt på forumet eller rett og slett pelle deg vekk?

Samme med vedkommende som startet tråden, åpenbart at mangel på sitat osv utelukkende var ment for å skape en provokasjon.

Lenke til kommentar

Dette toppes bare i dumhet av selve innlegget som startet tråden. 50.x driverene er ikke ferdige, de er ikke ment å komme ut ennå, akkurat som selve spillet ikke er ferdig. Da blir det helt tydelig at dette utsagnet ditt er ment for å villede folk, det er jo ren fantasi, i beste fall en bevisst løgn. Hva med å bidra konstruktivt på forumet eller rett og slett pelle deg vekk?

Samme med vedkommende som startet tråden, åpenbart at mangel på sitat osv utelukkende var ment for å skape en provokasjon.

Du snakker om dusst?? Hvorfor ville NV da at HL2 skulle testes med disse da??

Lenke til kommentar

fxkortene er mye dyrere

Mye dyrere er vel å ta i litt?

Gainward FX5900

Sapphire Radeon 9800pro

ehh du kan ikke sammeligne to forskjellige kort

9800 pro vs 5900 ultra er en bedre sammenligning

eller 9800 nonpro vs 5900

ca 1000 kr prisforskjell mellom dem

Det blir langt ifra en bedre sammenligning å bruke fx5900ultra mot 9800pro 128mb!

FX5900ultra ligger i klasse med 9800pro 256mb, mens 5900 ligger i klasse med 9800pro 128mb.

9800np er ytelses messig litt dårligere enn 9700pro, og 9700pro blir sammenlignet med FX5800ultra.

Du tar helt feil. 5900 har samme ytelse som et 9800-nonpro. Et FX5900 ultra er i samme klasse som et 9800-Pro, og her har begge kort 128mb og 256mb-versjoner!

Hvis du fremdeles lurer, så kan du ta å lese noen tester liggende rundt på nettet. Da kan du se at det vi alle sier stemmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Du snakker om dusst?? Hvorfor ville NV da at HL2 skulle testes med disse da??

selvsagt vil NV at spillet skal testes med den driveren som gir mest mulig korrekt pekepinn på hvordan spillet vil fungere på skjermkortene deres.

det med tåken er nok ingenting annet enn en bug.

ingen av dere er vel så korka at dere tror nvidia begynner å droppe ting for å få spillet til å gå bedre ? beklager, vi har valgt å fjerne hud`n, tåken, vannet samt siktet...

at drivere har bugs når de er i beta stadiet ? selvsagt

at nvidia hadde det travelt med å få fx5900 ultra ut på markedet for å kunne gjøre noe med 9800 pro ? selvsagt.

at de gav blanke f i å på det tidspunktet ha 100% klare drivere til å ordne eventuelle ytelsesproblemer i dx9 ? selvsagt, på tidspunktet til fx 5900 ultra entret markedet så var det ikke ingen spill som krevde dette, så hvorfor utsette lanseringen av skjermkortet pga noe annet som ikke var på markedet enda ?

er mest sannsynlig at nvidia har hatt det for travelt med å slippe skjermkortet, så har de valgt å ta driverdelen i etterkant, og nå er ikke tiden på deres side..men de har lovt at det50 blir sluppet før hl2 havner i hyllene, så jeg håper vi kan ta denne diskusjonen når det skjer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg er ikke tilgjengelig for svar fra nå av og frem til rundt 03.00++

derfor vil jeg gjerne avslutte denne diskusjonen -

det som går igjen ved de siste lanseringene til nvidia er at de har hatt det veldig travelt med å få kortene på markedet, så har de heller i etterkant lansert driverne som retter på ytelsen.

dette er forhåpentligvis noe som kommer til å endre seg med nv40.

jeg er ikke noe fanboy som kommer til å forsvare hva som helst, kan heller si det slik at jeg liker å ha mesteparten av fakta på bordet før jeg kommer med en konklusjon.

og akkurat nå lar jeg tvilen komme nvidia til gode og ser på dette som et resultat av hast med å få fx5900 ultra på markedet, og benchmarken som et strategisk kupp av valve og ati gutta.

alt dette er blitt tatt fullstendig ut av proporsjoner.

Lenke til kommentar
sist gang var faktisk ved lanseringen av fx5800 ultra..

Ærlig talt så er det NV alene sin feil at ting er blitt som dem er blitt,håper endelig at de kan komme med et kort som holder seg til DX?,det siste jeg ønsker er monopol fra ATI med priser fra 4000,- og opp,det vi trenger er konkuranse som senker prisene og øker utviklingen.

Tidligere lå hardwaren i forkant nå ser det ut som at spillene er i ferd med å komme først.

:-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Geforce har veldig mye bug når det gjelder bildekvalitet, eller er det juks :shrug:

ati ligger rett og slett foran når det gjelder bildekvalitet, er ikke stort mer å si på det området..

aston martin har noen av de råeste bilene, selv om ferrari ligger etter så vil jeg ikke akkurat påstå at ferrari har kjipe biler..

så selv om ati ligger foran på bildekvalitet så gjør det ikke akkurat bildekvaliteten til nvida elendig..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
sist gang var faktisk ved lanseringen av fx5800 ultra..

Ærlig talt så er det NV alene sin feil at ting er blitt som dem er blitt,håper endelig at de kan komme med et kort som holder seg til DX?,det siste jeg ønsker er monopol fra ATI med priser fra 4000,- og opp,det vi trenger er konkuranse som senker prisene og øker utviklingen.

Tidligere lå hardwaren i forkant nå ser det ut som at spillene er i ferd med å komme først.

:-)

vel, er ikke akkurat nvidia sin feil at det ble store produksjonsproblemer med 0,13mikron..om tilstanden hadde vært den samme hvis de hadde unngått det er vanskelig å si.

men med fx5900 ultra og driversituasjonen så er det helt klart noe de burde ha løst på forhånd.

men la oss vente og se, jeg tror det er for usannsynlig at enden på visa er at ti 4600 yter bedre enn fx 5900 ultra i half life 2...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Det kommer nok en fix fra nvidia sin side ang dette.

Så det er nok ikke noe dårlig kjøp å gå for noen av skjermkortene enten det er ATI eller Nvidia basert.

skal jeg anbefale et kort vil jeg helt klart anbefale 9800 pro inntil nvidia begynner å få orden på driver-situasjonen.

skal selv investere i et 9800-np rundt lanseringen av hl2, dette har dog lite å gjøre med situasjonen i dag, har lyst til å prøve ati for en gangs skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...