Gå til innhold

Sniktitt: Corsair Obsidian 900D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner ikke disse store monster kassene å bli som dinosaurene da? Hvorfor er det slik at endel pc brukere vil gå i motsat rettning? Altså større å klumpete isteden for lite og hendig.

Kanskje noen liker og mekke og sette inn nye ting? kanskje ikke alle har feminine smaker som at alt skal se ut som det var laget av apple og kun har et bruksområde?

Disser du folk som mekker biler eller lager sykler med motorer fordi det er gøy og interessen deres også da?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje noen liker og mekke og sette inn nye ting? kanskje ikke alle har feminine smaker som at alt skal se ut som det var laget av apple og kun har et bruksområde?

Disser du folk som mekker biler eller lager sykler med motorer fordi det er gøy og interessen deres også da?

Hvor kommer alt det her ifra? Har det lagret seg opp og dette var utløpet du trengte? Håper det hjalp...

Men joda ser jo den at en del liker å "mekke å sette in nye ting" men hvorfor det hele tiden må være så designmessig klumpete å stort er vel hva jeg reagerer litt på. En får jo plass til mye i en del mindre kabinett, selv om det finnes få uten modding som er spesielt pene.

Så var ikke mening å disse deg eller andre, selv om jeg har ingen anelse hvorfor noen skulle føle det utfra hva jeg skrev.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det ikke alle som trenger utrolig mange grafikkort, strømforsyninger, prosessorer, harddisker og radiatorer heller da... Det finnes jo klart et lite marked for folk som trenger noe som dette, og et marked med folk som bare synes det ser fett ut.

Jeg derimot hadde heller håpet at Corsair (eller George Makris som designeren demmes heter) hadde designet et Obsidian kabinett som ligner på Silverstone Temjin TJ-08. Det kabinettet har jo enkelt og greit plass til alt du trenger, i en liten pakke som man faktisk kan få med seg ned trappa (ikke at kabinettet flyttes mer enn 4 ganger i året da :p ). Hadde rett og slett elsket å ha Obsidian 650D/800D/900D designet i den størrelsen og med like mye "plass".

Lenke til kommentar

Nå er det ikke alle som trenger utrolig mange grafikkort, strømforsyninger, prosessorer, harddisker og radiatorer heller da... Det finnes jo klart et lite marked for folk som trenger noe som dette, og et marked med folk som bare synes det ser fett ut.

Jeg derimot hadde heller håpet at Corsair (eller George Makris som designeren demmes heter) hadde designet et Obsidian kabinett som ligner på Silverstone Temjin TJ-08. Det kabinettet har jo enkelt og greit plass til alt du trenger, i en liten pakke som man faktisk kan få med seg ned trappa (ikke at kabinettet flyttes mer enn 4 ganger i året da :p ). Hadde rett og slett elsket å ha Obsidian 650D/800D/900D designet i den størrelsen og med like mye "plass".

det er sant. men Corsair har jo flere kabinetter til alle slags folk. og entusiastkabinetter er ikke laget for å være små og praktisk :p derfor jeg ble sur på Larzen fordi han fullstendig misforstår konseptet. hvis han hadde visst noe om noe annet enn apple og lignende easy-do-it løsninger hadde han forstått at dette ikke i det hele tatt handler om det :p

men et obsidian lignende kabinett i itx standarden eller noe sånt hadde vært rått. selvom det skal mye til før jeg bytter ut det deilige 800d kabinettet mitt :p

Hvor kommer alt det her ifra? Har det lagret seg opp og dette var utløpet du trengte? Håper det hjalp...

Men joda ser jo den at en del liker å "mekke å sette in nye ting" men hvorfor det hele tiden må være så designmessig klumpete å stort er vel hva jeg reagerer litt på. En får jo plass til mye i en del mindre kabinett, selv om det finnes få uten modding som er spesielt pene.

Så var ikke mening å disse deg eller andre, selv om jeg har ingen anelse hvorfor noen skulle føle det utfra hva jeg skrev.

inrømmer at jeg overreagerte men du har tydelighvis ikke vannkjølt flere skjermkort og lagt mye unødvendig i en data før. hadde dette vært markedsført som et praktisk kabinett hadde du hatt rett men dette er jo det største og beste for entusiasten :p

Må si jeg løiker designet da det ser løitt industrielt og røft ut. (er faktisk de som ikke liker at alt skal være silkemykt og glatte former.)

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

herregud...... :wallbash: make more sense

Uhm, hæææ? Jeg har batterivann fra Shell (av-ionisert vann, altså veldig rent) med antialge-middel i for å ikke få algedannelse i slanger og andre deler.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Begynner ikke disse store monster kassene å bli som dinosaurene da? Hvorfor er det slik at endel pc brukere vil gå i motsat rettning? Altså større å klumpete isteden for lite og hendig.

Ja, folk vil gjerne ha god plass. Men jeg synes produsentene kunne fokusert litt mer på vekten, så ikke den stasjonære lager ringer i parketten, som den gjør når kabinettet veier 14-20kg, PSU'en 2-3, og resten av komponentene ca 10-20kg. Da blir det tyngde, som ikke nødvendigvis er det samme som kvalitet. ;-)

Endel asiatiske produsenter har heldigvis fattet dette, (eller brukt aluminium av andre grunner), så mitt Chieftec Dragon BX miditower ble fraktet til bosskassen med linjegods, etter å ha forsøkt å gi det bort i flere dager, uten resultat. Kabinettet var strøkent, men det er som å returnere en vare man har kjøpt i Kina, postkostnadene (som forøvrig har blitt groteske for pakker hos Posten) er ofte ti ganger dyrere enn selve varen, så flere leverandører nekter å selge til Norge, pga postkostnadene som de må dekke, dersom noe skulle måtte returneres. Så Posten: 130.- for en selvemballert pakke INNENLANDS? Skjerp dere! ;-| Dere ødelegger så mange handler pga portoprisene, at dere burde skjønne bæret snart. Men jeg ser nesten ingen andre som klager på at det er dyrt. Tipp hva det hadde kostet å sendt et 14kg kabinett til en kompis eller familie her på berget. Jeg blir faktisk flau når jeg må forklare det til support hos utenlandske selskaper, og de skriver ofte "Does not ship to Norway" i beskrivelsen av produktene. Helt molbo-prissetting, som det meste i dette landet..... ;-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I likhet med bilene til folk, så går ting i "feil" retning..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...