Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Henter popcornet

La oss veilederen utfolde seg med å roe ned en syreskada stakkar

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Nå leste du bare overskriften på den siden, Lakus "The Cosmic Origins of Uranium" som naturligvis bare er uintelligent tull. Nederst på siden finner du " Natural nuclear reactors in the Earth's crust" og "Georeactor theory" som da går ut på at ureanet ble til her og ikke et sted langt ut i universet. Eneste grunnen til at man ikke tør å tenke i slike baner. Er at du da fort ender opp med at jorden kan ha vært en stjerne, noe som virker både logisk og intelligent.

Er vel ikke nødvendig å si noe mer om det. For å gå et skritt lengere "alle grunstoffene på jorden ble til her" i et samspill mellom jorden og solen ble så livet til av disse grunstoffene.

Nå leste du bare toppen og bunnen. Hvordan vet jeg dette? Fordi det forklares ganske direkte hvordan dette skjedde.

Du mener "the Earth's uranium was produced in one or more supernovae" flere lysår unna ? Hvor intelligent er den påstanden, Lakus ?

Grunnstoffene inkl. uran ble naturligvis til her i en kjernefysisk prosses.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tror jeg må hente popcornet selv. Nå skal nemlig IHS vise meg utregningene sine og grunnlaget han har for hypotesen sin :)

ok, jeg dropper syre

:fun:

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg må hente popcornet selv. Nå skal nemlig IHS vise meg utregningene sine og grunnlaget han har for hypotesen sin :)

Grunnlaget er sunn fornuft, Lakus idéen om at grunnstoffene kom fra noen stjerner flere lysår unna er absurd.

En annen ting, hva om det man tror er jordens alder egentlig er den opprinnelige stjernens alder, slik at jorden i seg selv egentlig ikke er så gammel som man tror (back on topic :fun: med popcorn)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Grunnlaget ditt er med andre ord ikke gyldig overhodet. På absolutt ingen punkter har en persons magefølelse eller fornuft noe med dette å gjøre. Bare forslaget om at jorden er en sluknet stjerne er helt på trynet og viser at du ikke har peiling på hva du snakker om.

• Liker 2
Lenke til kommentar

..Bare forslaget om at jorden er en sluknet stjerne er helt på trynet og viser at du ikke har peiling på hva du snakker om.

Har ikke slukket helt da, Lakus jorden er fortsatt veldig varm på innsiden og avgir varmestråling, så den kjerne fysiske reaktoren er fortsatt igang.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Er vel ikke nødvendig å si noe mer om det. For å gå et skritt lengere "alle grunstoffene på jorden ble til her" i et samspill mellom jorden og solen ble så livet til av disse grunstoffene.

Har du spist syre? Hvor får du dette fra?

Det er et kontinuerlig samspill mellom jorden og solen helt fra begynelsen av, Lakus I dette samspillet har jorden med alle grunnstoffene og livet på jorden blitt til.

Dagens vitenskapelige teorier om hvordan jorden, grunnstoffene og livet ble til er feil.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nesten slik at man skulle tro at solsystemet var dannet av en supernova som eksploderte og dannet en galakse, og jorda som et biprodukt.

Bra, GeirGrusom men ikke kall jorden et biprodukt, ;) dannet et solsystem mener du

Alt skjedde her ingen ting kom annen steds fra, dagens vitenskapelige teorier er feil.

hubbles-strange-spiral-cats-eye-nebula_25773_600x450.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...