unik42 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Da kan det se ut til at jeg ble valgt ut som en av testpilotene for Padfone 2. Med forbehold om at det er en scam, noe jeg såklart håper det ikke er, vil jeg komme med mine inntrykk her. Amobil har allerede en kjempefin test ute, og det er ikke der jeg vil legge meg. Jeg ønsker primært å se hvordan en slik komboløsning vil fungere i forhold til iPad2 (som jeg allerede har) på arbeid\skole og som underholdning. Så hvem er jeg? Jeg arbeider i dag som ingeniør i et oljeselskap, samtidig som jeg studerer. Det skulle gi meg et perspektiv på profesjonell bruk av paddefonen. Siden jeg bor i Haugesund, og studerer i Bergen, må jeg reise med jevne mellomrom. Tidligere skrev jeg for det nå nedlagte Spillverket.no. De som vil kan derfor se hva jeg skrevet der. Stort sett har jeg brukt ipadda mi til å underholde meg (film\spill\kindle). Den har vært lite brukt til skolearbeid, utenom å notere i PDF-filer og lese kompendium. Hjemme bruker jeg stort sett en egen Kindle til å lese, siden dette er betraktelig mer behagelig enn å glo på en LCD-skjerm. Ellers finner jeg meg i å bruke telefonen min (Galaxy S3) mer enn ipadda til å surfe. I tillegg til å teste paddefonen i et profesjonelt og uprofesjonelt miljø, vil jeg også prøve få tatt litt bilder av, og med, paddefonen, samt legge ut en eller to videoer . Jeg føler dette vil gi meg et litt annet perspektiv enn når Amobil testet paddefonen. Siden dette også er en konkurranse, skjønner jeg at dere kanskje vil anta at jeg vil være litt partisk. Jeg vil derfor spille ballen litt over til dere - dvs. at de av dere som vil kan, komme med konkrete ting jeg skal teste. Resultatene publiserer jeg her, og på en blogg jeg skal opprette for formålet. Andre tanker, og tips, tas selvfølgelig til etteretning. Så til det praktiske. Konkurransen er beskrevet her: http://asusnordic.com/padfone2-fb-terms/ Bloggside: http://ronnytesterpadfone2.blogspot.no I følge Asus, vil paddefonene sendes ut