unik42 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Da kan det se ut til at jeg ble valgt ut som en av testpilotene for Padfone 2. Med forbehold om at det er en scam, noe jeg såklart håper det ikke er, vil jeg komme med mine inntrykk her. Amobil har allerede en kjempefin test ute, og det er ikke der jeg vil legge meg. Jeg ønsker primært å se hvordan en slik komboløsning vil fungere i forhold til iPad2 (som jeg allerede har) på arbeid\skole og som underholdning. Så hvem er jeg? Jeg arbeider i dag som ingeniør i et oljeselskap, samtidig som jeg studerer. Det skulle gi meg et perspektiv på profesjonell bruk av paddefonen. Siden jeg bor i Haugesund, og studerer i Bergen, må jeg reise med jevne mellomrom. Tidligere skrev jeg for det nå nedlagte Spillverket.no. De som vil kan derfor se hva jeg skrevet der. Stort sett har jeg brukt ipadda mi til å underholde meg (film\spill\kindle). Den har vært lite brukt til skolearbeid, utenom å notere i PDF-filer og lese kompendium. Hjemme bruker jeg stort sett en egen Kindle til å lese, siden dette er betraktelig mer behagelig enn å glo på en LCD-skjerm. Ellers finner jeg meg i å bruke telefonen min (Galaxy S3) mer enn ipadda til å surfe. I tillegg til å teste paddefonen i et profesjonelt og uprofesjonelt miljø, vil jeg også prøve få tatt litt bilder av, og med, paddefonen, samt legge ut en eller to videoer . Jeg føler dette vil gi meg et litt annet perspektiv enn når Amobil testet paddefonen. Siden dette også er en konkurranse, skjønner jeg at dere kanskje vil anta at jeg vil være litt partisk. Jeg vil derfor spille ballen litt over til dere - dvs. at de av dere som vil kan, komme med konkrete ting jeg skal teste. Resultatene publiserer jeg her, og på en blogg jeg skal opprette for formålet. Andre tanker, og tips, tas selvfølgelig til etteretning. Så til det praktiske. Konkurransen er beskrevet her: http://asusnordic.com/padfone2-fb-terms/ Bloggside: http://ronnytesterpadfone2.blogspot.no I følge Asus, vil paddefonene sendes ut i løpet av uke 3. Førsteinntrykk vil bli publisert sporenstreks etter det, sammen med oppakkingsvideo (om jeg føler det er godt nok). Bilder vil legges ut på bloggen fortløpende. 1 Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 I følge Asus er utlevereringer av paddefon utsatt til midten av februar. Krysser fingrene for at det ikke blir senere. Lenke til kommentar
commentaryking Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 I følge Asus er utlevereringer av paddefon utsatt til midten av februar. Krysser fingrene for at det ikke blir senere. Ganske merkelig ettersom at jeg bestilte min 7 januar og fikk den på den 11. Må si det er dårlig strategi å la folka som skal teste den vente. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Det er jeg meget enig i. Men, krysser fingrene for at jeg får den før likevel. Tipper det er 19 andre i Norge som er like utålmodige. Gi gjerne beskjed om du har tips og gode ideer til testeopplegg. Det jeg kommer til å gjøre er å bruke den på lik linje som jeg i dag bruker telefon og ipadde. Dog, så kan det jo være fikse løsninger med paddefonen som bør tas hensyn til. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Ganske merkelig ettersom at jeg bestilte min 7 januar og fikk den på den 11. Må si det er dårlig strategi å la folka som skal teste den vente. Den er på lager i de fleste nettbutikker i Norge klar for levering. Å begynne å teste dette produktet langt ut i feb er jo bare helt bortkastet da de som er int har kjøpt. Den ble jo testet i nov av Amobil http://www.amobil.no/artikler/asus-padfone-2/114355 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 En skriveleif der; "Peaople reached" Hvorfor er testinga så sein, den burde vært mye tidligere! Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Det kan du si. De profesjonelle har jo testet den - nå skal amatørene prøve seg! Det er jo et reklamestunt, men et morsomt et sådan. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Da har jeg fått bekreftelse på at Padfonen er sendt. Lovlig sent, men jeg gleder meg likevel. http://ronnytesterpadfone2.blogspot.no/2013/02/da-er-den-pa-vei.html Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 Nå har jeg lagt ut en hel del bilder: https://plus.google.com/photos/103596993463130972858/albums/5847874762263865777 Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Unboxing video. Endret 25. februar 2013 av unik42 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Synd denne telefonen er utdatert allerede. PadFone inifity er lansert på MWC. 5" 1080p med snapdragon 600. De fleste andre produsenter har ihvertfall 3-4 måneder imellom lanseringene av nye flaggskip. Asus kommer aldri til å selge mye hvis de ikke greier og få ut foregående modell på markedet før den nye er lansert. Endret 25. februar 2013 av Lunalotic Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Er nok ikke utdatert på langt nær, litt annen formfaktor på Infinity men ellers er innholdet ganske likt Padfone 2. Synes 4,7" skjerm som på 2ern er mer som nok, 5" blir for stort etter min mening Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 Kan jo også se det litt i lys av S3-suksessen. Den har vært på markedet i hvor lenge nå, ett år? Og den selger fremdeles som hakka møkk. S2'en ligger vel fremdeles inne hos flere nettbutikker. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 Førsteinntrykk: http://ronnytesterpadfone2.blogspot.no/2013/02/frsteinntrykk-etter-ei-helg-med-bruk.html TL;DR Android slik vi kjenner det. Nettbrettet kjennes litt plastikkaktig ut, mens telefonen virker å være top-notch. Kjapp og responsiv. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 2. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2013 Jeg hadde et problem med at enkelte apper stanset hver gang jeg tok telefonen ut av stasjonen. Etter litt mysing på Google, fant jeg løsningen. Asus har lagt ved egne innstillinger for akkurat dette. Løsningen min burde vært å lese bruksanvisningen før noe annet. Men men... Hva er så løsningen? Gå inn på innstillinger, velg Asus tilpasset innstilling og bytteliste for dynamisk visning. Huk så av de appene du ikke vil at skal stanses. Ikke verre. http://ronnytesterpadfone2.blogspot.no/2013/03/undockingproblem.html#more Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2013 Her følger en oversikt over de applikasjonene jeg bruker oftest på Padfonen (egentlig generelt på Androidtelefonene mine). Masse bilder som viser forskjellen mellom telefondelen og nettbrettdelen. http://ronnytesterpadfone2.blogspot.no/2013/03/android-applikasjoner-alle-br-prve.html Lenke til kommentar
alfredheimark Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Hallo! Har kjøpt en padfone 2 med 32gb. Har hatt den i ca 1 mnd, og den er bare helt super. Men!!!! I går da eg skulle restarte den så ville den ikke starte opp. den står fast på asus logoen helt til batteriet er tomt. Jeg ble anbefalt å ha en sikkerhets/system care app på telefonen, og fant en som virket seriøs, den hadde liksom alt, inkludert benchmark . Spørsmålet mit er? Hvordan i alle dager får eg tilbakestilt telefonen til fabrikk instillinger når den ikke vil starte? Lenke til kommentar
alfredheimark Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Hallo! Har kjøpt en padfone 2 med 32gb. Har hatt den i ca 1 mnd, og den er bare helt super. Men!!!! I går da eg skulle restarte den så ville den ikke starte opp. den står fast på asus logoen helt til batteriet er tomt. Jeg ble anbefalt å ha en sikkerhets/system care app på telefonen, og fant en som virket seriøs, den hadde liksom alt, inkludert benchmark . Spørsmålet mit er? Hvordan i alle dager får eg tilbakestilt telefonen til fabrikk instillinger når den ikke vil starte? Ok, fant det ut selv . -Lade tlf en stund -Passe på att den er av, (holde inn power knappen i ca 10sek så slår den seg av) -trykk in power og volum ned knappene, og slipp power knappen men ikke volum knappen. -følg instruksene som kommer på skjermen etter 5 sek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå