Gå til innhold

Asus Padfone 2 - Spør i vei


unik42

Anbefalte innlegg

Da kan det se ut til at jeg ble valgt ut som en av testpilotene for Padfone 2. Med forbehold om at det er en scam, noe jeg såklart håper det ikke er, vil jeg komme med mine inntrykk her.

 

Amobil har allerede en kjempefin test ute, og det er ikke der jeg vil legge meg. Jeg ønsker primært å se hvordan en slik komboløsning vil fungere i forhold til iPad2 (som jeg allerede har) på arbeid\skole og som underholdning.

 

Så hvem er jeg?

 

Jeg arbeider i dag som ingeniør i et oljeselskap, samtidig som jeg studerer. Det skulle gi meg et perspektiv på profesjonell bruk av paddefonen. Siden jeg bor i Haugesund, og studerer i Bergen, må jeg reise med jevne mellomrom. Tidligere skrev jeg for det nå nedlagte Spillverket.no. De som vil kan derfor se hva jeg skrevet der.

 

Stort sett har jeg brukt ipadda mi til å underholde meg (film\spill\kindle). Den har vært lite brukt til skolearbeid, utenom å notere i PDF-filer og lese kompendium.

 

Hjemme bruker jeg stort sett en egen Kindle til å lese, siden dette er betraktelig mer behagelig enn å glo på en LCD-skjerm. Ellers finner jeg meg i å bruke telefonen min (Galaxy S3) mer enn ipadda til å surfe.

 

I tillegg til å teste paddefonen i et profesjonelt og uprofesjonelt miljø, vil jeg også prøve få tatt litt bilder av, og med, paddefonen, samt legge ut en eller to videoer

.

Jeg føler dette vil gi meg et litt annet perspektiv enn når Amobil testet paddefonen. Siden dette også er en konkurranse, skjønner jeg at dere kanskje vil anta at jeg vil være litt partisk. Jeg vil derfor spille ballen litt over til dere - dvs. at de av dere som vil kan, komme med konkrete ting jeg skal teste. Resultatene publiserer jeg her, og på en blogg jeg skal opprette for formålet.

 

Andre tanker, og tips, tas selvfølgelig til etteretning.

 

Så til det praktiske.

 

Konkurransen er beskrevet her:

 

http://asusnordic.com/padfone2-fb-terms/

 

Bloggside:

 

http://ronnytesterpadfone2.blogspot.no

 

I følge Asus, vil paddefonene sendes ut i løpet av uke 3. Førsteinntrykk vil bli publisert sporenstreks etter det, sammen med oppakkingsvideo (om jeg føler det er godt nok). Bilder vil legges ut på bloggen fortløpende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg meget enig i. Men, krysser fingrene for at jeg får den før likevel. Tipper det er 19 andre i Norge som er like utålmodige.

 

Gi gjerne beskjed om du har tips og gode ideer til testeopplegg. Det jeg kommer til å gjøre er å bruke den på lik linje som jeg i dag bruker telefon og ipadde. Dog, så kan det jo være fikse løsninger med paddefonen som bør tas hensyn til.

Lenke til kommentar

 

 

Ganske merkelig ettersom at jeg bestilte min 7 januar og fikk den på den 11. Må si det er dårlig strategi å la folka som skal teste den vente.

 

Den er på lager i de fleste nettbutikker i Norge klar for levering. Å begynne å teste dette produktet langt ut i feb er jo bare helt bortkastet da de som er int har kjøpt. Den ble jo testet i nov av Amobil http://www.amobil.no/artikler/asus-padfone-2/114355

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Synd denne telefonen er utdatert allerede.

PadFone inifity er lansert på MWC.

5" 1080p med snapdragon 600.

 

De fleste andre produsenter har ihvertfall 3-4 måneder imellom lanseringene av nye flaggskip. Asus kommer aldri til å selge mye hvis de ikke greier og få ut foregående modell på markedet før den nye er lansert.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Jeg hadde et problem med at enkelte apper stanset hver gang jeg tok telefonen ut av stasjonen. Etter litt mysing på Google, fant jeg løsningen. Asus har lagt ved egne innstillinger for akkurat dette. Løsningen min burde vært å lese bruksanvisningen før noe annet.

 

Men men...

 

 

 

Hva er så løsningen?

 

 

 

Gå inn på innstillinger, velg Asus tilpasset innstilling og bytteliste for dynamisk visning. Huk så av de appene du ikke vil at skal stanses.

 

Ikke verre.

 

http://ronnytesterpadfone2.blogspot.no/2013/03/undockingproblem.html#more

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallo!

Har kjøpt en padfone 2 med 32gb.

Har hatt den i ca 1 mnd, og den er bare helt super.

Men!!!!

I går da eg skulle restarte den så ville den ikke starte opp. den står fast på asus logoen helt til batteriet er tomt.

Jeg ble anbefalt å ha en sikkerhets/system care app på telefonen, og fant en som virket seriøs, den hadde liksom alt, inkludert benchmark .

 

Spørsmålet mit er? Hvordan i alle dager får eg tilbakestilt telefonen til fabrikk instillinger når den ikke vil starte?

Lenke til kommentar

Hallo!

Har kjøpt en padfone 2 med 32gb.

Har hatt den i ca 1 mnd, og den er bare helt super.

Men!!!!

I går da eg skulle restarte den så ville den ikke starte opp. den står fast på asus logoen helt til batteriet er tomt.

Jeg ble anbefalt å ha en sikkerhets/system care app på telefonen, og fant en som virket seriøs, den hadde liksom alt, inkludert benchmark .

 

Spørsmålet mit er? Hvordan i alle dager får eg tilbakestilt telefonen til fabrikk instillinger når den ikke vil starte?

 

Ok, fant det ut selv .

-Lade tlf en stund

-Passe på att den er av, (holde inn power knappen i ca 10sek så slår den seg av)

-trykk in power og volum ned knappene, og slipp power knappen men ikke volum knappen.

-følg instruksene som kommer på skjermen etter 5 sek.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...