C.. Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Hei! Har fått et problem med tastaturet på en Acer Aspire (husker ikke helt hvilken modell, kan legge ut i ettermiddag om nødvendig). Det som skjer er at tastaturet skriver noen flere tegn enn det man faktisk trykker, skal man for eksempel skrive k kommer klø opp. Dette er veldig irriterende og rett og slett ubrukelig Det har blitt sølt noe i tastaturet for lenge siden, men det kan ikke ha noe med dette og gjøre. Grunnen til at jeg kan si dette sikkert er fordi jeg har tilgang på en lik maskin med samme tastatur, prøvde tastaturet som er ødelagt på denne maskinen og da fungerte det helt normalt. Prøvde med det samme tastaturet på maskinen jeg hadde tilgjengelig på den som er klikk, og det fungerte også normalt? Vanskelig og forklare, men håper dere skjønner hva jeg mener. Noen som vet hva jeg kan gjøre får å løse dette problemet? Hvis ikke bestiller jeg bare et nytt tastatur på eBay eller lignende. Det jeg lurte på angående det er at det som regel bare er Engelske tastaturer (tok bare en kjapp tur innom å så i går kveld), så hvordan fungerer det da med æ ø å? Er vel bare å sette norsk tastatur i innstillingene også fungerer dette, bare at knappene ikke er der fysisk med tegnene på? Endret 9. januar 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
C.. Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Jaha. Utrolig nok ble problemet løst av seg selv, så nå fungerer alle tastene på tastaturet som normalt. Panen er uansett å få bestilt et nytt tastatur, så billig som mulig. Har sett på eBay og Amazon, men har enda ikke funnet et som er nordisk. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette - Eventuelt hvordan fungerer det med US tastatur på en norsk maskin? Lenke til kommentar
thebbear Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Må få vite modellnavnet/nummeret for å kunne lete etter tastatur til deg. Fikk et oppdrag like før jul som gikk ut på å finne nytt tastatur til en gammel Toshiba bærbar. Etter en dags leiting på nett, la jeg inn bestilling på en dansk tastatur som befant seg i Kina av alle plasser. Tastaturet så helt likt ut som det norske, så da var problemet løst Endret 11. januar 2013 av thebbear 1 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) thebbear skrev (På 11.1.2013 den 11.37): Må få vite modellnavnet/nummeret for å kunne lete etter tastatur til deg. Fikk et oppdrag like før jul som gikk ut på å finne nytt tastatur til en gammel Toshiba bærbar. Etter en dags leiting på nett, la jeg inn bestilling på en dansk tastatur som befant seg i Kina av alle plasser. Tastaturet så helt likt ut som det norske, så da var problemet løst Beklager, glemte å skrive det ned i forrige post.. Det er en Acer Aspire 5742G På forhånd, takk for all hjelp! Har funnet noen, men vil helst betale så lite som mulig. Endret 11. januar 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
thebbear Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Da skal jeg starte min store leiterunde på alle tenkelige sider. Hvem ønsker vel ikke å betalte så lite som mulig 1 Lenke til kommentar
thebbear Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 http://www.tecshop.net/Keyboard-Nordic-104KEY-black-for-Acer-Aspire-5742G-Series Nærmeste jeg har kommet til nå. Klarer ikke å finne ut om de sender til Norge. 1 Lenke til kommentar
thebbear Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=29611 Nok et godt treff. Dette befinner seg i Sverige. Har send e-post til firmaet for å høre om de kan sende varer til Norge 1 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Tusen hjertelig takk for hjelpen, blir satt stor pris på! Det første du liknet til fra Tecshop hadde vært mitt i blinken da prisen var veldig fin Skal se litt på det selv om de sender varer til Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå