Gå til innhold

Hvillken film for DVD-brenning?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en DVD-brenner og er fornøyd så langt. Men hovedmålet med kjøpet var å brenne alle filmene mine som jeg har lastet ned i løpet av tiden, på DVD. men når jeg gjør klart til brenning, kommer det opp en feilbeskjed (jeg bruker Nero enterprise edition) at film formatet er feil, og at det må vært enten VOB, IFO eller BUP format. De filmene jeg har, er i vanlig format som man laster ned fra kazaa. nedd help please.

På forhand takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

først bruk TMPEG og converter fra *.avi til *.mpeg

når du er ferdig med det,så bruker du TMPEG programmet igjen, File-->MPEG TOOLS--> Simple De-Mulitplex og velger filmen du har convertert.

du lagrer video som *.mpv og audio *.mp2

når du er ferdig med det,så gjør du om *.mp2 fila til *.mpa

så opner du IFOEDIT og velger du "dvd-author" velger film og audio.

da lagrer du vob og IFO fil,som du kan igjen brenne med NERO.

Det funker veldig bra hos meg :D

Mer Info her

:D

Lenke til kommentar

sry for at det blei 2 svar her.. :shrug:

Jeg gjorde som det sto over lasta ned TMPGE lastet inn avi filen der og konverterte til mpeg med "stream type system (Video+Audio)"

Etter dette åpnet jeg fil simple de multiplex og gjorde de greiene som står over. Men jeg skjønner ikke hvorfor du lager mp2 fila .. kan man ikke lage direkte til mpa??

Også en annen ting er jo at ifoedit tar ikke mpa video filer?? Vil ikke den ha m2v da??

Uansett jeg prøvde og lagde en mpv video fil og mpa audio og tok dette inn i ifoedit.. men når jeg trykker ok og den skal lage ifo's og vob's får jeg opp "Ifoedit har forårsaket en feil i IFOEDIT.EXE følgende av Ifoedit vil bli avsluttet!

Hva gjør jeg feil??

Lenke til kommentar

For å ha spart deg masse bry kunne du jo ha kjøpt deg en Kiss dvd-spiller som spiller av alle divx versionene, xvid, svcd, vcd og så videre.

Men synd at du allerede har kjøpt dvd brenner, spilleren koster 1700 kr

har iallefall selv hatt mye glede av den selv

Lenke til kommentar

Joa men nå har det seg sånn at jeg har en ps2 som dvd-spiller og da må jeg forholde meg til det..

Men tilbake til problemet over..

Jeg har et program som heter cucusoft avi to dvd (trial)

Dette programmet lager m2v og mpa filer.

Dette funker da helt fint å gjøre om til vob og ifo. Men dette programmet er en trial så jeg må få til TMPGE måte..

Jeg tror det kan være noe feil med måten jeg konverterer filene på.. (skjønner ikke helt greia) noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar

Lurer på en ting angående dette.

Konverteringen av .avi til mpeg og lyd og alt funker flott. Men alle divx filmene eg har i 2:35:1 blir strekt ut til 16:9 eller 4:3 i alle DVD authorings programmene. Bruker Premiere og CCE som Mpeg encoder

og Ifoedit og TMPEGenc DVD author som dvd authoring. Hvilket program eller instilling må jeg gjøre (i IFOedit f.eks)

Lenke til kommentar

Ok:

Åpner TMPEG og bruker wizard greia som dukker opp. Velger at jeg skal lage pal dvd og skaper da en mv2 video fil og wav audio fil. Dette går greit i ifoedit dvd authoring.

Men TMPEG har bare 30 dagers avi til mv2+wav opplegg!!

NOEN som kan hjelpe meg med å få meg til å klare den metoden som står over?? :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...