Gå til innhold

Jørgens treningslogg

Anbefalte innlegg

Jørgens Treningslogg

Inspirert av AnewZ, med nytt treningsprogram, og med et ønske om å få tilbakemelding på treningen, så starter jeg like så godt en logg her på forumet. (Låner oppsettet fra Corey og AnewZ)

boxe,bw,life,muhammad,ali,photography,quotes-a2a341b1669ee3795e480ba91cf321ef_h.jpg

Fysikk:

Mann

184 cm

78 kg(ish) (Jeg skal veie meg snart)

Bilder:

(Kommer når jeg orker å ta.)

Kroppsmål:

Håndledd: 17 cm

Overarm, rett før albue: 26 cm

Bryst: 92 cm

Hals (rett på adamseplet): 37 cm

Lår rett over kne: 39,5 cm

Lår rett under baller: 60,5 cm

Høyre overarm m/flex : 32,5 cm

Venstre overarm m/flex : 32,5 cm

Midje, på navlen: 85 cm

Legger: Venstre: 38,5 cm Høyre: 38,5 cm

Litt om meg selv:

Student på 22 år, spilt en del fotball tidligere. Jeg hadde knapt løftet en vekt før september i fjor, og har hatt grei fremgang styrkemessig siden da, selv om jeg ikke har fulgt noe program. Dessverre et par kilo ekstra på kjøpet, men det må man vel regne med. Nå skal jeg kjøre SL 5x5 fremover og følge med på kostholdet, så får vi se om det gir ønskede resultater.

Treningsmål:

100kg i knebøy

10 - 12 % bf

Treningsprogram: SL 5x5

A

Knebøy 5x5

Benkpress 5x5

Barbell Rows 5x5

B

Knebøy 5x5

Militærpress 5x5

Markløft 1x5

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste tiden å gymme er når man er grønn, da er det enklest å gaine. Du kan nesten ikke gjøre noe feil så lenge du spiser nok og gjør en innsats på gymmet. To dager er heller ikke for lite hvis du gir jernet, ihvertfall i begynnelsen. Det er heller ingen dødssynd å ikke ha treningsprogam, faktisk. Kjenn alltid på dagsfølelsen når du trener. Er det en dag du er jævla tung i beina, tren noe annet selv om du hadde planlagt bøy osv. Du har med tatt baseøvelser, det er bra. Jeg ville også slengt på en isolasjons øvelse på slutten av økta på de muskelgruppene du sliter mest med, evt ønsker å se størst fremgang på.

Hva er målet? Slankers eller muskeltroll ;)

Viktig imo å ikke gå helt overbord crazy og skulle gjøre alt riktig og være kostholdsnazi fra første dag, da pleier det å gå åd skogen når motivasjonen skranter. Få i deg nok proteiner (kjøp deg proteinpulver å vend deg til å alltid drikke en shake etter trening) og spis mye ren mat, feks kylling. Fullkornspasta og ris er bra tilbehør for muskeltroll, viktig å ikke glemme karbsa. Få i deg nok enumettet fett også, ta tran og spis nøtter når du får rush på digg. Pass på å alltid spise frokost, lunsj, middag og kvelds som et absolutt minimum, aldri færre "hoved" måltider enn det. Det er mange som synder der, særlig som student hvor man i blant tillater seg å sove lenge. Vend deg til å stå opp et fast klokkeslett, det hjelper. Legg på feks et fruktmåltid pr dag. Jeg spiste banan og rosiner hver dag når jeg satset, enkelt og godt. Grove knekkebrød og/eller grøt er win til frokost, mens mager kesam med kanel i er et fint lite mellommåltid når matlysten er lav.

Tren heller med litt mindre kg på stanga og gjør det ordentlig, enn å jukse, du lurer bare deg selv. Varier reps og øvelser når du stagnerer, så kommer styrken og da kommer musklene.

Du bygger muskler når du sover og slapper av, ikke på gymmet. Så husk å få nok hvile

Lykke til Jørgen. Du kan alltids sende meg en mld på facebook hvis du lurer på noe. :)

Endret av toppmeis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Første dag på SL 5x5 nå.

Knebøy

30 kg x 5

30 kg x 5

30 kg x 5

30 kg x 5

30 kg x 5

Benkpress

25 kg x 5

25 kg x 5

25 kg x 5

25 kg x 5

25 kg x 5

Fremoverbøyd roing

30 kg x 5

30 kg x 5

30 kg x 5

30 kg x 5

30 kg x 5

Jeg må innrømme at det var rimelig flaut å kun benke 25 kg, spesielt når folk stod i kø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...