Gå til innhold

Tips til bygge spill/RTS

Anbefalte innlegg

Har ikke fulgt meg på RTS sjangeren siden Command & Conquer var det råeste en fikk tak i.

Har lyst å spille noe hvor du starter i middelalderen og etter hvert som du spiller så utvikler du nye måter å bygge på og hvor en ender opp til slutt i fremtiden.

Finnes det et slik spill? Gjerne noe som ikke er for vanskelig, for mye Multitasking får hjernen til å kortslutte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så på noen klipp av Empire Earth 3 og det så ikke så dumt ut det, dem andre i serien ble litt for gamle syntes jeg. Er litt grafikk *blip* ....

Men er det noen andre alternativer med kanskje veldig bra grafikk og hvor det ikke er så voldsomt fokus på krig men diplomati og resurser for å bygge et samfunn?

Lenke til kommentar

Så på noen klipp av Empire Earth 3 og det så ikke så dumt ut det, dem andre i serien ble litt for gamle syntes jeg. Er litt grafikk *blip* ....

Jeg spilte EE3 for en stund siden, da det var nytt. Personlig synes jeg at det er noe møkk i forholdt til 2, som jeg har spilt en god del. Du har bare tilgang til 3 (kanskje 4?) sivilisasjoner inspirert av Europa, Nord Amerika og Asia. Det er også bare noen få tidsepoker du går gjennom ( 4? færre enn AoE serien ihvertfall), i forhold til de 15 i 2'eren. De har prøvd seg på en campaign a la Total War serien, som i mine øyne har mislyktes fullstendig.

Så min anbefaling er å spille EE2 om du skal ha noe fra den serien. Jeg er imidlertid ikke sikker på om det er lagt til nytt innhold til 3 via DLC eller mods.

Lenke til kommentar

Du sier C&C er noe det råeste man fikk tak i. Noen grunn for at du ikke spiller det nå?

Hadde nettopp en kamp for en halvtimes tid siden.. forsatt like moro! Var 2v2.

Aner ikke om du har vært borti OpenRA?

Syntes C&C var veldig gøy den gang, men er ikke helt det jeg hadde tenkt for meg. Er ikke krigs rts jeg har lyst å spille egentlig. Hva skal en kalle det a tro...en slags bygge simulasjon igjennom tiden...om noe slikt i det hele tatt finnes. Og om det finnes uten å krige hele tiden...

Civilization 5 eller Rome Total War kunne jo kanskje være noe.

Total War er vel et krigs rts? Civ vet jeg lite om så skal se på det.

Lenke til kommentar

Total War er vel et krigs rts? Civ vet jeg lite om så skal se på det.

Hvis du ikke er så nøye på at det skal være real-time, så anbefaler jeg VELDIG Civ4. Civ5 er riktignok nyere og penere, men gameplayet i Civ4 er mye, mye mer givende etter min mening. Dog skal det sies at det kanskje er fordi jeg nettopp er en hardcore-fan av serien, så om du er helt ny, kan kanskje Civ5 duge. Uansett, anbefaler deg å teste Civilization, et av de mest vanedannende spillene som finnes.

Sjekk også ut Europa Universalis 3 - det er faktisk mitt favorittspill noensinne (vel, etter Super Mario World). Det er enda mer hardcore, men om du først får taket på det, og liker historie og slikt, tror jeg du vil elske det. Riktignok ikke så mye bygging og slikt, men veldig dypt på en hel del andre måter, med kolonisering, handel, diplomati, politikk osv.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er så nøye på at det skal være real-time, så anbefaler jeg VELDIG Civ4. Civ5 er riktignok nyere og penere, men gameplayet i Civ4 er mye, mye mer givende etter min mening. Dog skal det sies at det kanskje er fordi jeg nettopp er en hardcore-fan av serien, så om du er helt ny, kan kanskje Civ5 duge. Uansett, anbefaler deg å teste Civilization, et av de mest vanedannende spillene som finnes.

Sjekk også ut Europa Universalis 3 - det er faktisk mitt favorittspill noensinne (vel, etter Super Mario World). Det er enda mer hardcore, men om du først får taket på det, og liker historie og slikt, tror jeg du vil elske det. Riktignok ikke så mye bygging og slikt, men veldig dypt på en hel del andre måter, med kolonisering, handel, diplomati, politikk osv.

Neida det behøver ikke å være realtime, skal se litt på det å se om det kan være noe :)

EDIT: Laster ned demo av CIV 5 nå....spennende.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Har ikke fulgt meg på RTS sjangeren siden Command & Conquer var det råeste en fikk tak i.

Apropo C&C:

Printet meg noen Soviet Red Alert byggninger :p

hdkpdf.jpg

Tror jeg skal teste ut Civ selv.

Venter egentlig på Company of Heroes 2 - men aner ikke om det blir noe av mtp THQ sliter litt om dagene.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Anbefaler EE2 på det varmeste! Du kan også prøve Empires: Dawn of the modern world eller Rise of Empires. Alle disse er i samme sjanger og handler om å begynne i en fritt valgt tids alder hvor man så utvikler sin egen nasjon gjennom årenes løp.

Ha en god spill helg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...