Gå til innhold

z906, z506 eller z506+lydkort?


Anbefalte innlegg

Det viser seg at gamle foresterkeren min døde, urgammel crap så på tide å kjøpe nytt!

 

Anlegget skal brukes på 12kvm rom og kun til film/tvserier (avspilt fra PC) og kanskje mot 360/wii/ps3 (spørs om jeg gidder koble de opp). Vil si 50% av filmene jeg spiller av er DTS/surround. Vet faktisk ikke hvor mye ordentlig surround jeg trenger eller ei. Til gaming bruker jeg et par creative høyttalere ev headset (annen retning i rommet enn tvn)

 

Jeg bruker onboard kortet på et p8z77-v pro nå. Spørsmålet for min tv titting, kjører jeg z506, z506+lydkort eller z906.

 

Noe sier meg at jeg vil bli helt ok fornøyd med et z506 og samtidlig spare greit med penger, men litt input er velkomment!

Endret av Cptnawesome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

velg ut i fra % andel av hva du bruker de til. Hvis det er musikk som du bruker de mest til så 2.1, om det er spill og film så surround.

 

Når det kommer til lydkort eller bedre høytalere så må du teste ut et par analoge headphones eller høytalere via 3.5mm jack(Bruk 3.5 mm jacks som er på hovedkortet, ikke front panelet). om du hører summing og humming så burde du kjøpe et lydkort, hvis ikke så kjøp Z906.

 

PCI http://www.prisjakt....ct.php?p=707421

PCIE http://www.prisjakt....t.php?p=1192439

 

Trenger ingenting fancy når det kommer til lydkort, kjøper du noe som koster mer så har du allerede nådd the deminishing return.

 

Edit: Sweet hovedkortet og Z906 har digital Spdif. your good to go. trenger ikke lydkort men om du vil så kan du. mest sannsynlig så er det lite forskjell. Z506 har kun analog. Da må du se om det summer og hummer først før du velger.

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...