Simkin Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Jeg har kjøpt en Asus RT-AC66U router, men jeg har et problem med att jeg kun kommer inn på router'n med den stasjonære pc'n, men ikke med laptopen. altså 192.168.1.1 adressen. internett ellers virker fint. kommer bare rett til "tilkoblingen ble avbrutt" i nettleseren. (Har prøvd IE, FF og Chrome) Hva kan dette skyldes? Endret 8. januar 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
War Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Trekker utsagnet mitt da jeg ikke har denne routeren selv. Nett fungerer på begge maskinene? Endret 8. januar 2013 av War Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Den stasjonære er heller ikke tilkoblet via kabel, det er det som er det rare her Endret 8. januar 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg har samme router og har ingen problemer med å komme inn på den trådløst. Det er ingen sikkerhetsmekanismer her som sier at du må ha kabel. Han som påstår dette har nok ikke denne routeren hjemme. Hvorfor du ikke får det til fra laptop vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Tror det kan ha med at den kun vil akseptere administrering fra en IP om gangen. Prøv å slå routeren av og på og test igjen fra den maskinen som ikke kom seg inn. Jeg blir overrasket om det ikke fungerer da. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Tror det kan ha med at den kun vil akseptere administrering fra en IP om gangen. Prøv å slå routeren av og på og test igjen fra den maskinen som ikke kom seg inn. Jeg blir overrasket om det ikke fungerer da. Du hadde rett, dog så hjalp det ikke å logge ut med den stasjonære eller restarte router. Jeg måtte ta en factory reset på routeren, først da fikk jeg beskjed om att kun ên pc kunne være tilkoblet av gangen, denne beskjeden kom ikke opp før, kun en "tilkoblingen ble avbrutt" beskjed i nettleseren. Endret 9. januar 2013 av FiveInline 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 På min RT-N66U kom denne beskjeden første gang jeg prøvde fra to maskiner, så kan være en liten bug i firmware eller flash. Sikkert ikke dumt å oppgradere firmware når det er tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå