Marius_J Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Receivern er en onkyo tx NR616B, og tv'en Samsung 55" 8005 serien. . Når jeg bluray igjennom forsterkeren ligger lyden litt foran bildet. Bruker ps3 som avspiller. Kobler jeg ps3 rett i tv'en ser det greit ut ifra der jeg klarer å se. Før idag brukte jeg en pioneer lx71 med samme ps3'en uten noe problemer. 2.1 stereo er det lyden kommer fra. Er forsterkeren som er noe søppel?? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Det bør være en instilling på den som forsinker lyden litt slik at det synkroniseres. Tror iallefall det er på min relativt gamle Onkyo. Lenke til kommentar
GAu Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Heisann, På Samsung TVn er det mulig å justere audio synkroniseringa (delay ±) ganske mye. Se under Meny --> Lyd i manualen. Kan også være et poeng at signal-formatteringa er identisk på avspiller, TV & forsterker. F.ex: Dolby stereo, eller Surround 5.1 på ALLE enhetene. Det kanskje løser problemet Lenke til kommentar
Marius_J Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Takker for tips! Fant delay justering på forsterkeren. Er det pga av en billig receiver? Kan dette skje på "dyrere" forsterkere? Skal teste sjekke at signalet er riktig på alle involverte Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Denon har i alle fall også delay justering, så dette er nok noe som kan skje på alle receivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå