Gå til innhold

Begrense diskforbruk av windows 7, liten ssd

Anbefalte innlegg

6 måneder gammel PC med bare 30GB SSD? Dette må ha vært en svært billig datamaskin. Kan de vennligst angi produsent og modell?

http://www.dinside.no/900374/asus-zenbook-ux32vd

I utg pkt hurtigcache eller hva slags fancy navn det kalles, men etter å hatt win8 gikk jeg tilbake til win 7. Da oppførte ssd'n seg som en egen disk og ikke hurtigcache, så jeg installerte os på den. Har fungert utmerket frem til nå.

Ok. Så kanskje den vil fortsette å ese utover og 32gb ikke vil holde i lengden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chrome! Du trenger ikke alle history-filene der. Det lagres en history fil for hver enkelt måned, du trenger nok kun for forrige måned, kanskje de 2 siste alt ettersom hvor mye du bruker maskina. Hver fil er vel mellom 90 og 150mb. Er vel også noen chromium updates som kan slettes.

Har du nVidia skjermkort, kan du også slette oppdateringsfilene. De lastes ned på ett sted. Pakkes ut til ett annet, også innstalleres på ett 3.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg beklager mine nedlatende uttalelser. Dette er en åpenbart grei datamaskin, men lite SSD, men så har du jo 500gb HDD som sekundær. Jeg er enig med en annen bruker, oppgrader SSD med en annen SSD.

Lett å tenke at en datamaskin fra 2012 med 30GB SSD er billig, når jeg er vant med 128GB SSD fra årsskiftet 2009/2010.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Måtte slette hele chrome, bruker mest fx. Nvidia sine er slettet, og takk for hjelp fra alle kanter.

Etter å ha søkt rundt på nettet inkl en bsod grunnet lite plass har jeg innsett at mappa vil fortsette å øke i størrelse?

Altså må jeg ty til andre løsninger.

Dette er _rimelig_ akutt.

Unnskyldning godtatt, men 32gb delen er loddet fast til hovedkortet.

Langsiktig løsning blir ny ssd (les 1 uke eller så), men trenger en akutt løsning.

Reinstall til hdd som enkleste? (Vær så snill å si 'nei' her.... :( )

Lenke til kommentar

Pagefile er deaktivert fra system, ligger ei i rota på D som gjelder hdd'n. Så kun hiber, men den trenger jeg for ønsket bruk med å klappe igjen lokket og åpne når som helst igjen. Har bestilt ssd og omgår problemet, og setter denne som løst.

Takk for alle som tok seg tid til å hjelpe likevel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...