Saulomo Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hei. Jeg tenker å enten ta bachelor Datavitenskap eller Datateknologi. Jeg vil programmere mest mulig, og designe minst mulig. Jeg har ingenting imot matematikk, da jeg også har vurdert et studium i rent matematikk. Er forskjellen på kvaliteten mellom UiB og NTNU så stor som folk skal ha den til å være? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) NTNU må vel kanskje være en av de beste skolene å ha på papiret når det gjelder data/informasjonsteknologi(eller generelt ingeniører). Men du får nok bra jobb med UiB på papiret også, men selv ville jeg valgt NTNU. Endret 8. januar 2013 av MrLG 3 Lenke til kommentar
Saulomo Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Takk for svar! Jeg regner med at Java er mest brukt ved grunnkurs hos begge universitet? Lenke til kommentar
Quent Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Takk for svar! Jeg regner med at Java er mest brukt ved grunnkurs hos begge universitet? På NTNU brukes enten Python eller MatLab i grunnkurset i første semester avhengig av linje (alle datalinjene bruker vel Python). Lenke til kommentar
krisrosl Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Du blir veldig ettertraktet på arbeidsmarkedet, enten du velger UiB eller NTNU. Dersom du er interessert i matematikk ville jeg anbefalt datavitenskap. Dette programmet legger stor vekt på programmering, men også teorien og matematikken bak. Selv ville jeg også vurdert datasikkerhet-programmet, da jeg tror sikkerhetseksperter kommer til å bli svært ettertraktede i fremtiden. Innenfor kryptologi er det også mye matematikk. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Som sagt over her så går datavitenskap med i dybden, mer matematikk. Så velg dette om du ønsker matematikk. Når det kommer til programmering vs designe, så mener jeg og at vitenskap gir minst designing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå