Isbilen Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Sorry, var litt kjapp der. Tenkte på at Nintendo var de første med en "ekte" håndholdt spillkonsoll. Det har vært håndholdte konsoller før, men de lot deg ikke bytte ut spill. Det er heller ikke riktig. Den første bærbare konsollen med utskiftbare spill het Microvision. Den ble lansert i 1979. http://en.wikipedia.org/wiki/Microvision Endret 14. januar 2013 av Isbilen Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Nå ble jeg usikker her... Har alltid hørt at Nintendo var først ute med håndholdte. Først meg Game & Watch, og så med den første "ekte" konsollen, dvs Gameboy. Men kan være noe av det samme som Doom. Wolfenstein var det første FPSet, men "alle" er enige om at sjangeren startet med Doom. Eller survival/horror, for den saks skyld. Det har vært mange og lange diskusjoner om hva som var det første survival/horror-spillet: Resident Evil eller Alone in the dark. Det alt for mange ikke vet er at det første teknisk sett var Sweet Home, som ble gitt ut i Japan av Capcom allerede i 1989 til Famicom. Men etter at det kom har man plassert tidligere spill i den nye sjangeren, så om vi følger den logikken er det første survival/horror-spillet fra rundt 1982. Men hvem bryr seg om hva som teknisk sett var først? Det interessante er hva som gjorde sjangeren populær. På det viset står jeg for at Game & Watch var først. De skapte nok ikke håndholdte konsoller, men de gjorde populære. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 snip Jeg tror du ikke skjønner hvordan spill design foregår akkurat nå blir alle multikonsoll/PC spill laget for enten PS3 eller mer vanlig Xbox dvs at de går etter laveste mulig mulitplum og derfor designer altifra engine, grafikk og alt som foregår på maskinen til konsollene som an regner med man tjener best på. WiiU vil aldri bli en konsoll som multikonsoll spill blir laget til dvs. at om man skal porte til WiiU må man porte nedover og ikke oppover slik man må med PC og konsoller idag. Spill som er laget for PC også portet nedover holder seg veldig bra, mens spill som er gjort andre veien krever mer fordi man må lage ting bedre og ikke dårligere. Derfor får PC dårlige porter for PC er et medium mange utgivere prøver å glemme, men kan ikke så de putter i minst mulig penger og arbeid i. At WiiU har avleggs hardware gjør ikke noe så lenge alle spillene som er multikonsoll ikke bruker en Wiiu som base for spillet. Og det er vel ingen som spiller Zelda eller Mario for realistisk grafikk. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Oh the horror, the fuck did i write Endret 15. januar 2013 av Realzi Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Alltid gode argumenter og sakligt innhold fra den kanten, så det er bare bra Selv om zombiens innlegg nå er slettet, så antar jeg dette var ment for meg. Takk for støtten, jeg gjør mitt beste! Må også takk Aizo eller hva han heter som også hadde et slags forsvarsinnlegg for meg, det var hyggelig. Og til Realzi: Du var drita, men vi kjenner deg, så det går greit Endret 15. januar 2013 av taterfyrings 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå