Gå til innhold

PS3 wins 2012

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pussig at ingen har kommentert det viktigste i tråden, at Vgchartz ikke er en pålitelig kilde for salgstall.

This.

PS3 solgte helt sikkert best i 2012, men estimatene til VGchartz har ikke blitt bekreftet. Tallene pleier ofte å bli endret på etter hvert som mer troverdige kilder(NPD, konsollprodusentene osv) gir ut sine egne tall. Det er en gøy side å besøke en gang iblant, men en må ha i bakhodet at disse tallene ikke er ekte salgstall.

Lenke til kommentar
PS3 gruser x360'en...
Ifølge denne siden rundet PS3 70 millioner solgte enheter totalt i november i fjor, og kom da endelig opp i like mange solgte enheter som XB360. De står dermed svært likt, mye takket være PS3 Slim, eller hva den nå kalles.

Når det er sagt vil jeg vente til neste generasjon XB og PS er ute før jeg gidder vurdere hva som er best, og alt det tullet der. For å si det på denne måten kjøpte jeg PSVita for noen uker siden, og har spilt Assassin's Creed 3: Liberation nesten daglig siden da. Senest i dag satt jeg i tre timer i strekk med dette fantastiske spillet. Kort sagt tar man Assassin's Creed 3 på PS3, flytter handlingen over til New Orleans og sumpen utenfor, gir oss en ny hovedperson og dytter alt ned i en liten Vita uten å ta bort noe særlig som helst. Selv grafikken er minst like bra som på PS3. Likevel floppet PSVita fullstendig. Hardware har ingenting å si. Alt som teller er om folk faktisk kjøper konsollen eller ikke, ikke hvor bra eller dårlig den er.

Nettopp derfor tviler jeg sterkt på at det har noen som helst betydning hvilken konsoll som er 'best' neste generasjon. Alt som betyr noe er å få solgt faenskapen, og alle fire (MS, Sony, Nintendo og Ouya) har mer enn nok fans til å holde det gående. Noen vil selge bedre enn andre en stund, men det varer nok bare lenge nok til at de andre finner på noe nytt for å selge mer. XB fikk Kinect og solgte mer. PS3 fikk Move og solgte mer. Nintendo lagde Wii U og har et stort forsprang i neste generasjon. Ouya er så billig at alle har råd til den, selv som ekstrakonsoll, og er dermed egentlig ikke med i konkurransen engang. Selv PSVita kan nok komme sterkt tilbake. Alt de trenger er en ny versjon som er billigere, støtter vanlige minnekort, får flere spill og fungerer sammen med PS3/4 på et eller annet vis. Sannsynligvis som Wii U gamepaden. Da blir det nok fart på salget, tipper jeg.

Lenke til kommentar

ja morro å se folk mase om eldgamle konsoller med grafikk og funksjoner fra gamle dager.

Jeg skulle ønske det fantes et hvor kvalitet gikk over kvantitet så PC kunne blitt hva folk gamet mest på igjen!

Men Wii U er en idiotisk drittkonsoll som burde vært kastet på sjøen. Den har dårligere grafikk en 7 år gamle konsoller fra Sony og Microsoft.. wtf.. kjøper man denne søpla burde man hives på sjøen med den.

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Her ser vi data som representerer det globale salget til forbrukerne av konsoller over perioder for 2009, 2010, 2011 og 2012

cLWKp.jpg

link:

http://www.vgchartz....-december-29th/

PS3 gruser x360'en...

Og vis du tar med Lifetime sales så ser du at xbox 360 "gruser" ps3 og at wii og ds GRUSER både ps3 og xbox.

OG spillsalget er ca 3,309,000,000 på xbox og 2,723,000,000 på ps3! hvorfor dette betyr noe som helst vet jeg ikke, men zombietrollet er vist interessert!

Måtte jo være Zombie64 som startet denne ja:P største trollet i 2012! gratz! du GRUSER alle andre trollene på dette forumet:P

Endret av Aizen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og her har vi dagens idiotkommentar, folkens. Give the lady a prize!

så du mener at selvom konseptene er greie med motion controller og slikt veier opp for det faktum at de har 6 år gammel hardware i en helt ny konsoll? det er faktisk lov til å kreve kvalitet uten at man er dum. men du liker vel barnegrafikk over at man faktisk gjør en innsats.

• Liker 1
Lenke til kommentar

så du mener at selvom konseptene er greie med motion controller og slikt veier opp for det faktum at de har 6 år gammel hardware i en helt ny konsoll? det er faktisk lov til å kreve kvalitet uten at man er dum. men du liker vel barnegrafikk over at man faktisk gjør en innsats.

Nå har vel aldri nintendo sagt at de skal være banebrytende i grafikk, nintendo har alltid vært om party spill, platform og de kjente figurene. Om jeg vil ha grafikk så vil jo den stasjonære gruse både xbox og ps. Når man kjøper WiiU vet man at man ikke kjøper en powerhouse av en maskin. Når man kjøper en konsoll ala. xbox og PS kjøper man en middelground et billigere alternativ til PC uten de frihetene man har der en med en mer lettvint måte å game på og eventuelle exclusives de må ha. Om man kjøper en gaming pc vet man at man kjøper et powerhouse med de frihetene man har der og jobben med å få alt til å funke om man har uflaks og de exclusive man har der. Jeg eier ikke en WiiU, men wii er absolutt ikke den konsollen som holder spill tilbake i dag grafikkmessig det er PS3 og XBox360.

Endret av Zimmerh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en ærlig sak at du ikke ser poenget med Wii U, men det vi andre reagerer på er slike kommentarer som at om man kjøper konsollen "burde man hives på sjøen med den".

Grafikk er tydligvis viktig for deg - helt greit! Men for de aller fleste så er det selve spillene i seg selv som er viktigst. Ønsker man å spille de spillene som er tilgjengelig på Wii U, ja, da må man nesten kjøpe en Wii U. I tillegg så kan det jo tenkes at andre ikke er like opptatt av grafikk som det du er, og faktisk foretrekker at Nintendo bruker sine ressurser på andre ting enn bare OMG FLERE POLYGONER slik som de fleste andre i spillindustrien. I det store og det hele handler dette om mangfold, og respekt. Jeg liker ikke alle varer de selger på Rimi, men jeg mener ikke at de som kjøper andre varer enn meg skal kastes på sjøen av den grunn - faktisk er jeg glad for at vi har mangfold, fordi det gjør at alle kan få et produkt tilpasset sine behov. Om du ikke ser dette, har du større problemer enn kraften på en konsoll lansert i 2012.

Lenke til kommentar

Det er en ærlig sak at du ikke ser poenget med Wii U, men det vi andre reagerer på er slike kommentarer som at om man kjøper konsollen "burde man hives på sjøen med den".

Grafikk er tydligvis viktig for deg - helt greit! Men for de aller fleste så er det selve spillene i seg selv som er viktigst. Ønsker man å spille de spillene som er tilgjengelig på Wii U, ja, da må man nesten kjøpe en Wii U. I tillegg så kan det jo tenkes at andre ikke er like opptatt av grafikk som det du er, og faktisk foretrekker at Nintendo bruker sine ressurser på andre ting enn bare OMG FLERE POLYGONER slik som de fleste andre i spillindustrien. I det store og det hele handler dette om mangfold, og respekt. Jeg liker ikke alle varer de selger på Rimi, men jeg mener ikke at de som kjøper andre varer enn meg skal kastes på sjøen av den grunn - faktisk er jeg glad for at vi har mangfold, fordi det gjør at alle kan få et produkt tilpasset sine behov. Om du ikke ser dette, har du større problemer enn kraften på en konsoll lansert i 2012.

Er ikke bra grafisk men det er viktig ja. og jeg syns det er for dumt å gi ut en konsoll i 2012 som har dårligere grafikk enn konsoller fra 2006. Spillene er også viktig men liker ikke konsoliseringen heller. er gammeldags og vet at den tiden er over men Nintendo bare gir ut den samme konsollen med de samme spillene igjen og igjen og er litt lei av at alle spillselskaper gir 100% faen i kvalitet om dagen(Call of duty, alle mariospill). Det er lov til å kreve bedre ting.

Det med mangfold derimot skal jeg gi deg rett i. Men hadde vært ålreit om Nintendo hvertfall prøvde å gjøre noe nytt.

Nå har vel aldri nintendo sagt at de skal være banebrytende i grafikk, nintendo har alltid vært om party spill, platform og de kjente figurene. Om jeg vil ha grafikk så vil jo den stasjonære gruse både xbox og ps. Når man kjøper WiiU vet man at man ikke kjøper en powerhouse av en maskin. Når man kjøper en konsoll ala. xbox og PS kjøper man en middelground et billigere alternativ til PC uten de frihetene man har der en med en mer lettvint måte å game på og eventuelle exclusives de må ha. Om man kjøper en gaming pc vet man at man kjøper et powerhouse med de frihetene man har der og jobben med å få alt til å funke om man har uflaks og de exclusive man har der. Jeg eier ikke en WiiU, men wii er absolutt ikke den konsollen som holder spill tilbake i dag grafikkmessig det er PS3 og XBox360.

neida wii u som har dårligere grafisk kapasitet enn 6 år gamle konsoller og nettopp ble utgitt er IKKE noe som holder tilbake standarden.

uansett så er pc fullstendig overlegen alle konsoller(bortsett fra pris for pc er DYRT) fordi du kan velge hva du vil hvordan du selv vil ha det med grafikk og loadtider som eier alt konsoller har spyttet ut de siste 20 årene.

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Er ikke bra grafisk men det er viktig ja. og jeg syns det er for dumt å gi ut en konsoll i 2012 som har dårligere grafikk enn konsoller fra 2006. Spillene er også viktig men liker ikke konsoliseringen heller. er gammeldags og vet at den tiden er over men Nintendo bare gir ut den samme konsollen med de samme spillene igjen og igjen og er litt lei av at alle spillselskaper gir 100% faen i kvalitet om dagen(Call of duty, alle mariospill). Det er lov til å kreve bedre ting.

neida wii u som har dårligere grafisk kapasitet enn 6 år gamle konsoller og nettopp ble utgitt er IKKE noe som holder tilbake standarden.

uansett så er pc fullstendig overlegen alle konsoller(bortsett fra pris for pc er DYRT) fordi du kan velge hva du vil hvordan du selv vil ha det med grafikk og loadtider som eier alt konsoller har spyttet ut de siste 20 årene.

Du kan kreve og mene hva du vil. Bare ikke forvent at alle skal være enig med deg.

Lenke til kommentar
Det med mangfold derimot skal jeg gi deg rett i. Men hadde vært ålreit om Nintendo hvertfall prøvde å gjøre noe nytt.

Noen høydepunkter:

- Nintendo var de første til å lage en håndholdt spillkonsoll. Først med Game & Watch, der vi bare hadde et eneste spill. Deretter med Gameboy, som lot oss bruke vanlige cartridges til å spille andre spill.

- Nintendo var de første til å gi oss ekte 3D i en håndholdt konsoll.

- Nintendo lagde Power Glove og Virtual Boy. Begge floppet, men i det minste våget Nintendo å gjøre noe nytt.

- Nintendo var teknisk sett de første til å lage en konsoll som bruker CD-plater. Dette var i samarbeid med Sony, og grunnet en liten krangel endte prototypen opp som Playstation, og Nintendo gav oss i stedet Nintendo 64, uten at noen klaget. :)

- Nintendo gav oss Street Pass og SpotPass. Det første er kanskje ikke så stort her i lille Norge, men det er rimeilg stort i utlandet.

- Nintendo gav oss motion controls med Wii. Dette ble senere kopiert av Sony som PSMove.

- Nintendo gav oss Mii. Disse igjen ble kopiert av MS som avatarer.

- Nintendo gav oss MiiVerse i Wii U, som på mange måter revolusjonerte måten vi binder folk sammen i spill.

Så ja, det er jo på tide de prøver noe nytt... :roll:

-

Lenke til kommentar

Noen høydepunkter:

- Nintendo var de første til å lage en håndholdt spillkonsoll. Først med Game & Watch, der vi bare hadde et eneste spill. Deretter med Gameboy, som lot oss bruke vanlige cartridges til å spille andre spill.

- Nintendo var de første til å gi oss ekte 3D i en håndholdt konsoll.

- Nintendo lagde Power Glove og Virtual Boy. Begge floppet, men i det minste våget Nintendo å gjøre noe nytt.

- Nintendo var teknisk sett de første til å lage en konsoll som bruker CD-plater. Dette var i samarbeid med Sony, og grunnet en liten krangel endte prototypen opp som Playstation, og Nintendo gav oss i stedet Nintendo 64, uten at noen klaget. :)

- Nintendo gav oss Street Pass og SpotPass. Det første er kanskje ikke så stort her i lille Norge, men det er rimeilg stort i utlandet.

- Nintendo gav oss motion controls med Wii. Dette ble senere kopiert av Sony som PSMove.

- Nintendo gav oss Mii. Disse igjen ble kopiert av MS som avatarer.

- Nintendo gav oss MiiVerse i Wii U, som på mange måter revolusjonerte måten vi binder folk sammen i spill.

Så ja, det er jo på tide de prøver noe nytt... :roll:

-

Wii motion kontrollerne som ikke fungerer på noen som helst måte som de burde. Wii U som er en blåkopi av Wii bortsett fra en slags gamepad skjerm. nei de har ikke akkuratt gjort noe stort og spennende de siste 7 årene. Nintendo solgte fler konsoller en sony og microsoft med stor margin men tjente fortsatt mye mindre da spillene til de 2 andre konsollene solgte flere titals ganger mer på grunn av utvidet støtte og maskinvare. Wii er søppel, Wii U er søppel og nintendo sliter på lik linje med sony da de ikke klarer å lage ting som slår helt ann.(ps3 kostet 3000kr for mye ved launch fordi maskinen var så dyr og produsere og dette skapte problemer som sony den dag i dag sliter med økonomisk, Wii er en konseptmaskin som mange kjøper og bruker litt og glemmer fordi den har ingen stortitler utenom Zelda og Mario.)

Gi meg en god grunn til at de ikke bare skulle satt ordentlig maskinvare i Wii U?(de kunne tatt markedet fullstendig hvis de gadd men hvorfor de ikke gidder vet jeg ikke)

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...