Gå til innhold

Norges beste metal band?

Fingolfin

Anbefalte innlegg

Jah, hva er norges beste metal band noensinne, uansett metal sjanger?

Vet ikke om jeg klarer å plassere en nummer en, men disse står høyest:

Extol og Dimmu Borgir. Extol, fordi de ikke har gjort en eneste dårlig sang, og har gjort så forskjellige album, Dimmu Borgir fordi Mustis fikk bidra stort på Death Cult Armageddon... Trenger jeg si mer enn Progenies of the Great Apocalypse?

Pagan's Mind kommer kanskje litt etter, et meget bra prog power band det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emperor, uten tvil. Det er ikke mulig å lage bedre album enn "In The Nightside Eclipse" og "Anthems To The Welkin At Dusk". Borknagar er også utrolige. Det samme gjelder Darkthrone, Old Man's Child, Dimmu Borgir, Enslaved, Arcturus, Blood Red Throne, Myrkskog, MayheM, Aeternus, Carpathian Forest, Dødheimsgard, Einherjer, Immortal, Kampfar, Kvist, Limbonic Art, Gehenna, Obtained Enslavement, Ragnarok, Satyricon, Tartaros, Tidfall, Troll, Taake, Ulver ("Bergtatt" og "Nattens Madrigal"), Windir og Zyklon.

Norsk ekstrem metal er i en klasse for seg.

Lenke til kommentar
Dimmu Borgir uten tvil! Bare å høre mourning palace og entrance, så forstår man hvorfor det er det black metal bandet som selger best i norge..

Helt enig, det nye albumet er forresten konge. Jeg skal på konsert med Dimmu på Onsdag (i Stavanger), hehe gleder meg vilt.

Darkthrone og Immortal (når de fantes) ligger også høyt oppe på favorittlisten min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...