Gå til innhold

ASUS GeForce GTX 650Ti og PSU

Edgeis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På komplett sine sider står det:

+12V1 - 17 A

+12V2 - 17 A

Watt (effekt) = volt (spenning) * ampere (strøm)

Siden 90% av strømmen en PC bruker er på 12V er det langt viktigere å vite hvor stor grensa for 12V-linjen(e) er enn total effekt. Med 204W per 12V-linje burde det gå helt fint med et 650 Ti eller 7850 så lenge resten av systemet ikke er så voldsomt stort.

Lenke til kommentar

På komplett sine sider står det:

+12V1 - 17 A

+12V2 - 17 A

Watt (effekt) = volt (spenning) * ampere (strøm)

Siden 90% av strømmen en PC bruker er på 12V er det langt viktigere å vite hvor stor grensa for 12V-linjen(e) er enn total effekt. Med 204W per 12V-linje burde det gå helt fint med et 650 Ti eller 7850 så lenge resten av systemet ikke er så voldsomt stort.

så et du sier er at han trenger ny psu eller kan han beholde d3n han har?
Lenke til kommentar

Det jeg sier er at dette burde gå helt fint så lenge resten av systemet ikke er voldsomt strømsultent.

ok. Han har egentlig ikke noe voldsomt system. Basic komplett-pc er det. Men han skal ha 8gb ram også da så jeg vet ikke om det ødlegger... Mmn takk for svar!!!
Lenke til kommentar

ok. Han har egentlig ikke noe voldsomt system. Basic komplett-pc er det. Men han skal ha 8gb ram også da så jeg vet ikke om det ødlegger... Mmn takk for svar!!!

Her er komponentene som trekker mest strøm i en PC:

Skjermkort (10-300W)

CPU (50-150W)

Optisk drev (20W)

HDD (2-10W)

Vifter (1-5W)

RAM (2-3W)

Det jeg mener med et voldsomt strømsultent system er om han har 10 HDDer, 20 vifter, 4 RAM-brikker og en 150W CPU, eller om han har en 100W CPU med 1 HDD, 3 vifter og 2 RAM-brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...